het gaat lekker...

4 december 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Een maand met nog meer van van alles kwam eraan. Goed dat ik dat niet wist, dan had ik voor mezelf een week weg geregeld..   later.

Maandag Tjeerd vrij en wij naar Bert zijn nieuwe tentje, Sarafina, naast beacon hill. Dacht nu wel eens even een gesprek te kunnen voeren, over een huis en vakantie, maar nee, Tjeerd ging lezen. “dat moet toch van je?’ eh ja, is goed voor je ja, maar om er dan nu mee te beginnen? De stemming zat er lekker in, overspannen??.. en de dagen erna was Tjeerd ziek.

Kinderen opgehaald en naar de zwemles met Tjeu, de andere twee huiswerk maken en de speeltuin in.

Rest van de week van alles kapot in huis, wat een eeuwig durend drama is om geregeld en dan ook nog gemaakt te krijgen. Van hot naar her gereden voor kerstspullen, hoop geleuter met lampjes die het niet deden bij thuiskomst. Plannen en bedenken eten kerst en meer zaken.

Woensdag 3 dec was het toppunt die week. Ik kom terug met auto vol boodschappen en rij de weg bij mr K in. Stop. Op t brugje. Politie. Wat?

“waar gaat u heen? Eh naar huis. “waar is dat?” dacht maar niet te grappen in Maho, dus antwoordde braaf. “Whats going on?” er kwam zowaar een antwoord:  “there is a robbery going on?”

Waaaat??? Ik vroeg waar dan precies in Guana bay, maar daar kreeg ik dan weer geen antwoord op. Ik zo, ja maar mijn man ligt thuis ziek op bed, en die doet dit en dat normaal gesproken. Ik mocht doorrijden maar ramen en deuren op slot, en ze zochten iemand zwart met zwarte kleren en blauwe rugzak. Ik zei: ‘ Oh great, what if he crosses the street, just hit the gas?”  Vond die grappig.

Ik niet, “or,  you can wait”. Ok, ik achteruit en op de parkeerplaats, Tjeerd bellen. En bellen, en bellen. Nam niet op, telefoon uit denk je normaal want ziek en slapen. Nu dacht ik van alles, shit. Jennifer bellen want die was thuis wist ik, die ging meteen naar binnen en rond bellen. Tjeerd weer bellen. Niks. Toch maar weer naar die politiebarricade gereden, gaat mijn telefoon, Tjeerd. Wist van niks natuurlijk, en ik ben redelijk plank gas naar huis gereden.

Het bleek allemaal te doen in het huis schuin achter ons, mensen overvallen en bedreigd met pistool, en Tjeerd slaapt overal doorheen.

Gaat lekker tegenwoordig, 4 van onze 6 buren overvallen, waarvan 1 meerdere keren. Lekker rustig rondlopen zo, buiten zitten al helemaaaaaaaal niet…..

Vrijdags maar begonnen met de kerstzooi, kan maar klaar zijn voor Sinterklaas.

1. Tante Cornelia:
    25 februari 2016
    Spannend. Jullie maken wel van alles mee. Gelukkig, dat ze steeds een van de buren pakken.
    Leuk die foto's van de pelikanen. Je tijd toch nog goed besteed.
  2. J van Oort:
    29 februari 2016
    Geen woorden voor......, echt griezelig. Huh.