hoera voor Pelican

31 oktober 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Je zult het nu een beetje gaan begrijpen, het feit van de achterstand was niet helemaal alleen te wijten aan gedoetjes thuis en een pc en internet dat het niet deed, we hadden heel heel veel te doen deze maanden, en allemaal even leuk.

Na een dag als die van gister is de koek wel effe op niet?

Nope.

Zou het niet gedaan hebben, maar Tanja de mam van Stefanie vroeg ons persoonlijk. Ouwe buren uit Pelican. Of we ook niet wilden komen zaterdag voor Halloween. Zo leuk….ehmmmm…nou vooruit. Heelknap van ons twee die er niks mee hebben.

Zou bijna zeggen, hadden, want dat werd me een avondje!. Ik heb zelden zoiets massaal leuks meegemaakt als die avond, behalve dan de nieuwjaarduik, ander verhaal. Maar eerlijk, wat was dit leeeeeeeukkkk!!!!!

Uitslapen was er niet bij, weet het nog, want opgeschreven, 6 uur allen er uit…pfffff.

Beetje lampamperen en gevraagd of ze naar pelican wilden halloween vieren. Wat gaan we doen dan, ik weet het niet precies, zien we wel. Ok . ok.

Slapen, middag dutje werd een hele dut, goddank, geloof allen meer dan 3 uur geslapen…heerlijk

5 uur moesten we in Pelican zijn, zo kom je er nooit (meer) en zo alweer. Eerst uitgebreid hun nieuwe porch met zwembad en bar douch en wc bewonderd, men hoe mooi, en man wat gegund, zulke lieve mensen, inclusief hun beider moeders! Ze kunnen dus blijkbaar wel mooie dingen bouwen op SXM (maar heb wel gehoord van Tanja, heel veel bovenopzitten en heel veel delays…) maar ok, tis er, zwambad nummer twee erbij in pelican en wat voor ene.

We moesten happies meenemen, en flessen wijn voor extra, om half 6 werden er pizzas gebracht, want de twee runnen dominos pizza, vandaar, de kinderen in oeh lala modus. En daarna was het toch echt t wijkkie in. Wat? Mamma heb je en zak bij je, drie keer…eghmm, nee, Tanja wel. Ik met de kinders mee, zo jammer dat Tjeerd niet mee was want wat ik die avond heb gezien aan eensgezindheid, heb ik hier nog nooit zo ondervonden, heel bijzonder.

Moeders namen plastic glazen mee met wijn, ik niet, wist ik veel.

Het onweerde behoorlijk op zee, heel spannend al die flitsen, berg af in het donker, huis nummer 1, alles versierd, bleek miss Linda te zijn bij vrienden, allemaal verkleed, hele tuin versierd, bakken en bakken snoep voor allen wat..enig. verder naar benee. Het hield niet op. Ben bij zoveel mensen in huis geweest, allemaal verkleed, allemaal uitdelen, hoe leuk leuk leuk. Zelfs t huis van de bekende Turk van tig miljoen, ok het hek ging niet open, maar er zat wel 4 man personeel heel veel uit de delen. Allemaal bekenden onderweg waaronder Jennifer en Anneke met weer vrienden. Ik snapte nu het glas mee, overal kregen de ouders een biertje wat anders en inderdaad, wijntje ingeschonken, Phil, vader van Emma, had wel glas voor me en ook een wijntje…voila. Sommigen deelden flesjes water uit, heel slim. Veel Fransen op straat ook. En zo Pelican door met hele stel. Reeeeeeeegeeeeen!!! Haha, t voegde wel een element toe aan het Halloween gebeuren, bliksem donder en bakken regen, heel heel echt allemaal. Schuilen voor zover het ging, en mijn kinders telkens zoeken, al bleek het zwart wit goed op te vallen tussen de rest. Gelukkig zijn we hier al zo lang dat de meesten wel weten wie die kinderen allemaal zijn, en zo kwamen we uiteindelijk na uuuuren terug aan bij Tanja en Bert.Zeiknat, zakken snoep, bekaf en dol dol dol…. Alwaar…eten tuurlijk…. De mannen aan de bar, Tjeerd had piket, denk niet dat ie dat volgend jaar weer doet haha. En dan….sja…de hele bubs in de pool he….uiteraard. ojojoj, kan me niet voorstellen hoe een bende die moeten hebben gehad de volgende dag. Lekkere happies allemaal, heel leuk, gevulde spineieren en zo voorts. Ik had spaghetti gekookt. Saai? Nee. Van te voren worstjes in stukjes gesneden, daar 8 strengels ongekookte spaghetti ingestoken, dan koeken, dan heb je dus spinnen…ketchup en kaas erover, ziet er heel spookie uit haha.

Komen helpen hoefde niet zei Gijs, want: “ja komen ze helpen, is alles klaar, weer aan de boemel, weer laat, weer zooitje.”haha, ja denk ik ook ja, zo gaat dat.

Dank Tanja Gijs oma Stefanie Celine en iedereen die daar was en zeker iedereen in Pelican, die zoveel moeite hebben gedaan voor niets anders dan (andermans) kinderen een superdeluxelol avond te verschaffen! Fantaaaaaastieeeeeessss!.

1. Tante Cornelia:
    8 februari 2016
    Ik heb zelf niets met Halloween maar vind het wel leuk zoals het in de landen gevierd wordt waar het al jaren een traditie is.
    Als iedereen het naar zijn zin heeft gehad is het goed.
  2. J van Oort:
    8 februari 2016
    Zal wel heeeeeel gezellig geweest zijn, kan ook niet anders met het weer bij jullie..., kan wel regenen maar geen kou. En ja veel mensen veel plezier kan ooo,zo gezellig zijn .en al die snoep partijen, met alle kinders jeee wat een drukte. Fijn dat het gezellig was en jammer voor Tjeerd. Maar Halloween ik heb er geloof ik niks mee... ,maar niet getreurd hoor. Groetjes.
  3. Judith van de Pas van Oort:
    15 februari 2016
    maar dat is precies wat ik bedoelde, ik heb er ook niks mee,maar als het dan zo gaat, en iedereen zo mee doet, blijkbaar al jaaaaaaaren, dan is het een ander verhaal oneens. En dat snoep is een ramp. ik laat ze alles in twee dagen opeten, weg ermee, dan twee dagen hyper en maar klaar.
  4. Mike:
    18 februari 2016
    Hier vieren sommigen het ook, maar de kinderen komen alleen langs als je buiten versieringen ophangt.