Dorian komt er an.

24 juli 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Ondertussen in het gewone leven;

Zijn Suze en Jurre al drie dagen naar summer camp, ze vinden het heel leuk! Vandaag hadden ze een "waterslide met pool", reden voor mamma om toch maar es te blijven met fototoestel als smoes om op te kunnen letten...

Zondagje Buccaneer met Jennifer Bert en Anneke, en ook om voor de laatste keer gedag te zeggen tegen Linda Mark Chelsea Bridget en Jayden. Het ga jullie heel goed weer in NL!!!!

Hebben we Halima's 40e gevierd in ons oude buurtje Pelican, met een Suze die niet luisterde, een Jurre die zijn broertje bijna verzoop en een Tjeu die me bijna vanaf de jacuzzi het zwembad (meter lager) in klauterde, wat me een nat pak opleverde....Men o men....

Ben ik twee daagjes met Suze en Jurre op stap geweest, de eerste keer naar de Census om mijn ID aan te vragen, daarna naar de stad, van het ene kwam het andere en we gingen met verse biebpasjes naar de boardwalk. Het was woensdag, toch nog 3 schepen, gezellig druk en lekker uit lunchen. Wat voelden ze zich groot, van de Pasjes met hun eerste pasjes, en de beker van de blue bitch bar mochten ze houden, wat een feest. Vrijdags weer naar PHB, voor het eerst in deze 4 jaar daar naar het strand. Deze dag was er niemand, heel bijzonder, veel vissen gezien en schelpen verzameld, was ook een heerlijke ochtend.

Zijn Dirk Jan en Nadja op "visite" geweest, wat weer es heel gezellig was!

Hebben de kinderen al weet ik hoeveel rupsen verzameld en op takken in een plantenbak gezet. En ja, deze zijn allemaal "gaan poppen" zoals hun het noemen, leuk hoor!

Is ons kleine fototoestelletje denk ik keduuk, tsja...zand er in waarschijnlijk...Tjeerd heeft em losgeprutst en weer in elkaar, mocht niet baten.

Komen er sinds twee weken regelmatig ergens in de ochtend een groep apen bij ons in de tuin, meer precies, aan de achterkant bij de slaapkamers van de kinderen. Staat een boom die nu vruchtjes heeft en daar zijn ze blijkbaar dol op. Ben er niet helemaal blij van, ze horen hier al niet, en bovendien, de vraag is hoe brutaal ze verder nog gaan worden.. Jurre daarentegen is er helemaal van in de ban. Laarzen aan, tas mee, verrekijker om en hup klimt op de muurtjes en dan de bosjes in, kleine ontdekkingsreiziger, prachtig om hem stiekem te observeren,...hij sluipt bijna, schoudertjes omhoog en een gezicht dat straalt van de spanning en opwinding!

Is onze generator nog steeds niet gemaakt en dat in HET seizoen. De vorige prutsers hadden em verkeerd aangesloten, waardoor ie, de laatste keer dat we em gebruikten, meteen doorbrandde toen de stroom er weer terug op kwam....(en nee garantie heb je hier op niemands werk en op niks dat je koopt)

Zegt Jurre vandaag dat ie zijn haar er af wil, onze surferdudecoupe...

Ben ik met Tjeu naar de huisarts geweest, hij was al mm mm, en ik had al uitslag tussen mijn vingers, en die ochtend had Tjeu allemaal bultjes/blaasjes om zijn mondje, en ik bij die vingers... Heeft een of ander virus/bacterie zich kunnen nestelen in eczeem van mij, en verbrand neusje van Tjeu (los velletje) Na twee dagen zalfjes gaat het al beter.

Zijn de honden gewassen, hee Jip is blond blijkt!

Is mijn auto sinds terug komst vakantie keduuk en mogen we hopen dat het iets kleins is, anders moet de motor er helemaal uit, alweer een week kwijt dat ding, dit weekend hopelijk klaar.. God, ik verlang terug naar mijn Golfje, nooit niks mee aan de hand...

Las ik de dag na thuiskomst een mailtje van school, dat de 28eJuni (dag van vertrek) was verstuurd: dat de Montessori school in zijn geheel verhuist naar de CIA....(dwz alles/iedereen, behalve gebouw). Daar was ik op zijn zachtst gezegd niet blij mee, om tig redenen, maar de belangrijkste, dat is totaal aan de andere kant van het eiland! (vlakbij Franse grens aan de linkerkant vh eiland) Ben er meer dan twee jaar geleden gaan kijken, vond het een super school,... maar..., te ver weg.... Die afstand is niet minder geworden.... K zooi.  ( verhuizen? jongens toch.........)

Hoorden we dat mijn zus en Ferdinand, neef Bert,  mam Engelien, en vriend Bas willen komen (nee, niet allemaal tegelijk), en die Bas landt aanstaande zondag al ! Spannend! Leuk!

En, als laatste effe voor de updates, hoorde ik net, DORIAN KOMT ER AN.  Tropical storm, tot nu toe, en die is zondag/maandag rondom ons. Das minder Bas. Hoewel, jij vliegt met de grote blauwe vogel, en wij moesten de Dom Rep verlaten in een vliegend schoolbusje, midden in tropical storm Chantal. Vluchten naar de US waren stop gezet, wij gingen wel. I was not amused!!!!

1. Mike:
    25 juli 2013
    Daar gebeurt het nodige. Hier niet zoveel hoor. Ga volgende week wel voor de eerste keer naar Melbourne, voor een lang weekendje.
    Wel leuk zeg, apen in de achtertuin. Ik moet het stellen met possums.
  2. Peter van den Hout:
    25 juli 2013
    Apenheul! In je eigen tuin!
    Die zijn ook dol op bling-bling. Pas op voor je mobiel,fototoestel en zo, anders maken ze nog een foto van jou Judith!!
    Fijn dat de kinderen het leuk vinden op het zomerkamp, de groeten aan Dorian.
    Chantal viel toch wel mee? De onze wel in elk geval.
    Gr.Els Peter Marloe en CHANTAL xx
  3. Tante Cornelia:
    25 juli 2013
    Ik geloof niet, dat er dagen zijn, dat jij, je verveelt Judith, of wel?
    Met wilde apen in de tuin zou ik ook niet blij zijn. Denk ook niet, dat ze zo onschuldig zijn als ze lijken.
    Uit ervaring weet ik, dat je met 3 kleine "mensaapjes" ook al je handen vol hebt!
    Groetjes!
  4. Petrie:
    25 juli 2013
    Whahahaha Juutje toch dat heb je weer mooi in elkaar geknutseld met schrijven. :-) Wij nor steeds druk aan de schilder. Onze boot is al 3 keer verandert qua aankomstdag dus we wachten het maar af hihi
    xxxxx
    Peet en de bende