fieldtrips

26 maart 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Jeuuuuuh!

Suze en Jurre noemen de weg naar baby beach nog steeds the fieldtrip road, omdat ze ooit es naar the butterfly farm zijn geweest met school.

Deze keer was Jurre naar de Rastafari-farm op de rue D’Hollande, net over de grens…of net niet, richting Marigot vanaf Colebay. Hij heeft het daar super gehad, ik durfde het niet aan te gaan, want Jurre neemt zo moeilijk weer afscheid… We gaan binnenkort een keertje met ons gezin, Jurre blijft er vol overgave over praten.

Suze ging de 24e feb naar de Zoo, das vlakbij, en mamma was erbij, grappig om ze aan te zien komen en luisteren naar wat de bedoeling zou zijn. Suze kent alles er natuurlijk op der duimpje, dus wat was het meest boeiend? Juist ja, het klim/klauter/piratenschip. Grappig.

Miss Melissa bleek 5 maanden zwanger, wat ze nog maar net wist en wat niet het plan was op der 22e….ondertussen weet ook al iedereen dat het een jongetje is. Suze en der klasgenoten leven heel erg mee natuurlijk.

Na een soort van zoek/opdrachtentocht en wat drinken was het weer het busje in, arme Suze, weer heen en weer naar de andere kant. We hebben nog steeds een family card bij de zoo, dus zullen we daar binnenkort ook weer es heen, ze hebben gedeelte waar Jeffrey ooit liep, de struisvogel, afgesloten, ik hoop dat ze de boel onder handen nemen, en dat de regering eens een keer een aantal nieuwe dieren toelaat, blijkbaar doen ze erg moeilijk…..(hebben zeker allemaal al grote kinderen) want het is zo belangrijk voor alle kindertjes hier!!!

Ps, veel fieldtrips van scholen, (Suze ook al gedaan) gaan om een "beach clean-up". Zou de regering daar ook niet zelf voor moeten zorgen? Ja leuk hoor, in het kader van de kinderen wat leren en zo...maar de mijne gooien geen troep op straat/strand, en drinken geen flesjes Heineken. Vind dat ze maar een strandpolitie op moeten zetten, bam meteen vette boete cash betalen als je je rotzooi laat liggen. werk/geld en schone stranden. Beetje stelletje kinders de vuile was laten doen....

1. J van Oort:
    26 maart 2014
    Lieve Judith , als de jeugd begint met opruimen en vertellen aan ouders, dan gaat het balletje vast rollen......
  2. Petrie:
    26 maart 2014
    Judith, je moet het onderhand toch weten dat de regering van st Maarten hun zakken alleen met geld wil vullen en niet met troep van een beach clean up :-)
    p.s. Was super leuk om je stem weer ff te horen xxxx
  3. Tante Cornelia:
    27 maart 2014
    Nou, Judith, dat soort acties hebben ze hier ook. Bij ons wordt dan niet het strand maar de plantsoentjes ontdaan van allerlei troep, die "niemand" weg heeft gegooid. (want dat doe je niet natuurlijk)
    Ik ben het met oma eens: Jong geleerd is oud gedaan.