een boot en slangen en karakter.

20 april 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Weekend van de 18e en 19e April waren we allen druk met de science-eco-recycle projecten van Jurre en Suze, weet je nog?

Ze werden geacht iets te maken van of lege toilet/keukenrollen, en of lege waterflessen.

Waterflesjes hebben we nooit zoveel, wij kopen mega flessen (hervulbaar) die we op zijn kop op een watercooler zetten, altijd lekker werkje, pfff, maar deze hier bewaard in ons “washok”, of de sjieke “pantry”, allerhande flessen doosjes, doppen, prullaria voor de drie knutselkinders. En hoewel Tjeerd weleens moppert op de zooi, kan die vaak zat een blikje of potje gebruiken voor een klusje aan boot of auto of een vistripje.

Suze wist al meteen dat ze slangen wilde maken, per slot van rekening heeft Mister Fry een huisslang, of had, jak, en die was zo op weg. Jurre bedacht een boot, ok jongen, alle hens aan dek.

Stokken, stofje zoeken, (allebei van het strand, dus recycled) knippen plakken verven, Jurre achter de naaimachine,… noem maar op, ik ondertussen alle stappen vastleggen op de foto, dat weer op de op pc, uitzoeken, printen, opplakken, ze hebben super hun best gedaan!

Maandag de 20e was de eco fair, en ik ben wezen kijken naar hun werk en dat van de anderen. Trots allebei, maar ook moe, want ja, de hele school kwam kijken, en ook de CIA, en dan telkens je verhaal vertellen, dat is een echte baan! Amaury, van Jurres oude klas kwam ook en die vloog op Jurre af en zat op zijn schoot, wat lief, Tjeu ging heel knap bij iedereen even kijken.

Dat ze daarna nog even vol moesten houden omdat school nog niet uit was vonden ze alle drie wat minder, ah mupjes….

Mamma had surprise, allemaal even naar Karakter, dat hadden ze verdiend toch? Chippie in de auto en omkleden ook, en daar aangekomen lekker effe zwemmen, hoewel erg oppassen met mega hoge golven vandaag. Douchen met haren wassen zodat we een hapje konden eten op het bovenste gedeelte, dat was wel een deal. Samen op de banken launchen dat vinden ze prachtig.

was jammie allemaal, alles op.....  in de auto naar huis sliepen ze alle drie als een blok.

1. J van Oort:
    20 mei 2015
    Geen woorden voor....geweldig! En oooo,zo lief.
  2. Carol:
    21 mei 2015
    Wat knap allemaal, ik zou willen dat er hier in Nl wat meer crea gedaan werd op school. En wat lijkt Jurre op tante Angeline!
    Carol
  3. Tante Cornelia:
    21 mei 2015
    Weer een topdag geweest. Leuk om de kinderen met dit soort projecten bewuster te maken van het milieu.
  4. Peter van den Hout:
    23 mei 2015
    Goed bezig geweest allemaal,er zijn mooie werkstukjes uit gekomen.zo zie je maar wat je er allemaal nog mee kan doen! X