Canada-Ollanda

8 september 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Allereerst werd Suze natuurlijk 9, de 6e….bescheiden gevierd met kadootjes (horloge dank opa en oma) en taart, en helaas, mamma moest bakken. T was de laatste keer zei Suze, en ze zei: wij mogen nooit iets ongezonds trakteren….. ok dan, chocolade muffins, wel zelfgedaan en dus stiekem bruinmeel, haha, wel echte verkade chocoladevlokken er in, het was super gelukt (ben niet de taartenbakprinses) een broche met ik ben jarig, was te kinderachtig, en meegaan ook, dus voila, mijn mooie grote 9 jaar meid, jarig naar school, met de bus….

Tussen alle bedrijven door, op een avond lunch gemaakt, ingepakt, ’s morgens 7 uur, bikini en handdoek mee, vriendin en dochter ingeladen, net als mijn eigen kinderen, op naar school.

Daar eerst een PTA meeting (parent/teacher Association) zeg maar moeders bemoeien zich met school bijeenkomst… Terwijl Caroline ergens aan de cappuccino zat, zat ik te opperen met zijn allen naar Anguilla te gaan, van het ingezamelde speeltuin geld, weet je nog? T Was interessant (veel nieuwe moeders, die nog geen eiland idee hebben (ehmmm), gezellig, en typerend dat het “hoofd” een half uur later kwam aan kakken. Of het allemaal zal uitmaken, ik weet het niet, of eigenlijk, wel, ik heb wel een eiland idee.         Vandaag voetbal en dochter van ook een na-school ding, dus straks weer met allen naar huis.

Dan eerst de Canadees-Nederlandse band versterken, dat wil zeggen, wij twee naar Baye Lounge, prachtig lang strand aan de Franse kant, niet zo ver van school. Enige nadeel is dat je er een heel eind voor moet rijden. Vanaf de doorgaande weg moet je langs een bewaking met slagboom, en deze meneren dragen wel het een en ander bij zich. Ben bang dat er zwaar gediscrimineerd wordt wie er wel of niet naar binnen mag rijden,…..wij in elk geval wel. Geeft toch een raar gevoel, en ik hou daar helemaal niet van. Alle stranden op SXM zijn openbaar, of grote hotelketens, Trump, Oprah of weet ik het wie dat nou leuk vinden of niet. Dat betekent dat je o ve ral mag gaan zitten, voor niks, en dat het strand bereikbaar moet zijn, voor iedereen. Tuurlijk, als je op een stoel van een hotel gaat zitten, of restaurant, zijn ze vrij te vragen wat ze willen. Maar ze kunnen je niet verbieden er op het zand naast te zitten met je handdoekje. Overigens…bij de meeste, inclusief “dure” tenten betaal je voor een parasol en twee ligstoelen met fijne kussens, of niks, wanneer je er wat eet of drinkt, of ongeveer 25 dollar per dag, inclusief wifi, emmer bier, of twee cocktails oid, en gebruik wc en vaak douche.

Ik bedoel, toen ik nog studeerde betaalde je al veel meer in Scheveningen voor dat, en er was niet eens internet hahaha.

Dit strand heeft alleen aan het einde een hotel/resort, waar we niet heengingen, want zelf lunch gemaakt en bubbels mee.

Zoals gezegd, daar moet je dan wel een bochtige weg voor rijden, lang stuk, langs veelal muren, waarachter mega multi miljoen huizen….je ziet geen kip hahaha.

We hadden geluk, heet en twee hoosbuien, lekker blijven zitten, kan ons het schelen, mega voordeel van bij Scheveningen, een hoosbui maakt je drijf, maar daarna is de zon weer terug, en ben je zo droog, en koud wordt het al helemaal nooit!

We hebben bijna een vogeltje vermoord, omdat ie de olijfpitten wilde opeten die we vrolijk weg spuugden. Het water was heerlijk, prachtig helder, de bubbels koud, ook het water bij de wijn, zelfgemaakte hummus, broodjes, gekookte eitjes en zongedroogde tomaatjes. Fantastisch!

Back to school, vier kinders, 8 tassen inladen, en na een lange dag waren we zelf twee zongedroogde tomaatjes. Perfetto!

1. J van Oort:
    Oooooh, wath a day.!!!!' Xxx
  2. Wendy:
    3 november 2016
    Snap helemaal wat je met die zongedroogde tomaatjes zegt :)
  3. Tante Cornelia:
    3 november 2016
    Dat zien we ook niet vaak, Judith. Jij alleen op pad met een vriendin.