Hoi,

30 oktober 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Tis een behoorlijke soepzooi hiero, loop hopeloos achter met de website, dit doordat we weken geen internet hadden, (en ik uberhaupt nergens anders tijd voor krijg) en nog valt t regelmatig weg, kabeltv hebben we ook pas weer, water en elektriciteit waren de eerste week ook afwezig, en de telefoondienst is tot op heden niet zo dattie het de hele dag doet mijn berrie.

Ondertussen moet je dan dus zien schoon te maken, dweilen, wassen, drogen, hakken zagen vegen stofzuigen, berichten sturen, verzekeringen bellen, koken en zien te lachen. Juist ja, van dat hele rijtje gaan er maar 3 lukken zonder bovengenoemde zaken.

Bovendien waren de kinderen thuis, school was dicht natuurlijk, en om het feestje compleet te maken hadden we een jarige Tjeu, waar voor het ontzettend zielig was, en die andere twee ook trouwens. Je mag best weten dat we het niet makkelijk hebben gehad. Ze hadden hiervoor al een week vrij gehad remember, huis in de zooi, ze mochten niet buiten, want veel te gevaarlijk met al die bomen om of op half 7, niet echt ideale omstandigheden zeg maar.

Ondertussen maakte Jurre zondag rond middaguur een rare stap, viel in zwembad, kwam krijsend van de pijn boven, kon niet lopen, en Tjeerd was werken. Heb ik em de trappen opgesjouwd, Suze hielp met Tjeu, allemaal douchen want het water is een chemisch soepje volgens mij, en weer tillen, Jurre naar ons bed, Tjeu in bed..mijn rug begaf het. Ik maar denken dat ik 38 blijf en dat Jurre mijn kleine mannetje is…..wat een wake-up call…

Allemaal huilen, van slapen kwam niets, ikke vooral om Jurre, kind lag te wiebelen en huilen van de pijn, Suze van bezorgdheid, en Tjeu begreep er allemaal niets van. Heb kruipend de laptop gehaald en met zijn allen in ons bed filmpjes kijken tot Tjeerd thuis kwam.

Jurre is de volgende dag naar ziekenhuis geweest met Tjeerd, gelukkig op de foto’s niets te zien, maar lopen doet ie nog steeds met pijn, zo rottig om te zien, en geloof me, onze kinderen zijn absoluut geen piepers, en ik, nou tis niet veel zeg maar.

Gezellig he?

De dame die bemiddeld tussen de eigenaren en ons komt morgen, jaja, morgen, kijken hoe en wat met het huis en de rest. En dan neemt ze ook nog iemand mee die de boel moet gaan maken, de man die in eerste instantie (voordat we hier gingen wonen) verantwoordelijk was voor reparaties etc, juist ja, die dingen die nooit goed zijn gedaan/gemaakt/geïnstalleerd en wat wij al 2 jaar meldden. Waardoor we al vaker lekkages, en nu helemaal, de hele rotzooi onder water hadden…met alle gevolgen en schade en gedoe en gezeik van dien.

Nee, echt, ik heb er zin in morgen. Kan je het je voorstellen?

En dan ga ik straks verder met waar we waren alsof er niets is gebeurd, anders hebben we later een dagboek waar een hele hap leuks mist, en dat moeten we ook niet hebben, ook al staat mijn hoofd er niet naar en heb ik er ook geen tijd voor. Maar ja, hee, lekker sjouwen kan ik toch niet, dus dan maar zit zaken doen….pffffff

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. J van Oort:
    31 oktober 2014
    Lieverd wat een ellende...., en wat is Nederland dan ver weg.... vindt je ook niet? Maar we kennen jullie het komt allemaal weer goed en we blijven ook hier aan jullie denken ...maar we zouden jullie graag helpen...dus ...we wachten hier maar af wat de opdrachten worden . Maar blijven lachen.... Valt niet mee voor jullie maar het moet wel . Heel veel strekte met jullie en blijf verder allemaal gezond . En de voet van Jurre komt
  2. J van Oort:
    31 oktober 2014
    En de voet van Jurre komt ook weer goed ,maar toch het zijn moeilijke dingen. Doe zelf aub. Ook eens rustig aan ...,anders lig jij straks ook nog in bed...hallo zeg dan kan helemaal niet...groetjes voor Allen en veel zoenen dag dag .
  3. Peter van den Hout:
    Hoi,
    Soms valt het mee, soms zit ( alles) tegen,nu dus.
    Sterkte Juudje! X
  4. Tante Cornelia:
    31 oktober 2014
    Ja, dan is Nederland ineens heel ver weg. We kunnen inderdaad niet veel meer doen als zeggen, dat het weer goed komt.
    Ik ben het met je moeder eens, Judith, dat je goed voor je zelf moet zorgen. Als jij ziek wordt kun je ook je kinderen niet helpen.
    Gelukkig is er met de voet van Jurre niets ernstigs aan de hand. Hij zal er nog wel een tijdje last van hebben maar kinderen genezen snel. Ik hoop, dat jouw rug ook snel beter wordt.
    Kop op Judith, op naar betere tijden!