Hoenderpop en vroeg op...

3 september 2015 - Hoenderloo, Nederland

Vrijdag avond was het Hoenderpop, bestond 25 jaar, door de HAJO, de jongerenvereniging, ook van toen, en daar was ik bij, hoe leuk dat ik er nu ook bij was, zij het ver van jongere…haha. Jammer dat er geen band was zoals altijd, deze keer was Kereltje er, die er altijd is, elk feestje, elk gebeuren, elke kermis, niet tegen Kareltje, maar tis zo…juist ja…hetzelfde..  Angeline ging ook mee die had afgesproken met vriendin, hoe leuk!

Enorm gelachen, kon never nooit niet met iedereen praten, laat staan lang, dat is dan wel een nadeel, maar toch velen even gezien en gesproken. Naderhand mocht ik nog met de jeugd mee ergens afzakkertje drinken, bij Mark, alweer een kleinzoon van Co, die van die ijsjes ja, die blijft maar terug komen. Ook daar erg gelachen, leuke jeugd, jammer voor ze dat er geen Piramide (discotheek) meer is, dat is ook echt een gemis, snap ik helemaal.

De volgende dag was mark rond de kark, waar mam doet vrijwilligeren, en Angeline en Alexander…kwam lekker uit na een nachtje stappen… heel vroeg weer op…  de oudsten mee met oma en ik later met de fiets met Tjeu,…het zou heet worden dus de markt was verplaatst meer naar achter de kerk, en eerder afgelopen. Heet en druk zat. De oudsten hadden een heuse help-badge, en tuurlijk….alweer ijsjes. En geld gekregen,…oei oei, niemand kende letterlijk mijn kinderen, maar aangezien ze wisten dat wij er waren, en er maar drie kinderen rondliepen die ze niet kenden, wist iedereen dat dát die van van Oort waren, haha. Met als gevolg dat ze van alles kochten voor nog minder dan al weinig, en ze dus bergen speelgoed hadden, achter de kraam van Alexander, t was om je slap te lachen, zoveel.  Ik maar een koffer gekocht voor 2 euro… en een keer heen en weer rijden met alle bullen, koffer al volgooien slot erop, klaar voor naar SXM. Rest van speelgoed hebben ze de dagen mee gespeeld.

Geloof dat we ’s avonds alweer frikadellen en patat van Marcel hadden, de kinderen wilden niks liever dan frikadellen, en die patat is handgemaakt en jammie van de zevensprong!

1. Tante Cornelia:
    3 september 2015
    Gezellig, na zo'n avondje stappen.
  2. J van Oort:
    3 september 2015
    Avondje stappen voor Jud., en Ang., maar voor Oma was het laat slapen vroeg weer op en dat met die extreme hitte en dan sta je daar met al je kleding onder de bomen, ,,, maar goed onze kraam had toch wel aardig verkocht terwijl we eigenlijk niet zo mooie kleding hadden. En Wil Verschuur en Korrij Beekman Diane niet te vergeten...en ikzelf hebben toch wel naar onze zin gehad met de verkoop, je blijft je verbazen, en we werden ook goed verzorgd door Suze........!kwam elke x kijken of zo voor een centje van Oma want dan had ze weer wat gekocht. Ik denk dat de markt gedraaid heeft op Fam. Van Oort v.d. Pas. Hahah, maar grappig dat zij er eens bij waren en ze weer nieuwe dingen ontdekten, super,,,,,, xxx