duur niet perse secuur, liever viva de rasta!

24 april 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

En zo naderen de laatste dagen samen met zus, bij het vliegveld, op weg naar school en de zwemles, nog een paar extra rondjes rotonde gedaan (lachen), voor wie het weet (of niet), er is een rotonde nu wanneer je het vliegveld af komt, en een kunstenaar heft er pelikanen voor gemaakt. Zie foto’s.

Van van alles nog een beetje gedaan, en ‘lijstjes’ zaken; waaronder wat moest zijn een hele middag pedi en mani cure bij Indulgence by the sea.

Ik werd al terug gebeld (dat nog wel) dat de afspraak die we hadden van 9 tot 12 niet door kon gaan, want dubbel geboekt. Chips. Dan maar van 12 tot 3 helaas, dan konden we niet lunchen samen maar ok dan maar.

Nou……

Indulgence staat voor;

de welwillendheid

; de clementie

; de compassie

; de goedertierenheid

; de mildheid

Ten eerste zie je absoluut geen sea. We zaten in een hokje waar maar liefst 3 deuren op uit kwamen, en dus werd er continu heen en weer geklept door de fifi van de balie, met was, of weet ik veel, door andere (oude) klanten in badjassen, of door ander personeel op zoek naar weet ik veel. Heel erg niet relaxed. De twee dames deden hun best en wij hebben gelachen. Maar echt, het was slecht. Bovendien bleken we niet in het boek te staan waarvoor ik wel een afspraak had gemaakt, dus, geen manicure. Niet mijn fout, maar kon ook niks opgelost/ geregeld worden of wat dan ook….. Hij’s fijn. Die ene keer in mijn leven dat ik es naar zoiets ga, met mijn zus nog wel…. Mag niet klagen? Tuurlijk wel, ze vragen er zat voor, het was niet geregeld, het was niet naar behoren, (mijn nagellak zat op elke nagelriem, en was er voor aankomst bij de auto al half af…(en ik liep op blote voeten ja???) kortom compleet waardeloos, behalve onze lachbui, precies daar-over…. Duur lachbuitje.

Dagje strand in PHB bevalt veel beter, t was heet en er waren regenbuien, heel mal. Jammer dat we niet lunchten op het strand ergens…Tjeu racete met een little tikes truck, Jurre op een step, en Suze op der oude fiets, ze wilde pertinent niet de nieuwe mee………?????..... Beetje gerend achter ze aan natuurlijk, en in het water op hun boards was fun.

De 27e nog een dag niet naar school, wij naar de Rasta Farm, alwaar Jurre een keer met zijn klas is geweest, en dat ie dolgraag wilde laten zien. Aan de rue d’Hollande, als je vanaf de nieuwe brug komt links af richting Marigot. Van de paardjes waar ze eerst stonden moest er ene worden afgemaakt bleek later. Hij was aangereden op de weg, niemand voor gestopt…het beest liep kreupel en viel alleen af, get wat zielig..

Jurre voorop druk vertellende wat “poisonous’ en not, is, en hoe je dat kan weten; rood is giftig, groen niet. Wat goed te om te zien dat hij dus echt wel veel opsteekt van een fieldtrip met school, en dat ie daar zo enthousiast over kan vertellen.

We hebben een flink stuk grond afgewandeld, heerlijk daar, rust, lekkere lucht, aardige mensen. Geleerd hebben ze stiekem ook van alles. Hier hadden ze ook ananas planten. Ik weet nog goed dat wij die voor het eerst zagen in Costa Rica, velden vol. Bizar gezicht, grote plant op de grond en erbovenop een ananas. Eentje per plant ja, net alsof ze er door iemand gewoon bovenop gezet zijn. Dan snap je niet dat ze soms zo goedkoop kunnen worden verkocht… Zo lekker als daar hebben we ze nooit meer gehad eerlijk gezegd, de ananas had daar heel bleek vruchtvlees, zeg maar heel licht pastel geel, totaal anders dan hier, of in NL, en zalig!! Van de ananassen die wij eten zetten we het bovenstuk in de grond, we hebben al vele grote planten staan,mooie 'heg' tegen omlaag springende honden, maar geen eigen ananas natuurlijk

Ze waren aan het wieden en aan het plantten, de kinderen vroegen van alles, proefden nieuwe soorten fruit, en verzamelden beetje rotte exemplaren voor de paardjes vooraan bij de auto.

Je kan er de oogst van de dag kopen, fruit groente kruiden. In elk geval is het een plek waar we absoluut vaker heen zullen gaan leerzaam, leuk en lekker, rasta man!

1. Tante Cornelia:
    24 april 2014
    Zo zie je maar: Je moet er zelf iets van maken en dat lukt jullie prima!
    Toch vreemd, dat er niet meer groente en fruit gekweekt wordt op Sint Maarten.
  2. J van Oort:
    25 april 2014
    Wat een leuke dagen....!!!!!
  3. Carol:
    28 april 2014
    Jullie hebben toch niet afgerekend bij nagelstudio mag ik hopen!?

Mooie foto's op de farm gemaakt, en net als eerste bericht: waarom wordt er niet meer gekweekt? Antwoord weet ik eigenlijk wel: je kunt het beter door een ANDER laten doen! Lekker gemakkelijk.
    Groet, Carol