Kronings-koninginne-carnavalparade-dag. Kortom 30 April 2013.

2 mei 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Wat een spanning….om 8 uur in de ochtend voor de tv, gelukkig de eed in de kerk gezien met zijn allen, de kinderen waren zo druk druk druk, want vandaag was het ook carnaval,: ”wanneer gaan we nou??? “, gaan we al”, “zijn we al klaar te gaan?” Gelukkig was Tjeu om half 10 doodop, die naar bed, en de andere twee ook naar bed gestuurd, ze hebben niet veel geslapen, wel effe gelegen, konden wij, Tjeerd deze keer vooral, de bullen inpakken, om half 12 waren we in Phb (daar waar we linksaf slaan om de hill over te rijden), waar er meer zouden komen.

Gezellige oranje (knoei) boel, iedereen zijn eigen eten en drinken mee, en naar de optocht kijken, niks nieuws onder de zon; takke- herrie, veel –vet- bloot en veren. Kan niet zeggen dat ze origineel zijn, alleen de groep uit Curaçao. De auto van Petrie diende als onze praalwagen, ze zaten er in,om en op, oh oh oh...wat een zooitje ongeregeld. Heb ongeveer 15 mensen gevraagd of ze tv hadden gekeken, nul van de Sint Maartenaren, niemand was bezig met WA en M, alleen maar carnaval, sommigen hadden niet eens een idee waar het over ging…

Vanaf Phb hebben we ons en de auto verplaatst naar bijna de afslag naar Guana Bay,(konden niet dichterbij komen) wij gingen nog naar het Holland house, nooit gedaan, dus ook es doen, was wel leuk, maar hoeft ook niet per se nog een keer, anderen met kleintjes hadden ze allemaal bij de “nanny”, …gezellig. Der waren er nog genoeg andere kinderen om mee te spelen. Holland house ligt tussen de boardwalk (boulevard) en Front street (hoofdwinkelstraat) in, je kan er voor en achter in… (en dus dwars door heen lopen, trappen op en af) wat met drie helemaal hyper de pieper kinderen logistiek een drama is voor ouders haha. Niemand kwijt geraakt deze keer, althans, niet voor lang, en de kinderen kennen al zoveel mensen en andere kinderen daar staan we beiden elke keer van te kijken, en roepen had geen zin met die enorme berg lawaai!

We wilden bij de Italiaan op het strand gaan eten, die bleek al dicht, shit, nah, dan maar de Greenhouse, aan het einde van de stad. De jongens aten niet veel meer na al dat gesnoep, en zaten al gauw bij een kind met een iPad…wij snel eten en Tjeerd de auto gaan halen met Tjeu, ikke vast die kant opgelopen met de andere twee in de fietskar, ergens halverwege inlaaien…. Thuis toch maar wel douchen, ook al sliep alles in de auto al, sjeeee, ze zagen letterlijk zwart van smerigheid met oranje en rood wit blauw van de schmink, kleren in de sop gezet en half tien lagen ze in bed….. Maar goed dat de volgende dag nog een vrije was! Vooral voor mij, met tig blaren van die laarzen, haha!

ennuh, shoot, de filmpjes zijn te groot van bestand, dat moet ik eerst zien te fixen, ok, hou je te goed!

1. Tante Cornelia:
    2 mei 2013
    Het levert in elk geval wel kleurrijke foto's op!
  2. Karin:
    4 mei 2013
    Klinkt erg chaotisch, lijkt me n rare gewaarwording carnaval op koninginnedag !
  3. Carol:
    6 mei 2013
    Bijzonder dat carnaval op afwijkende tijden! Ook al weet "men" niets over een nieuwe koning, ze weten natuurlijk wel van een vrije dag! Maar hier met 14 uur tv zag je ook maar 1 minuut van de Antillen -dus alleen maar Curacau en verder niets - geen wonder dat men daar "iets" met Nederland heeft!
    In ieder geval kleurige foto's, dank je wel!
  4. J van Oort:
    8 mei 2013
    Dag, ondanks alles daar, hadden jullie toch nog wel een leuke dag, neem ik aan. In ieder geval een lekker zonnetje. En ook de kleur oranje. ...... Ha,ha....niet te vergeten, Echt een Hollands feestje daar.... Perfect.