Islander.

25 juni 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

De donderdag was Tjeerds eerste vakantie dag de 20e dus.

Aan het einde van de middag ging hij met Jurre en Suze naar de zwemles, en Tjeu werd wakker en huilde huilde huilde. Het mannetje krijgt 4 hoektanden tegelijk, 3 zijn er door, maar de vierde geeft hem een hoop ellende, ach toch… Dan maar wandelen bedacht ik.

Nee, na gister geen honden mee, als ik deze bij me heb begin ik daar niet (altijd) aan, niet zo handig met een buggy met of, nog onhandiger, zonder kind, dwz, wel met kind, maar dan úit diezelfde buggy.

Hij wilde alleen maar rennen, en dat gaat natuurlijk lekker berg af. Bek af ook, want er moet ook weer naar boven gewandeld worden…dat gaat zo; 3 meter vooruit, 10 meter terug naar beneden, ikke erachter aan. Dan is het een behoorlijke afstand terug naar huis gg.

Een paar dagen later ging ik weer met em wandelen,  rennen rennen en kukelen zie filmpje en toen wilde hij toch echt zeker weten het paadje op naar het strand. Eerst stoppen om een stok in het gat van een krab te steken, dat ziet ie Jurre altijd doen, hij zal wel denken: nou ikke!

Het paadje liep ie helemaal zelf, en omdat je een soort van duintje hebt, kan je niet zien of er iets of iemand op het strand is…. Ik had de buggy onder mijn arm en in de andere hand het fototoestelletje voor het filmpje….

En wat gebeurt er nu? Tjeu klautert het bergje zand omhoog en loopt een paar pasjes, ik een meter of twee erachter en zag het al: mensen met een hond(je), wooooooooow, die stoof op Tjeu af. Niks aan de hand, Tjeu is er niks bang voor, ik nog minder, maar je weet nooit wat een hond doet, dus het filmpje stopt lekker abrupt omdat ik Tjeu toch maar in een sprong van het zand op tilde!

Ze gingen weg die mensen, en Tjeu heb ik uitgekleed en de zee in laten rennen, t was zo warm. Maar dit is de oceaan en omdat het behoorlijk waait is de stroming nog steviger dan anders, maar er was ook een soort plateau van een meter of 10, enkeldiep. Het ging net, als ik em maar vasthield bij elke golf want anders verdween ie zo richting zee. Het maakt em niks uit hoor, Tjeu loopt elk water regelrecht in. Islander.

Ons eiland jongetje.      Wat een ding.

1. Tante Cornelia:
    25 juni 2013
    Leuk he, dat je zo lekker kan genieten van je kleine ventje!
  2. Peter van den Hout:
    25 juni 2013
    Ik wil ook nog zo'n Tjeuke!
  3. Mike:
    25 juni 2013
    Hier kun je ook enkeldiep het wat, het regelt al de ganse week. Ach, het is nu toch winter, dan wil je toch niet buiten zijn. Alhoewel, het is nog steeds 15 graden.
  4. Carol:
    26 juni 2013
    Wat een lekker mannetje is 't toch!
  5. J van Oort:
    28 juni 2013
    Wat een leuk filmpje en wat wordt dat TJeutje groot en parmantig een leuke knul., zo te zien . Maar pas op voor. De zee...... En hondjes......xxxxxxxx.