toch nog OP vakantie

29 augustus 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Had komt als hebben geweest is, lekker open deur, maar even een eyeopener voor mezelf.

Had: vakantie.

Waarheen, Puerto Rico, vanaf de 28e Juli.

Met Jet blue deze keer, dat errug ok was, veel rimte, fijne stoelen en tv’tjes, niet dat er wat te zien was behalve de vlucht en reclame, maar dat kan ook niet voor dat effe. Deze keer was Tjeu het meest enthousiast van vliegen, als we nu een vliegtuig zien of hoern roept ie al….: Puerto RRRRRRRRiiiiicoooooo.

Douane drama’s, want sja, das dan de VS,….ze doen wel aardig, maar ondertussen moet je elke vingerafdruk doen, foto’s , de hele mikmak….schuldig totdat tegendeel bewezen lijkt wel.

Taxi en naar hotel in San Juan, vlakbij vliegveld, want we vertrokken laat, vlakbij auto huur (overkant) ok en goedkoop…t was maar voor effe slapen, t was er schoon en zwaar betralied, en de volgende ochtend effe drie tellen het strand van San Juan bekeken…groot! Avond eten en ontbijt op zijn Amerikaans..fastfood tenten zat hier, hoewel het niet zo “fast” gaat, dat dan wel op zijn caribisch…

auto inlaaien en op naar Marquesa park, onderweg van SJ naar Ponce.  Het was vakantie ja, en dus was het daar ook erg druk, wachten voor een bus die ons van parkeerplaats naar park bracht…wachten voor entree, voor kabelbaan, voor treintje, voor alles, de kinderen werden er niet jippie van in de hitte, wij met gevolg ook niet. T was er mooi dat wel.

Auto in voor tocht naar Ponce, geprinte kaarten en onze “ouwe” map …..en de pratende telefoon van Tjeerd.

Komen in Ponce aan…toestand, politie, hoop mensen, lawaai, muziek. Omrijden voor hotel. Kamer ok met twee grote tweepersoonsbedden, en balkon op het mooie park, zonder stoelen, want te smal…

Omkleden en op naar het feestgedruis, de bbc rook zo lekker….en Ponce bleek landskampioen van basketbal. Daar hebben we niks mee, maar wel met feestjes, en dat was het! Drankjes, muziek, vlaggetjes en toeters kopen, de man dolgelukkig, en Tjeu wilde alleen maar naar de dance floor, die er niet was.  Jammie kipspiesjes op, zo’n beetje onder ons balkon, en ook nog wezen zwemmen met Su en Ju, want belofte maakt schuld. Heel nostalgisch hotel, niet van de hip design, maar vergane glorie, en jaren 60 deco, dus piepbadkamer, maar alles schoon, lift uit 1950 ofzo, geweldig…, mooie vloeren, knusse hoekjes…  en wel superhippe bar/eettent op het dak…

Heb nog lang op balkon gezeten, kijken naar alle mensen, luisteren naar herrie en muziek, ruiken, heel wat anders dan thuis! Heerlijk! (en Suze en Jurre maar “klagen” over het lawaai…sja…zijn ruisende oceaan gewend….)