fine arts night

12 mei 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Dinsdag de 15e April was het Fine Arts night. Met de bubs op pad dus, snel wat eten thuis en weer gaan want het begon 18.30, maar moesten er kwartier eerder zijn. De avond was naar dag eerder verzet omdat er ‘mensen eerder weggingen’. Ja? Leek mij niet relevant en of handig, zo moesten ze de volgende dag nog een dagje school (doodop en dus voor school ook niet interessant) en dan donderdag paas vakantie….

We hebben eerste de expositie bekeken, leuk ingericht, leuk gedaan van alle kinders.

De ’voorstelling’ begon op tijd, Suze was voor die tijd al kwaad. Ze gaf al aan dat ze de hele tijd achter de schermen moest blijven, en dan zou ze dus niks zien van alles.

Klopte, en ik vond dat ook niet leuk, voor haar niet, voor niemand niet. Ze vertelde later dat ze in klein kamertje waren, en dat ze dat absoluut niet leuk had gevonden….pff.

Jurre ‘mocht’ helemaal niks zingen of doen, hij had laten weten dat ie dat helemaal niet leuk vond. Nee, wij ook niet voor je vent.

Jurre had nog een ander ‘probleem’. Stilzitten en mond houden. Mister Fry was niet zo happy met (oa) hem. Beetje gelijk had ie wel, maar Jurre vond het ‘boring”… En eerlijk gezegd vond ik dat ook. Soms een beetje grappig nummertje, maar iedereen om beurt een riedeltje spelen duurde echt te lang en was saai, en de liedjes zelf ook vond ik (sorry…) Allemaal een beetje vreselijk serieus. Suze speelde blokfluit, wat een ‘recorder’ heet in het Engels, maf he? Heel goed van er. En ze zong in het Nederlands. Was ze ook al pissig om want ze zei: iedereen zingt: keeeeeittjis, ipv GEITJES. Ja sorry Suze, zelfs je juf heeft een accent en kan het niet uitspreken zoals wij….

Tjeu hield het net vol, toen kwamen ze van circus, allerlei actie figuren waarvan ik er de helft niet ken… Was grappig einde met Suze op podium, en Tjeu nergens bang voor.

Daarna hapjes en drankjes, dat gedeelte was super geregeld en verzorgd.

Maar all en all mag het wel een dijk happier, losser, korter en boeiender, veel gezelliger!

1. Carol:
    12 mei 2014
    Nou ja, ze organiseren tenminste wat en proberen er wat van te maken moet je maar denken!
    Groeten uit Breda, Carol
  2. Carol:
    12 mei 2014
    Van alle muziekinstrumenten haat ik alleen de blokfluit! Van dat #€%&*<%>##geluid gaan al mijn haren rechtovereind staan, smerig vals geluid!
    Sorry Suze, op zich heel knap maar voor mij hoef je NOOOOOOIT een stukje te fluiten!
    Groeten vanuit Breda,
    Carol
  3. J van Oort:
    12 mei 2014
    Wat flauw van Carol, hij moet juist trots op je zijn, dat je dat leert Suze en zeker de noten al . Ik vindt het geweldig, maar ja zo,n happening ,s avond gaat altijd zo bij jullie... Of hebben jullie dat nog niet door!!!!!! maar achteraf was het toch wel leuk zo te lezen,.,dus op naar de volgende ronde .en SUze en J urre je hebt het maar weer mooi gedaan . Oma is trots op jullie dikke kus. Daaaag.
  4. Peter van den Hout:
    12 mei 2014
    Gelukkig zijn jullie niet in slaap gevallen.
    Weer een les voor een volgende keer,mocht er weer zo'n fine arts night georganiseerd worden. Hebben jullie die avond toevallig net iets anders gepland!
    Suze,toch goed gedaan met je blokfluit hoor. xx
  5. Mike:
    13 mei 2014
    Mr Fry, die bakt er niks van!
  6. Tante Cornelia:
    13 mei 2014
    Jammer, dat het niet was wat jullie ervan verwacht hadden en helemaal jammer, dat de kinderen niet meer hebben genoten. Volgend jaar beter!