bikelighton.....ja, bike a light on

7 november 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Alsof er niks is gebeurd………..

Gaan we naar 20 september, want toen hebben we zo iets ongelofelijk leuks gedaan!

Fietsen!

Fietsen? Ja heu big deal…

Ja voor ons wel ja, en zeker op de echte wegen, en dan ook nog es in het donker!!!

Stond in de krant, bikelighton..kosten 30 dollar pp…jaja fietsen is hier niet voor niks. Nee, tuurlijk wel, maar je kreeg een t-shirt dat zou glowen in de dark, niet echt, alleen met flitsen, een drinkbeker, zelfde verhaal, en paar lampjes voor aan je fiets. Ho wacht, en nog een pit stop met gratis water, fruit en of soep.

Suze en Jurre hadden de kaartjes gekocht op school, mijn t-shirt hadden ze niet, want te groot en kon ik later ophalen in Madame estate….ging allemaal goed.

Mam was net hier, de fietsen van Tjeerd en Judith waren al naar de maker geweest, voor zover dat ging gefixed voor 50 dollar, en ik zou gaan met Suze en Jurre dus, Tjeerd oma en Tjeu mee, Jennifer nam oma op sleeptouw nadat Tjeerd naar huis was met kleine man, en Bert reed ook mee met Anneke.

Verzamelen bij port de plaisance voor 19.00.  wat een spanning. Pikke donker daar behalve de malle lampjes en zo, en wie “vond” mij in dat donker? Janny, mam van Diego, ze zei: zag in al dat donker een witte bol krullen: dacht dat moet Judith zijn…hahahha, die fietsten ook met ons groeppie mee…

Vol spanning en met politiebegeleiding p d p uit en rechtsaf richting grand marche en zeg maar gewoon naar de bioskoop. Het viel niet mee want het ging langzaam, eigenlijk te langzaam dat eerste stuk, moeilijk voor de kleintjes om te balanceren. Vanaf de bocht (daar waar de cakehjouse-road op de weg uitkomt) was het naar beneden, langs rotonde (jurre over hobbels tuuuurlijk) langs casino, stoppen bij megaplex……in mega vaart…doodeng. Ik heb wat afgeblert terwijl ik dat niet wilde…kon mezelf inhouden helaas….want ze fietsten zo goed onze twee, zo goed dat ze overal keken…behalve..snap je??? Kwamen er jongens langs crossen van alle kanten, wheelies doen etc, ellende. Een groepje meer dan boos toegsproken, Jurre trots: good job mom, that is soooo dangerous…   (na nee, voor die jongens niet, maar wel voor al die anderen die nooit fietsenop de weg, of zelfs voor het eerst…en dan ook nog in het donker)

Soep? Fruit? Nou doe maar wijn!!! In de pit stop mam en Jennifer gezien, heel trots! Jenn was van hot naar her gereden daar we dachten dat de route andersom was hahahahaha… en maar kleppen en mam met haar.

Gaan we? Door simpson bay was ook geweldig, allemaal auto’s langs de kant, in de file, allemaal roepen klappen etc, de kinderen gloeiden zelf, geen lampjes voor nodig, over de brug, op naar de nieuwe brug, het toppunt!!!

Wat was dat ontzettend gaaf over die brug fietsen zo met die lichtjes! Harde wind maar dat gaf niet, Suze was ik kwijt want die reed ver vooruit, en Jurre wilde alleen maar harder…

Aan het einde weer ontvangst van jenn en mam, en waar was Jurre voor de foto???? Juist ja, het kind was dus doodgewoon omgedraaid over de brug gefietst , en weer terug gekomen met de politie als afsluiter achter em aan. Hij zal wel geacht hebben,effe zonder dat gezeur van mam…..

Wat een joch.

Nog rotonde rechts en weer rechts waren we weer terug. Zegt Suze: kunnen we niet nog een rondje, maar dan harder???

Bleken 421 mensen mee te hebben gedaan, naar een bedank advertentie van de dame die het had geregeld, en wat stond er verder van in de krant? He-le-maal niets. Bizar. Want het komt volgens mij niet vaak voor dat er zoveel mensen aan wat dan ook meedoen in enen keer hier op SXM.

Nou stom.

Maar wij hebben het fantastisch gehad, wat een bijzondere ervaring voor ons allen!

1. Tante Cornelia:
    7 november 2014
    Wat een leuk idee. Hier is het misschien wat moeilijker te organiseren omdat als het vroeg donker is, het weer meestal niet zo lekker is om te fietsen.
    Fijn, dat Suze en Jurre zo goed kunnen fietsen en het nu ook een keer gewoon op de weg kon.
  2. Carol:
    7 november 2014
    Wat leuk zo'n fietstocht! Zeer speciaal, zeker daar bij jullie. En de opmerking: "kunnen we nog een rondje, maar dan harder" vind ik helemaal super
  3. J van Oort:
    7 november 2014
    En wat zegt Oma... Het was een perfecte fiets tocht al was ik dan met Jennefer in de auto .....het was gaaf ...al die lichtjes en blijde mensen, kinderen vooral en ook ik vond het tekort...misschien volgende x twee rondjes?
  4. Wendy:
    Very Nice.
  5. Peter van den Hout:
    8 november 2014
    Leuk,een soort van lichtjesroute zeg maar.
  6. Mike:
    9 november 2014
    Goed bezig jullie. Ik zie dat jullie geen helm op hoeven. Hier moet dat wel!
  7. Judith van de Pas van Oort:
    9 november 2014
    geheel volgens de regels, houdt niemand zich hier aan regels.
    De kinderen hadden een helm op!