lamlendig en leguanen.

13 maart 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Vrijdag de 13e, natuurlijk, de oudsten wilden naar Anneke want die hadden ze al zo lang niet gezien, maar die was net terug met der mam uit de Vs, met opa gaat het niet goed..

Eenmaal thuis bleek heel wat anders, Suze doodmoe en viel in slaap op de bank. Later koorts, klagen over hoofdpijn. De hele week ervoor was iedereen al aan het hoesten en verkouden, Tjeu paar daagjes thuis geweest omdat die moest spugen, uiteraard in ons bed tot 3 keer toe…geen koorts..

Dacht ik dat we der doorheen liepen…not, deze keer had de KLM twee soorten griep meegebracht, ene met hoofdpijn en koorts en algeheel lamlendig, de ander met buikproblemen, minder hoge koorts, en allebei met heel veel moeheid….. Jeu…

Die vrijdagmiddag kwamen Dirk Jan en Nadja met hun vrienden bbc en, en Suze wilde perse dat ze kwamen…maar niet veel later lag ook Jurre naast Suze op een ligstoel, onder dekens, koud hebbend, en heet zijn…. Begin van een lange tijd complete nachten op en dagen klooien, allemaal binnen en zonder teveel open want ze hadden het koud, en ik snikheet.

Dan maar niemand naar school die maandag Tjeu dinsdag en woensdag alleen naar school laten gaan omdat die niks mankeerde en ronddartelde en de andere twee miserabel waren, schoot ook niet op…Jurre was compleet overrompeld, zijn waterpokken herinnerd ie zich niet meer, en buiten zijn baby ziekenhuisopname, is Jurre nog nooit zelfs verkouden geweest, laat staan ziek… Koorts op en neer bij allebei, Jurre spugen, waarvan ie totaal niet wist wat ie er mee aan moest, beiden hoofdpijn, maar wel drinken, weinig eten…

Ik ben die week ene keer buiten geweest, even met Suze, maar die ging weer naar bed, ik rond het huis op leguanen jacht. We zien poep genoeg, maar nemen nooit de tijd de poepers te vinden, rondje ron het huis leverde er 12 op, waarvan de mooiste op de foto’s.

ik gooi wat in de prullenbak, wat is dat, haar??? Huh... Jure had zijn kuif afgeknipt: because it was bothering me. Hij is fijn. Kind zat zich wel een ongeluk te zweten telkens, maar ja, om dan je haar maar af te jassen??

Donderdag gingen Jurre en Suze naar school, omdat de volgende dag tea with mom was, en ze beiden dachten dat ze hun cadeau nog af moesten maken.. Geen koorts dus sja…als ze graag willen… pfff vooruit maar dan…..en die ochtend….Tjeu koorts. Tuurlijk.

1. Peter van den Hout:
    9 april 2015
    Ik kan Jurre en Suze een hand geven,had precies hetzelfde! Maar ik had het echt niet met de KLM doorgestuurd hoor!
    Als moeders nou maar op de been blijft hé! Want met drie kleine kids kun je niet ziek zijn hoor. Allemaal weer opgeknapt inmiddels hoop ik?
    Wat een joekels die beesten,ieks. Zitten ze nooit binnen? Weer een reden voor mij om daar nooit te gaan wonen,echt! Schijtert ben ik hoor.X
  2. Tante Cornelia:
    9 april 2015
    Wat een week zo. Drie zieke kinderen is echt balen.
    Mooie foto's van de leguanen.
    Voor mij zou het klimaat een reden zijn om er niet te gaan wonen. Ik hou van het klimaat in Nederland. Op zijn tijd koud en dan genieten als de zon weer gaat schijnen. En als het lang achter elkaar warm is weet je, dat er altijd weer een tijd komt dat het kouder wordt.
    Ik hoop, Judith, dat ze allemaal weer zijn opgeknapt en dat haar van Jurre groeit vanzelf weer aan.
  3. J van Oort:
    9 april 2015
    Het is lastig de griep, en de griep is er nog steeds in Nederland....elke x hoor je weer van overgeven en nog wat ....niet fijn hoor. Wij hebben de zon nodig. ,want zo.n winter die we gehad hebben is echt niks ..te weinig vorst en sneeuw...dus de bacteriën zijn de lucht niet uitgegaan.. Jammer. en gaat het nu weer goed met alle drie? en pap en mam? geen last...!!!!? En oo, die beesten...wat een grote zeg ,die zijn vast met de storm meegekomen huh, eng ,,,,! Xxx
  4. Judith van de Pas van Oort:
    10 april 2015
    gaat beterder... En pap en mam hebben alleen last van elkaar.

die waren er altijd al mam, toen ik hier in mijn eentje ging schilderen zaten ze met allen altijd op pooldeck, maar inds we hier wonen wagen ze zich daar niet teveel maar aan...
  5. Carol:
    10 april 2015
    Ze zullen onderhand toch wel beter zijn? Knap om zelf je haar te knippen! :-)
    Mooie foto's van die leguanen, je kunt er soep van koken! :-) Hier de eerste van die vieze naaktslakken al weer gesignaleerd, bah. Vooral als je er blote voeten op stapt brrrr. Kus uit NL, Carol