KLM and Happy bay

4 oktober 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Maandag thuis, een en ander opruimen, boodschappen en van alles en nog wat koken, anders kunnen we de rest van de week niet op ons gemakje weg.

Dinsdag, en nu is de dag om naar de landing van de KLM te gaan kijken, de 747, want eind van deze maand vliegt ie nooit meer hierheen, snif. De KLM wel, maar niet de dubbeldecker. Vanaf dan gaat en komt er een airbus, 3 dagen per week ook, andere tijden, maar rechtstreeks, AMS-SXM en andersom, geen Curaçao stop over meer!

Niet zo druk, dus gezellig, maar helaas helaas was er amper zand strand, en de golven mega hoog, dus een dagje Maho beach zat er niet in. Tjeu boos want die vindt het hier het leukste. Maar als ik alleen ben met de drie dan is me destroming en de mega golven teveel om ze allen in de gaten te houden.

Afgesproken dat we na de landing wat drinken en dan naar een ander strand op zoek gaan. Ok dan.

Hopelijk kan ik filmpje postten, internet is hommeles deze dagen, al meer dan een week onweer overdag alswel ‘snachts…

Jurre maakte foto’s met mijn camerea, ikke filmnen met de gopro, Suze foto’s op mijn tellie en Tjeu geeft commentaar hahahaha.

Mullet bay was ook veel te ruig….dan maar naar Friars bay. Toen we daar aankwamen bedacht ik dat we wel naar Happy bay konden hiken. Ook nog nooit geweest, dus misschien nu? Jawel hadden ze wel zin in. Jurre weer filmen en allemaal sjouwen…best een eindje, maar prachtig pad, veel gezien, en dan eindelijk het strand.

Oei, ook hier nog wel grote golven, en ik ken de zee hier niet…opletten dus. Lekker picknicken en er waren zeg twintig mensen, die waren er met een bootje, en gingen na een half uurtje. Bleven wij over en twee mensen ver weg, en een gozer bij een barretje. Mmmm wel erg stilletjes en ver -af. En het werd donker…der der der…Besloten naar Friars bay terug te gaan na een uurtje of wat. Uiteraard onderweg drijfnat geregend, wat Tjeu een drama vindt, hij kan de hele dag in het zwembad of in de zee, maar natregenen heeft ie een gruwelijke hekel aan. Sterker nog, zelfs als we binnen zitten en het gaat hard regenen, dan issie niet happy, bang…. Gonzalo gevolgen…nog steeds…

Bij Friars bay was t ook rustig, weer droog, verder met picknicken en zwemmen. Maar ook daar werd het weer donker en toen zijn we via de Franse kant weer terug gereden naar huis, was ook ok, het was nog geloof ik 5 uur voor we thuis waren. Hoi Tjeerd.  Happy dagje, veel gedaan, kinderen moe naar bed, en dan is het weer opruimen geblazen voor mamma.