epson salt gevraagd.

19 januari 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Van mij mochten ze thuis blijven, maar ze wilden allen naar school.

Ok dan. Bizar.

Heel bizar.

Zo ziek en dan nou naar school?

Zoals ik al zei, meerderen op het eiland zo, waaronder Jill. Mmmm.

Dan de hele dag maar puinruimen zoals ik dat dan noem, alle kots en was nog maar es doen…

Boodschappen, eten koken, ho hohohohoh, tis alweer 3 uur kinderen halen.oh ja, net op tijd.

Geen zwemmen deze maandag Tjeu sorry. Ben bek af.

Morgen komt pappa thuis!

En alweer een bed vol, nou konden ze niet slapen van blijdschap, dus maar verhaaltje extra voor allen, en appen met Tjeerd tot ie opsteeg.

Kinderen naar school gebracht, had daar ook nog eea te regelen, dus kon meteen. Yo come pick me up please mum??? No schatje, mamma moet pappa halen weet je nog?  He can come too! Please please pinky please? Tjeerd zegt toch nee, dus dan nu ik maar, Nee schat. Kus. Huil. Ik ook.

Was op Maho even, met de krant een fles water en een boterham met pindakaas.

Komt een vakantie US gezin aan, al verbrand,  kind in buggy, denk nog geen twee, vader erachter. Kind huilde al bij aankomst. Kind twee, denk 3, met haar moeder in de zee. Waren nogal golven dus dat liep niet zo geweldig. Kind in buggy schreeuwde ondertussen. Het was heet, bloedheet die dag. ….    Flesjes water werden op de gronde gezet, flesje voor kind, begon te krijsen. Heb ik weer. Ook een uur niks, zit ik met andermans krijsend kind een meter naast me. Effe geen zin in. Maar ok, ze gingen. Vader ruimt alles op, mam loopt met kind naar de bomen, vader kijkt nog es rond, en laat drie flesjes, bijna leeg, water staan, zijn laatste blik was op de drie gericht, dat zag ik zelf vanaf die ene meter afstand.

Ik dacht, ok, die is dat gekrijs beu, zijn eigen schuld, wie neemt ene mee op heetst van de dag op heet strand in hete buggy, zonde schaduw. Komt zo misschien terug? Tuurlijk niet Judith. Ze stonden daar al tien minuten onder een boompje te overleggen or whatever met elkaar. Een meter of twee van een afvalbak vandaan.

Ben opgestaan heb de flesjes opgepakt, liep langzaam naar de vuilnisbak, gooide ze er in, en zei heel heel herad, YOU’RE WELCOME!!!!

Fantastisch hoor zulke nieuwe ouders, ze waren denk ik in de dertig. Geweldige voorbeelden voor hun kinderen. Kreeg een applausje op het strand. Pffff. Jaja, zolamg kullie je zooi ook maar opruimen.

Had geen internet a een dollar per dag, nooit gehad, Tjeerd wel voor het werk tuurlijk, dus ik wist niet of de KLM op tijd zou zijn, blijven kijken dus. Daar wassie, landing nou eens vanaf Maho gezien. Vreemd met al die vogels in de lucht.

Op naar het vliegveld, parkeren en naar binnen, het duurde lang maar daar wassiedan. Gelukkig. En nee, niet naar school. Told you Tjeu.

Thuis eea uitpakken en kedootjes voor de kinderen. Tjeerd had stom genoeg afgesproken met Suze dat ie haar zou halen bij de gran marche, na vieren, Suze heeft tegenwoordig science class op dinsdag. Suze zei, nou ik heb pappa al zolang niet gezien, maakt die paar uur ook niet meer uit toch, wel dan mam? Heel volwassen hoor, of zelfzuchtig. Ehm…     Ik zei al bad idea, ben je net thuis, jongens net thuis, moet je weer weg. Aldus geschiedde. Jongens blij en bijna weer huilen na tien minuten met hun vader die weer verdween Suze halen. Na lang weer terug want k-verkeer…. Eindelijk dan…..pappa knuffelen…

Kadootjes uitpakken ah ja….epsom salt maakt veel goed. ? toch.

1. J van Oort:
    11 maart 2016
    Dat was een spannende dag......, ook voor mij ,blij dat het vliegtuig geland was via Angeline....joepieeeee.
  2. Tante Cornelia:
    11 maart 2016
    Fijn, dat Tjeerd weer thuis is. Het blijft toch onhandig als je alleen bent met drie kinderen en geen familie om op terug te vallen als er iets is.
    Wij vonden het fijn om Tjeerd even te zien en te spreken.