dagje toerist uithangen!

29 juli 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Suze en Jurre hebben het er al zeker een jaar over: die kleine autootjes, gaan we daar ook eens mij rijden??? Wij hielden de boot af, brommer liever gezegd, vonden ze te klein. Maar nu was het dan zover, Tjeerd had het geregeld voor 85 dollar per wagentje ipv 120. Ik had een date met de tandarts, maar die heeft Tjeerd voor me verzet, thanks honey.

Ja, Tjeu was dus op pad met de partybus, helaas konden we dat niet zien, en wij de wagentjes halen, half tien in pointe blanche….. Helmen passen was al wat, en de wagentjes kiezen ook, er stonden twee gele buiten, maar dom dom dom, de mannen vroegen of willen jullie een andere???waarop een container open ging met meerdere en andere kleueren. Na een gedoetje zeiden Tjeerd en ik, weetjewatgelezijncoolenvetenveilig!!! Ohw. Ok dan. Gesettled. Snapte niks van het aandoen maar hee, we zien wel. Spiegels klapten om de minuten naar beneden, ook geen ramp. Wij op weg.

Echt rondje eiland…..meeeeeennnnnn. Oyster pond was leuk, nieuw gedeelte gezien en op naar uitzichtpunt, effe discussie, Naar orient bay?? Ja ok.

De weg naar baby beach genomen en dan linksom gelijk, kom je achteraan orient bay uit, ja, voor de kenners, bij nudisten park. Clothes are optional. Ok. Tjeerd de auto in het zand, iemand kwam helpen duwen… Naar de orange bar van N en DJ, Jurre hield zijn helm op, koffie voor ons smoothy en sprite voor de jongens, en Suze vond het er dromerig. Zo vond ik haar. Mijn meisje wordt zo groot…..

Op naar anse marcel. Wil ik dit wel??? Nee, maar ok dan. Ze hadden nog gezegd, berg op NIET STOPPEN. Juist ja, ik reed voorop, maar ja hoor, autootje trok het niet, te zachte aanloop. Uhh…ieeekssss…. Beetje eng. Jurre paniek. Niet doen jongen, komt goed, langzaam achteruit en remmen. Die fransen zijn echt barbaren, ene kwam met een noodvaart omhoog en echt het scheelde centimeters of hij had ons geramd… pfffffff ne pas amusantes. Ik boos en klaar ermee, nee Tjeerd, geen vette bergen meer op met deze dingetjes please.

Je leert wel, maar je kan niks doen aan jakker verkeer, en dat is wel het geval aan de franse kant, stelletje malloten. Ik vond dat minder… vluchthaven bekeken, hahahahaha mini gedoe, en door grand case, s leuk, nou nog echt nooit geweest op een avond…mot nogges. Naar Friars bay, de nieuwe ouwe rasta tent, die toen was afgebrand….   Onderweg mega grote koeien, oei oei, of leken ze zo groot omdat wij zo klein en laag en open en bloot zaten??? Jurre vond het wel tof mamma. Mooi en netjes bij de tent, maar tis er wel duur hoor… Lekker eten, schommelen, drinken en effe zwemmen en Tjeerd zat maar te klokken, want half 4 terug zijn…jajajajajajajaja. Vakantie man, gezellig he?

Door Marigot, nee niet meer sandy beach, wel de nieuwe brug en ik vond Karakter. Daar ergens liet ik Jurre rijden, geweldig natuurlijk, toeristen en lookalen lachen…kan daar wel stiekem.

Borrel en natuurlijk bitterballen en hup weer op weg. Naar phb. Het verkeer aande Nl kant is soms ergerlijk traag, maar voor nu vond ik ze opvallend veel galanter dan de franse kanter! Ha!

1. J van Oort:
    29 juli 2014
    Enge dingen, hoe durf je.....!!!!! Als hier zo,n lage fiets voorbij komt heb ik ook de kriebels van zo'n ding..... Nooit weer doen begrepen...! Xxx
  2. Tante Cornelia:
    29 juli 2014
    Vakantie in eigen land kan ook heel gezellig zijn. :)
    Wat een avontuur. Vanuit zo'n autootje zie je alles om je heen in een heel ander perspectief.
  3. Peter van den Hout:
    29 juli 2014
    Ben ik weer,zat even aan de Spaanse costa!
    Ja, het lijkt wel een ( heeeel klein) beetje op de PietPlezier hier,maar dan mét motortje .
    Zal wel een geinig gezicht geweest zijn.
    X
  4. Carol:
    3 augustus 2014
    Wat leuk die dingen! Ik zou ook wel eens in zo'n brommer(?) willen zitten hoor Jurre! Goed dat jij en Suze doorgezet hebben! Heb echt heel veel genoten van de foto's! :-)
    Groeten en een kus uit Breda, Carol