deneerstendagdomrep

25 juli 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Ben ik weer. Moet toch binnen een maand alles er op hebben staan niet, vandaar dag 1 van de dom rep. Mam, je vergeet dat dit allemaal ooit in een boek terecht komt voor de jongens, wat eigenlijk de eerste reden is dat ik überhaupt ooit aan een weblog begonnen ben. Dus halen jullie je maar niks in je hoofd daar aan de andre kant van het grote water, ik doe het uiteindelijk gewoon voor mijn blaagjes al dat werk! (haha)

vanaf het vliegveld was het nog een 3 uur durende rit naar Samana, klemtoon op de NA. Rechtsboven schiereiland. Geen straf, zo zie je nog es wat, hele velden vol afgetopte palmbomen, waarna de kroon weer in de grond gezet is. Zag er vreemd uit. Heb wel gevraagd hoe en wat maar kon geen bal van verstaan van het Dominicaanse Spaans met airco radio raam open (voor de foto's) en altijd minstens twee tetterende kinderen! Daarna een hele vallei vol met, jawel, rijstvelden, die je meer in Azie verwacht dan hiero. We kwamen laat aan, ging vlotjes en we gingen maar meteen eten, toen was het 21.00 denk ik.

dag twee, of 1, eerst maar es de boel verkennen, goed idee bleek later, op vrijdagmiddag komen namelijk busladingen dominicanen, tot zondagmiddag, die betalen dan alleen voor de volwassenen, kamers vol met kinderen zagen we, laat opblijven en blijkbaar ook later weer wakker!

er was een meertje met vissen en schildpadden, en overal was gras gras gras, van dat heerlijke zachte, mooi gemaaid, geen stenen er in, alleen geverfde kokosnoten om er een minigolf baantje in te leggen. Tjeu wist niet wat ie meemaakte, en eerlijk gezegd waren ze alle drie de hele vakantie heel veel over het gras aan het rennen. Ja voor jullie doodgewoon, hier heb je alsnog een gat in je kop als je valt na lopen in twee vierkante meter gras dat nog prikt ook!

koeien kijken, ook al onbekend fenomeen voor ons, strand zien en waar wilden ze heen? juist ja, de pool. Mega druk, maar dat was alleen in het weekend. Wel gezellig hoor, muziekje, bar bij de hand, handdoeken kon je ze vaak verschonen als je wilde, geweldig.

Slapen aankleden en weer eten om een uur of half 8, 8 uur, vanaf kwart voor negen was het kinderdisco (zul je nog zien) en vanaf 21.45 show voor volwassenen. Meestal is dat slappe hap (eerst letterlijk dan figuurlijk), maar nee, hier was het super, het eten elke dag anders, en de shows ook. Tjeu was helemaal wild van de kinderdisco, wist na 1 avond al precies wat er kwam en wat te doen on stage. Ikke mega zweten in die lichten op dat podium, en je ziet noppes, dus das lekker opletten wil je je kind niet naar beneden laten kukelen. Jurre vond de zaal geweldig, zo omhoog lopend, (en hij rennend, en terug), en die muziek, en Suze genoot van alles en iedereen, elke avond weer.

Avond 1 Queen, heb me helemaal slap gelachen, was enorm geestig.  Vooral Suze : kijk die heeft een grote nep piemel zeg, hahahihi. Daarna doodernstig; hoe heeft ie dat dan?" Michael Jackson was er ook, gekte alom, inclusief mega wind vanonder het podium, wat Jurre later tot in de puntjes zat te bestuderen, waar en hoe dat kon. Vet hoor!