wij niks, zij alles.

24 september 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Deel twee van de dag is niet meer in het zwembad, het werd donker, en dan weer licht, en weer terug, binnen tenten bouwen en hotwheels tracks, en continu de vragen van de kinderen blijven beantwoorden…zij waren van alle berichtgevingen op radio tv op school en van ons, nerveus als maar kon.

Ze hebben wel gedut allemaal, en toen Tjeerd weer op was ben ik weer naar de oceaan gelopen, Tjeu wilde mee maar dat mocht niet van mij. Alleen leek me beter…t waaide te hard voor Tjeu mans om te blijven staan.

Zelfde filmpje gemaakt als vanmorgen, fingers crossed of jullie t kunnen zien straks..

Oeiiiiii. Er waren nog steeds vogels, fregat, om precies te zijn, hoog en met velen.

De golven waren beduidend huizen hoger en kwamen sneller achter elkaar, wat een lawaai, wat een water ook in de lucht, wat eng ook wel een beetje, maar wat prachtig! Ik had er wel uren kunnen blijven, maar met Tjeerd een tijd afgesproken want sja, der kan van alles gebeuren weten we ondertussen. Maar heb lekker wel mijn foto’s, vooral ook op mijn eigen harde schijf!

Kinderen dolblij op de porch dat ik aan kwam lopen, ach die jongens toch, ze hebben zich zo’n zorgen gemaakt deze dagen…

Tjeerd en ik zaten op de regen te wachten, maar mooi tevergeefs… Dag later horen en zien we wat er op Dominica is gebeurd, tientallen doden, en ontzaglijk veel vernield. Van de wind? Nee. Van de regen. Immense rivieren denderden langs alle bergen naar beneden, en sleepten alles mee, tot en met vrachtwagens en huizen aan toe… Vreselijk

Deze week, maand later dus, is de Montessori geld en spullen aan het inzamelen voor Dominica, door bakesales, yoga en pool party, dress down days en gewoon donaties. Daar in Dominica zijn ze er nog lang niet boevenop. Bizar, we zijn er zoveel jaar geleden geweest, 1 van de mooiste eilanden die ik heb gezien…en nu, als enige in die rits van eiland hier, bijna totaal verwoest…

Zoveel regen hoeven we nou ook weer niet nee….naar meest bizarre is misschien wel dat het nog steeds niet fatsoenlijk heeft geregend tot vandaag schrijve 24 sept…..