appeltje eitje

25 september 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

De dagen erna niet al te veel troep om op te ruimen, de planten de we versjouwd hadden met allen, naar de andere kant van het huis, staan daar nog, nog geen twee dagen later kwam de volgende waarschuwing namelijk…

We zijn met Anneke en Jennifer even bij het stenen strandje aan de andere kant gaan kijken, er was niks om te schoepen aangespoeld. Zagen wel levende sponsen….dooie vissen. Althans ik, Jennifer had om de ene of andere reden haast om weer te gaan..mmm.

Ikzelf even naar het gewone strand, zien of er nog zand was, jawel. Zag veel krabjes grote schoonmaak houden, en zeewier, natuurlijk. Van de drie jaar dat we hier wonen is de bar nooit meer open gegaan, en zitten we al twee jaar met zeewier waardoor zwemmen of zelfs spelen en bbqen op het strand bijna nooit een optie is. best een behoorlijke tegenvaller van het hier gaan wonen als ik eerlijk ben.

Vond een reddingsvest zonder iemand er in, veel touw, allerlei soorten fruit, een pet en een …schildpad ei. Ziet er uit als een pingpong ballletje…iets zwaarder ja.  Zat een deuk in dus dacht niet dat t nog goed zou komen…voelde wat klotsen.

Mee dan maar. Met de kinderen in de buurt op de porch open gesneden, voelt een beetje als door een binnenband snijden. En jawel, klein schildpadje erin, hij had de dooier nog niet helemaal opgegeten zeg maar, dus was er nog niet klaar voor, maar alles zat er al op en aan, ach…zo klein, sneu… kinderen vonden de kledder vies…. Maar wilden het padje wel mee naar school, dus pot met deksel, water er in en klaar.

Ik moet es van dat spul zien te kopen, hoe heet dat? ….line? We zoeken het op. Sterk water bedoel ik.

Mister Fry noemt die van ons al de nature kids, komen elke week wel met een dood beest aanzetten. Volgden er meer deze weken ja…zal je nog zien…

1. Carol:
    26 september 2015
    Was schildpadje dan al dood in het ei? Of hebben jullie het tevroeg opengesneden?
  2. Judith van de Pas van Oort:
    26 september 2015
    Nee nee was al dood hoor, lag boven op zeewier, denk door de hoge golven/waterstand ergens een nest uitgespoeld. Heb het hele strand nauwkeurig bekeken of er ergens meer was, of een teken van een nest.. Had ook op nature foundation gecheckt of er hier nest was . Voor zover iedereen weet, niet. Komt Door die jaren zeewier,..gaan ze toch een strandje verderop, dawn beach, waar we eerst woonden, heeft verschillende nesten, meer dan anders. Van ene hebben ze gezien wanneer de leg was dus ik hoop dat we kunnen gaan kijken of iemand van o s, de uitgerekende datum, dat zou fantastisch zijn zeg!
  3. J van Oort:
    26 september 2015
    Och, Judith wat grappig allemaal. Bah, dat zeewier , vraag de gemeente daar wat aan te doen ....., ga klagen heel veel iedere dag....of neem kontakt met de omgeving voor hand tekening actie.....!!!!!! Och lief schildpadje , ook dat heb ik bij jullie meegemaakt .....,weet je nog.... ? De kinderen van jullie zijn echt natuur mensen, gelukkig maar. Beter dan wat je ziet met kindertjes op de vlucht op tv......., verdrietig allemaal.. Lieverds geniet nog lang met het moois om jullie heen doeiiiiii. Xxx
  4. Tante Cornelia:
    26 september 2015
    Het is ook nooit saai bij jullie. Altijd wel iets te doen of te ontdekken. Jammer van het schildpadje maar dat hoort er ook bij in de natuur.