9 cruiseschepen!!!!!

9 januari 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Daggie later dan, de 18e, eerste dag briljant mooi weer. Naar het strand dan? Nee, uh uh, ikke hier wilde zo waar op zoek naar een unicum, das meestal niet zo heel moeilijk hier, haha, maar deze keer ging het over 9 cruiseschepen. Redelijk uniek! Op ene dag dan he?

Achteraf las ik inde krant dat ene later was daar ie was gestopt om een bootje met aan boord twee man te redden op volle zee, in niet zo lekker weer zeg maar..

Dus dat is de manier. Je gaat gewoon op een sneu bootje op stap en dan doe je zielig en steekt zo’n vuurwerkje af a 50 dollar en dan mag je mee op een cruiseschip! Jeuuu!!!

Met  4 tjes op naar de gevangenis, waarvan ik weet waar dat ding is, maar ik tot dan toe niet echt wist hoe je daar komt. Nooit geweest. Wonderlijk genoeg in ene keer gevonden, beheeeeeuuuurlijk steil omhoog daaro. Onderweg in pointe blanche, want daar ligt dat ding voor wie dat niet weet, zeiden Suze en Jurre ineens: KIJK, daar woont Prenay”. Ik: hoe zo weet je dat? “omdat we hier altijd met de bus komen”. Aha, dat verklaart deels waarom ze zo vreselijk laat bij mijn stopplaats zijn: ze gaan eerst in en uit P Blanche, wat een ramp is, alle taxi’s moeten daar in uit, ivm de toeristen, en dan nog gewoon haven en woon werk verkeer….. Geen wonder van het zo laat arriveren van mijn kinderen elke dag, zo’n tochtje helpt niet echt mee…Tot op die dag wist ik daar niks van, en voelde me op dat moment behoorlijk over de emmer, er was nooit sprake van een stop daar helemaal, het meldde altijd “Sang” supermarket, en die ligt helemaal vooraan…van ons uit gezien dan. Dat was op dat moment niet het moment om daar op te reageren. Is ondertussen wel anders….

Wij onderweg naar boven foto’s maken en bij de gevangenis mocht dat niet..oeps, en effe door gereden naar “parkeerplaats” . vanaf daar ging een zandpad, zie, stenen, naar boven, en aangezien ik er nooit geweest was, en ik ook nog nooit van Tjeerd of wie dan ook had gehoord dat je daar best naar boven kan rijden, lieten we de happy jeep effe alleen Achteraf met bijna alle deuren open en de helft van camera apparatuur voor de grijp, briljante plek toch om dat te doen?

Heerlijk gewandeld met zijn allen, alweer ikke op hoge hakken, want we zouden eigenlijk “naar de stad”, maar wat mooi daar, mooi uitzicht achterom ST Barths, links om ander deel van pointe blanche en de zee, rechtsom en een beetje om het hoekje zeg maar, de stad, de saltpond en zelfs de weg richting Dawn beach. Naar ons toe niet, dat was te ver de bocht om, je kan niet door een berg heen kijken, door de bomen het bos wel zien lukt me wel, maar dit nou net niet.

Aan het einde bizar mooi groen grasveldje, hek er om, en een mast. Nog hoger nog een mast, er naar toe grote betonnen trap/stappen. Eerst daar foto’s gemaakt, maar ik wilde wel naar boven boven.

Wie wil mee? mam niet Jurre meteen, Suze twijfelde maar ging toch mee. Wij naar boven.  Bij de toren daar vond Suze het ook wel genoeg, ondertussen waren er drie mannen en een jochie van 12/13 ook boven, twee beladen met camera’s en lenzen. Op dat moment kwam ik er achter dat de mijne dus in de auto lagen ipv in mijn tas die ik meezeulde…… Bovendien dacht ik, die ene gast, die ken ik toch? Bleek achteraf een fotograaf van de Daily herold, de krant hier, en later dacht ik, oh ja, ik zag jou met de pink parade!!! Hij heeft nog foto’s van ons gemaakt, maar de krant niet gehaald, daar stond foto in vanaf de andere kant, andere berg, vanaf daar de boten er op. Niet aan gedacht dat ook te doen toen. (ja mam, dat stukje krant had op de website gemoeten dat heb jij mooi mee genomen...)

Heb Jurre over stenen getild en cactussen, maar op een gegeven moment vond ie het ook te eng worden, Suze was al bij de tweede toren gebleven… Ikke nog wat verder om foto’s te maken, maar ja, no way kreeg ik de boel er op..veel te veel boten!!! Haha. Maar wat wauwwie!!

Terug naar benden haalden de mannen ons in, en ik zag een pick up, en vroeg of we mee konden terug. Ja hoor, Jurre en oma binnenin, Suze en ik in de bak, haha, wat een bak, Suze glunderde en Jurre kletste wat af zei oma later.

weer in onze auto naar benee waren hunnie aan het foto’s maken, en we gingen weer omhoog, montevista road, om daar te kijken, Daar waren er veel en veel meer om ook te kijken naar het cruiseschip- geweld zeg maar. Grappig.

Vanaf daar konden we ook de veel hogere top zien waar we net ervoor waren, daar praat Jurre nu nog over:”  Daar waren wij he mamma?” jep. Met hoge hakken.

De jongens waren het daar zo beu, en wilden naar de stad. Tuurlijk. Hop naar benee weer en poeh drukte op de weg naar “binnen”, uit ging wel. Auto weggezet en de stad in, nieuwe slippers voor Suze en een plek vinden voor smoothies en wat te happen.  Nieuwe tent open: NU, naast het Holland house. Mam vond haar chiabatta niet lekker, ik vond mijn salade heerlijk. Nog effe op strand met stuiterbal gegooid en toen was het toch echt tijd om te gaan!

En in de stad en op de boardwalk viel het raar genoeg wel mee, ik heb al veel en veel drukker gezien met “maar” 3 schepen in de haven.. Hadden misschien 10.000 duizend man die dag bedacht naar de Franse kant af te taxiën denk ik..of zo.

1. Peter van den Hout:
    Groeten uit Bonaire !!
  2. Judith van de Pas van Oort:
    10 januari 2014
    ja zeg hee, wat doe je daaaaaar nou weer!
  3. Peter van den Hout:
    10 januari 2014
    Een beetje werken en een beetje veel uitrusten,,,hihi
  4. Tante Cornelia:
    10 januari 2014
    Wel raar om te zien. Zo zijn de toeristen weer een bezienswaardigheid op zich.
    Jullie hebben er zo te zien weer een gezellig dagje van gemaakt.
  5. J van Oort:
    10 januari 2014
    Jazeker tante Cornelia maar het was best dood eng daar boven ,maar wel heel prachtig en later uitzicht over die cruise schepen nog mooier. Maar allemaal hoog en steile wegen huuuuh. Maar het was toch fantastisch Judith dat je mij daar naar toe had gebracht . Ik bewonder je auto rij kunst. ......liefs.
  6. Carol:
    10 januari 2014
    Mooie plek! Volgens mij zo'n beetje de enige spot waar wij NIET geweest zijn! Jammer! Misschien ooit als jullie maar lang genoeg daar blijven wonen :-)
    Groeten uit Breda, Carol
  7. Sietske:
    10 januari 2014
    De foto's zijn weer super mooi Judith!
    Knuffel voor jullie allemaal!
  8. Mike:
    24 januari 2014