eitjes duiken.

28 maart 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Tweede Paasdag dan, wel Pasen?

Jazeker, hoewel er weinig traditioneels in de Nl zin aan zit, is dit nu een traditie aan het worden in SXM. Ik wilde vorig jaar al gaan, maar toen kwam t er niet van, dit jaar van de Partij, eieren zoeken in de zee! Lachen!!!

Waar? Bij Divi, daar waar t koninklijk huis slaapt als ze hier zijn. Is ook mooi daar. Parkeren was een crime en we waren vroeg vonden we zelf, oei oei wat een drukte. Na een rondje waarin ik ook Bert tegen kwam met de auto, heb ik em op het gras gezet, de auto dan. Drie anderen volgden, haha.

Strand op, in de rij om te betalen. Wat was het heet al! En betalen, was 10 of 15 dollar per persoon die eitjes ging zoeken, drie dus. maarrrrr. Ze kregen een shirt, een emmer, een beker, en twee tickets voor de prijsuitreiking eieren zoeken, zodat, ookal vind je niks, je toch een kans hebt om te winnen, hoe leuk!

Helemaal was alles super verzorgd, ok der had een bar buiten mogen staan voor de volwassenen, maar er was water cocoswater in ijs voor allen. De kinderen kregen snoepjes, en het eieren zoeke zelf hadden ze in drie groepen georganiseerd, eentje vooraan voor de kleinsten, ene iets verder voor de middengroep, zeg Suze en Jurre. en een zoektocht voor groteren, achter de rotsen, daar waar je niet kan staan dus en echt moet snorkelen.! Heel goed geregeld! Ook dat ze niet allen tegelijk gingen, Groten eerst, die uit de weg, dan de middelsten, die aan de gang, dan de kleinsten, zodat die van niemand last hadden behalve dan al die pa's en ma's die mee liepen en foto's aan het maken waren, zoals ik ja hahah.

wat een belevenis!

Tjeu vond het fantastisch en vond 6 eieren, helemaal zelf, of hielp mamma met de go pro? Nee, maar wel super leuke filmpjes onder water!

Jurre had er vier geloof ik en Suze twee, maakte niks uit, wie wat had, het was super de super leuk. en heet.

Later konden we mooi voor niks op stoelen zitten, want die moest je huren, dat geeft niet, maar dacht toch niet te zitten, was ook zo, maar later wel, en die bekenden die gingen, dus wij der op, cool!

Zwembaden van Divi onveilig gemaakt door de kinderen, maar dat was ook later.

eerst de prijsuitreiking, zoveel eitjes, zoveel tickets om te winnen. Suze vond het enorm spannend. Ik stond in de schaduw, vele kinders in de felle zon, oei oei...gelukkig niemand van ons verbrand.

En je gelooft het niet, PRIJS!!! nou moe zeg, dat is voor het eerst van mijn leven!

wow!

nog iets leuks ook, een boottocht voor 2 personen naar drie eilanden, met happie en snorkelen....geweldig! Zullen we der nog drie bij moeten boeken, maar geeft niet, waarde 160 dollar, toch super? (en zo gaan we nog es wat doen in de toekomst, anders boek je zoiets vrijwel zeker niet)

Jennifer en Bert en Anneke zouden ergens anders heen, maar bleven bij ons, zullen de hapjes van tante Judith zijn geweest haha.

Nee, t was gewoon reuze gezellig, nog een praatje met onze eerste landlord,ja die uit Dawn beach, die nu enorm vriendelijk en geinterresseerd was...grappig.

Wat een prachtige bijzondere en bijzonder leuke tweede Paasdag!

1. Tante Cornelia:
    27 mei 2016
    Zeker een leuk idee om eitjes in het water te laten zoeken.
    En super, dat je een prijs hebt gewonnen. Zo'n uitje is altijd leuk. Het verslag daarvan zal later nog wel volgen.
  2. Judith van de Pas van Oort:
    27 mei 2016
    eerst weer even inhalen!
  3. J van Oort:
    30 mei 2016
    Nou moe, wat een mooi spel was dat.... Geweldig.
  4. Mike:
    14 juni 2016
    Een prijs gewonnen! Alles koek en ei daar dus.