tanden (bijten) dagen.

29 juli 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Ah ja, tandarts, daar moest ik do 24 heen. Tjeerd bracht Tjeu naar school, en Suze en Jurre naar Nadia, want ook dat wilden ze al heel heel lang. Ok dan. Ondertussen al gebeld en gesmst ende rest waar ik bleef. Eh ja bij tandarts, gaat het niet goed dan Nadie? Jawel,..maarrrr, verantwoordelijkheid is tochwelheavy…yes, ik kom als ik laar ben. Nika aan het handje bij tandarts, wel effe schoon boenen de boel! Naar huis, spullen pakken, zonnebrand kopen onderweg, en weer telefoon. Suzes andere voortand er uit!!!!! OK, on my way!!!

Bij zwembad, huis, hun in bed met popcorn en tv, ja hee, wij kletsen, DJ thuis, Suze nog met mij even langs ons eerste huis gewandeld. Blijkt eigenaresse nu te wonen, nog steeds te koop. Was toen al….ha. Zit nu wel een zwembad(je) bij het huis.  Dawn beach is wel mooi hoor, vind ik nog steeds.

De volgende dag zouden we gaan varen. Tjeerd al vroeg op pad, ik Tjeu wegbrengen en daarna met de anderen erachteraan. Mmmm. Bellen en doen, geen Tjeerd, wel Nadia, die ik opbeldienst had gegeven voor het geval dat wat met Tjeu op school, en we zagen haar rijden.

Tjeerd komt aan varen en hup motor uit. Kapot? Geen idee. Het waaide hard en na veel geklooi ging ie weer aan, maar zo gaan we niet varen dus, nee|? Nee. Boot weer op de trailer, kinderen ok ermee, al wel moe van alle gedoe…allen weer naar huis, in en ompakken en terug, naar Karakter (dan maar). Oh wacht even, vuiniszak met kleren en speelgoed en schoenen en de rest mee voor Anna, want die is zwanger van een jongetje.!!!Lekker dagje, maar wel veel zand in je gezicht en de rest, het ging nogal!!! Met Su JU naar et einde van het strand gelopen, ook voor het eerst,….. geen barretje meer daar. terug nog maar es zwemmen, de kinderen daar douchen en naar huis.

NOT.

Alles maar dan ook alles muurvast. Weg naar Pelican stond vast, over brug dan maar. Vast. Shit, kon niet meer draaien. 50 minuten over de brug gedaan…..school van Tjeu gebeld, gaat niet ok zo….

Bleek ongeluk op de hill, later bleek kraanwagen van vrachtwagen af. Cakehouse road was ineens tweebaans, op en neer…. Ik reed links. Rijden we door Marigot, leek het wel oorlog, allemaal gendarmes op en langs de weg, ook wat aan de hand, ook file. MERDE>. Daarna iets beter, maar tot voorbij Grand Casse was het slome hap. Vieze lenzen, moe, nat, regen…lekker rijden zo, zenuwen om Tjeu. Kind kan geen klok kijken I know, maar vond het zo zielig. Kwart over 6 waren we eindelijk bij schooltje….arm kind. Sjonge wat was ik blij toen we allemaal thuis waren……hehe, wat een rare, ook leuke, maar vooral onvoorziene omstandigheden dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. J van Oort:
    29 juli 2014
    Mag Tjeu zolang op school blijven???? Vindt ik ook zielig Judith eigenlijk maar niet meer doen te veel op een dag en voor iedereen lees dit goed. Meer rust in de tent houden aub.....
  2. Peter van den Hout:
    29 juli 2014
    Ik zie het helemaal voor me dat gesjouw met die boot! Pffft.
    Wij hebben zo'n klein rubberding met zo'n motortje en dát is al een gesjouw.
    Gauw verkopen zou ik zeggen,maar daar is Tjeerd het niet mee eens denk ik...?
    Balen als het verkeer weer eens tegen zit ja. Verwen Tjeu maar extra!
    X
  3. Tante Cornelia:
    30 juli 2014
    De natuur is er wel prachtig. Het kan je overal gebeuren, dat het verkeer tegen zit. Gelukkig was Tjeu wel in goede handen.
    Jammer, dat de boot het niet deed maar ik zou het ook niet geriskeerd hebben. Als hij zo op zee stil valt heb je echt een probleem.
    Groetjes!