vrijdag de 13e

23 juni 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Vrijdag de 13e, werd volgens mij mijn broer ooit 13, weet je dat nog Ca? ikke wel, je had de pee in!

Misschien dat deze vrijdag de 13e jou meer goed heeft gedaan, wat een dag was het voor ons…allen!!!! Toch????

Tjeu naar school brengen, dat “moest” want ze gingen op de foto voor hun ‘graduation”.

De kinderen met bus naar school, ikke racen terug, laatste was, eten koken, tassen inpakken, want ik werd 10 uur op school verwacht, eerst optreden van, dan potluck-lunch. Daarvan wordt van elke ouder een bijdrage verwacht, maar sorry jongens, ikke niet deze keer, ik was veel te druk met van alles en nog wat hier thuis, kinderen hadden om beurten nachten alles onder gekotst, door hele huis heen, allerlei andere zaken, Tjeu zijn dingen voor school, het voetbal kwam eraan, sjoh, je zou der van opkijken alle gedoe de laatste weken, nou maanden eigenlijk.

Anyways, thuis zover klaar, inclusief het eten voor de avond, auto in naar school, op school was een springkussen, waar ik Jurre vond in zijn tenue, waarvoor dank opa voor halen en versturen, hij zweette zich te pletter, het was vanaf die week ook erg warm, is het nog steeds, niet onbewolkt en daardoor drukkend heet.

Op naar het basketbal veld voor optredens van de hogere klassen, en daarna effe pauze voor deouders, kinders naar de klassen, om 11 uur ophalen. Uhhh. Bleek dat ik eerder naar Suzes klas kon/moest, deden ze een ‘les’ ‘around the world” voor, vragen, twee tegen twee, over van alles en nog wat. Dat was leuk. Jurre kwam gelukkig met miss Hanneke mee, want die heeft immers Michelle, haar dochter, in Suzes klas zitten. Met 3 tjes naar de lunch, nu, de andere ouders hadden hun best gedaan, er was heel veel, heel veel verschillends. Jammie. Tony, de vader van Shirly nokte em, omdat ie voetbal wilde zien, en omdat zijn bestelde kipnuggets, pizza en fries allang op waren eer wij allen uit Mister Fry’s klas waren. Minder Fraai. Dat het al op was bedoel ik.

Mij best, ik zou Shirly wel naar em brengen, hij ging naar Fat Tony’s, pizza tentje iets verder van school, zal ie zich op zijn gemak voelen haha!

De kinderen eten, vreten en spelen en nog meer springen, eten en drinken…..juffen en de rest braaf een hand geven, sommigen waren druk eten inlaaien in bakjes voor mee naar huis…mmm….ah ja….en Shirly gedropt bij der pappa. Nog geen twee meter verder sliepen Suze en Jurre in de auto…

Thuis waren ze doodop natuurlijk, en naar het voetbal gaan kijken was geen optie volgens hun. We waren helf twee thuis. Pappa had het afscheid van zijn baas en van zichzelf, die waren wezen lunchen en gingen voetbal kijken bij Moos, de Nl snackbar in Madame Estate. Daar wilden ze zeker niet heen zeiden ze….dat was voor het werk, zei Suze.    Totdat Nadia appte dat ze naar de stad gingen kijken. Nou ineens was het heppy peppy, vooral na Jurres vraag: is Dirk Jan er ook? Ja. Half 3 he, toen moesten we nog omkleden, oranje bullen pakken, tas vol eten en wat drinken, hotwheels en baan, Rosy in de wagen, de buggy voor al die tassen…allemaal inpakken en dan sjezen.

Reden de straat uit en kwamen andere oranje supporters aanrijden, allemaal druk gebaren, haha. Auto wegzetten en de boardwalk afrennen zo’n beetje, het was 3 uur…..aftrap gemist maar de rest niet!!!! Jeu!!!!  Prachtig mega scherm daar, stoelen werden van de ene naar de andere tent versleept, dus iedereen die wilde, kon zitten.

Bere gezellig, de kinderen wilden niet weg, maar ik moest Tjeu halen…ik dacht, het gaat wel over, dus hup Tjeu halen, maar nee hoor, ze wilden terug. Ach, waarom ook niet, zo’n feestje!!!! Wanneer heb je dat nou? Terug dus met de drie, ze hadden zo’n plezier en ik, wij, alle anderen ook. Ondertussen maar bellen naar Tjeerd.

Gelukkig hielpen Nad en DJ mee met terug wandelen en verslepen van alle zooi en kinderen, pappa was al vanaf 4 uur onbereikbaar, wat is dat met die telefoon??? en bleef ie tot ie thuis was, Suze en Jurre bezorgd, maar toch allen douchen en naar bed, en Tjeerd kwam met een ander mee thuis, later. Ok dan, allen safe and sound, bekaf naar bed dus!

1. J van Oort:
    23 juni 2014
    Wat een voetbal gebeuren ...... Maar spannend was het en met het verhaal van jullie er bij nog meer. . Wanneer ga je nu eens rustig je eigen ding doen Judith???
  2. Judith van de Pas van Oort:
    23 juni 2014
    ehhhh, als ze uit huis zijn???
  3. Tante Cornelia:
    23 juni 2014
    Ik merk wel, dat het voetbalgebeuren bij jullie ook heel erg leeft. Ome Jack en ik zijn geen grote fans maar volgen het wel natuurlijk.
    Wel een drukke dag geweest. Moe maar voldaan naar bed. Op naar de volgende dag!
  4. Mike:
    24 juni 2014
    Bij jullie een schappelijker tijdstip dan hier, dat voetbal. Hier was het om 5 uur 's ochtends en vanochtend zelfs 2 uur.
    Maar wel leuk!
  5. Peter van den Hout:
    29 juni 2014
    Nog niet eens zo'n slechte dag die 13e!
  6. Carol:
    2 juli 2014
    Ben inderdaad ooit op vrijdag 13 JULI 13 jaar geworden, maar had er absoluut NIET de p in hoor op die dag ! Wel een radio-cassette-speler van pap en mam gekregen (een van Philips, weet nog precies hoe die eruit zag, heb er later nog een hoofdtelefoon bij gekocht en die heb ik en gebruik ik nog steeds!).