mutsen zijn het.

1 januari 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Alweer hadden we het een en ander onder de loep genomen wat betreft nieuwjaarsdag, bleek dat er twee nieuwjaarsduiken werden georganiseerd. Ene zoals altijd, bij Karakter, en nu ook ene bij Sarafina, Bert zijn tentje dus. Door de misser van kerst wilde niemand van de oude meute daarheen.

Nee maar Karakter was ook slecht en de bediening soep en het eten is er niet geweldig, en en en, allemaal commentaren van anderen, wij luisterden mee.

Conclusie, we gaan ALLEMAAL tussen Mary Boon en Karakter zitten. Nemen we zelf eea mee, en de rest kunnen we gewoon halen. Deal.

Hoewel Suze nog niet beter was, ook niet slechter. En daar kan je ook rustig aan doen. Maar voornaamste reden van gaan was dat de kinderen er zoooooo naar uit zagen iedereen te zien. Tekeningen werden gemaakt, plannen gesmeed. Tjeerd poffertjes bakken voor iedereen, en ikzelf andere zaken om te eten gemaakt, flessen wijn, drinken voor de kinderen,  mee en ijs halen die morgen, twee grote koelboxen, parasols speelgoed en de rest mee, helemaal klaar voor de start, taxi geregeld voor terug.

Wij waren de eersten, das wel vaker maar meestal niet met NJD, plekje gezocht en gevonden, helemaal klaar voor. Lekker met Suze gezeten en gekletst, zwemmen wilde ze niet zo. Zat een vakantie stel met klein meisje waar Tjeu lief mee speelde en Jurre ook, later ging deze familie, ook voor die van ons, mutsen halen bij de andere duik, want die hadden wel mutsen, bij Karakter dus niks, bleek later.

Je voelt em al aankomen, er was geen sprake van allemaal. Sterker nog, alleen Reensina kwam, veel veel later pas. We hebben ons suf gebeld en uiteindelijk kregen we een berichtje van Nadja dat ze thuis waren, en meer werd er niet gezegd. Heel vreemd. Van Moniek en Chris hoorden we dat ze tot laat laat bij de yachtclub waren, Nadja had me nog gevraagd oudjaarsdag of ik een paar uurtjes mee wilde ’s middags, tot uurtje of 8. Met een kind ziek niet echt een optie, misschien hadden ze dan wel op tijd thuis geweest, I don’t know. Wat er nou gebeurt is hebben we wel gevraagd later en nog weer later, nooit gehoord. Ondertussen denk ik anders.

Suze en Jurre hebben me de oren van de kop gevraagd die dag, of we al wat hadden gehoord van die en van die, of iemand wat had gestuurd, en zo verder. Tekeningen ingepakt mee naar huis. Het wordt tijd voor van alles, ik vind het zielig de kinderen teleurgesteld te zien, en nog zieliger dat die die dat voor elkaar krijgen, dat zelf niet zien.

Alle drie waren ze harstikke lief samen en bij en met ons, en onbekenden.Het leukste van de dag was de onderneming van Tjeu. Die vond dat we zoveel poffertjes hadden dat ie die maar uit moest gaan delen. Helemaal mee eens. En dus liep ie met grote bak en de poedersuiker, iedereen af op het strand bij Karakter en op het terras, zoooooo schattig. Zijn heel wat oehs en ahs voorbij gekomen, en vragen wat het was en waarom en dingen als awesome, yummie, nice sweet, en de rest, en foto’s zijn er ook een haffel gemaakt. Ook door mij ja.

De duik zelf was een rommelig gedoetje, ineens was het zover, zonder mutsen. Miss Hanneke liep voorbij en heeft nog een foto gemaakt, maar geloof ik niet ene scherp. En daar kwamen dus die vakantiegangers aan, vanaf de andere kant van het strand,  met mutsen voor de kinderen, en voor ons. Hoe lief is dat, van wildvreemden.

Goeie voornemens genoeg deze keer, tot nu toe komt er nog maar van ene wat terecht, namelijk dat ik naar yoga ga. Later meer daarover. Swah. Moet ergens beginnen.

Oh ja en dan ga ik maar gewoon leuk schrijven, tis net facebook namelijk hier ook, als je niks leuks schrijft dan reageert er niemand. Oh en tante C, dankjewel voor je berichtje, word ik blij van als ik je blij maak met de reislogger!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Cornelia:
    11 maart 2016
    Ja, ik geniet er echt van om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen bij jullie op Sint Maarten maar misschien wordt het toch tijd om terug naar Nederland te komen.
    Ik zou ook balen als je met vrienden hebt afgesproken en ze komen dan niet. Zeker als je kinderen zich er ook op verheugd hebben.
    Wel lief van Tjeu, dat hij iedereen liet meegenieten van de poffertjes.