simpson bay

13 september 2015 - Simpson Bay, Nederlandse Antillen

Vissen vinden we allemaal leuk, hoewel Tjeerd misschien liever alleen gaat, of alleen met Jurre. Ik kom in elk geval niet vaak aan een een keertje gooien toe als we met zijn allen gaan, maar goed, dat geeft niet, foto’s maken dan.

Deze keer op naar de brug in Simpson Bay, je moet daar over de rotsen klimmen om een oud gebouwtje heen, de kinderen en de spullen kunnen nog (net) door de spijlen van een hek daar.

Dan kom je op een verlaten stuk,…wat is het, ouwe loods ooit? Staat nog een bootje, light wat hout,…de rest is veelal verroest en gaten in de pieren, maar ok, de kinderen zijn groot genoeg om te weten waar, en daar dus niet te rennen.

Bij de ingang naar de lagoon niks gevangen, de kinderen en ik naar de andere kant, meer aan de zee, met zicht op Karakter en zo…barstte daar van de kleine visjes, en Suze ving in no time zo’n lange vis, die aan de oppervlakte zwemmen. Jurre ook paar keer beet, tot verdriet van Tjeu die ving niks…maar nadat we zeiden; volgende keer jij vangen Tjeu, was t weer ok.

T was heet heet heet, tijd voor zwemmen auto parkeren bij hotel en daar eens naar t strand, daar waar we de allereerste keer waren toen we aankwamen met zijn viertjes. Ik vond het water daar stinken eerlijk gezegd, en als je op de bodem stampte kwam er allemaal zwarte drab boven…mmm.

Naar de bar dan voor een drankje, en de kinderen in het zwembad. Mag dat? Ja hoor, als je wat drinkt wel. Beetje langer gebleven dan de planning was, maar toch besloten thuis te eten, want er is nog geen struikje in onze tuin waar dollars aan groeien.

1. Tante Cornelia:
    1 oktober 2015
    Nemen jullie de gevangen vissen weer mee of zetten jullie ze terug?
  2. Judith van de Pas van Oort:
    1 oktober 2015
    meestal weer terug, soms gebruiken voor aas, of, goed genoeg, om te eten natuurlijk
  3. Carol:
    2 oktober 2015
    Ik heb totaaaaaaal niks met "vissen", zou het komen omdat je in Hoenderloo zo ver van water woont? En het dus niet meekrijgt als kind? Hier in de sloten rondom onze wijk in Breda zie ik elke dag wel vissers, 'k snap echt niet wat daar nou leuk aan is...... zal wel aan mij liggen. :-)