stokken halen ho maar....

12 mei 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Pasen, ah ja, we hebben ook nog dingen gemeen daar en hier, en down under, lijkt alweer een eeuwigheid geleden, beetje veel druktes tussen die dagen en nu.

De krant lees ik tegenwoordig anders, alles wat ik zie waarvan ik denk; kan wat zijn, scheur ik uit en gaat op de koelkast of bij de kalender. Op een leeg blad schrijf ik wat, en de data, ik heb al vaker verteld, dat ik geen weg kan met de krant hier, voor mij moeilijk te volgen wanneer soort van aankondigingen er in staan; twee weken van tevoren, of de dag zelf,…. en dan weer iets als het voorbij is. Ofzo. En dan zijn er nog tig dingen die je van horen zeggen moet hebben, of fb, of erg goed geïnformeerde vrienden, of je mega whats-app lijst kennissen, en die laatste 4 zaken heb ik niet zo ernstig tot mijn beschikking haha.

Der was zat te doen overal en nergens,......en Pierre....wat zullen ze gaan kiezen????

Pasen deden we thuis, wel zo handig met Tjeu, en het weer, en het drinken van alcohol (of niet) en het lekkere eten! Ha!. Jennifer Bert en Anneke waren er iets over 9. Toen al? Ja dan al, die kinders zijn half 6 up and running, en ze praatten al daaaagen over de egg hunt, dus hoezo nog langer laten wachten?, zitten ze maar te drambammelen…. Bovendien, samen ontbijten is gezellig!

Het huis was al paar dagen bezig met versiersels, Suze voorop met dozen zoeken waar Pasen op staat, haar lezen schiet vooruit deze weken, met de kinderen papier maché ballonnen gemaakt, mamma af gemaakt, en vast een keer geverfd, zodat hunnie de rest met 3tjes konden beschilderen, vakantie weet je wel? Bovendien had Suze al meer dan een week hiervoor de plastic eitjes gevonden, en overal snoepjes ingedaan, helaas ook veel chocolaatjes. En zo stond/lag in de koelkast een hele plank vol met de megabus vol gevulde eitjes, want dat buiten de kk laten staan is hier geen optie.. Reuze onhandig, maar ze had zo der best gedaan en zo…ahhh…en waar laten we al die andere boodschappen nu….AAAAHHHHGGGG.

Tijdens het ontbijt van allerlei jammie zaken die de avonden ervoor getoverd werden door keuken prins en prinses, ging prins Tjeerd de eitjes verstoppen. De kinderen allemaal een mandje gehad met een kleinigheidje erin, en hup naar benee. Om te zien dat de drie musketiers al eieren hadden gezocht en leeg gevreten, ja hoor, wie verzint dat nou? Overal halve eitjes en lege papiertjes… Wij duidelijk niet, wat een bak, wij lachen, sippe kinderen, maar er waren nog zat eitjes over, Bert heeft ze uiteindelijk wel 20 keer geteld met de 4 die telkens wat weghaalden of bijgooiden, of zich er gewoon mee bemoeiden haha.

Tijd voor een paasduik en borrel, een dutje voor Tjeu en nog meer plonzen, zonnen, bbb’s (bert’s bomvolle bloody mary’s)  en daarna weer vrolijk verder met eten, we hadden al een avond en ochtend een hele schouder in de oven…jammmmm smaakte nog lekkerder dan dat het al dagen rook. De tafel stond tjokvol met van alles van ons en van alles van hun, joint venture, allemaal plofbuiken. De kinderen aan de slag met de virtuele wereld van deze tijd en daarna naar bed, Anneke bleef slapen.

Wij lang doorzakken.

Niet echt, we zakten al zo door van alle werk, zon, eten en drinken, tjoh wat een hopeloze slappelingen worden we toch

1. Mike:
    13 mei 2014
    Voelden de kids zich na al die eieren nog kiplekker?
  2. Peter van den Hout:
    13 mei 2014
    Da's al weer een poos geleden dat ze hier eitjes moesten zoeken.
    De laatste keer hebben we de rollen omgedraaid : mochten Peter en ik zoeken,erg hé..?
  3. Tante Cornelia:
    13 mei 2014
    Jullie hebben goed je best gedaan. Zo te zien hebben niet alleen de honden genoten.
  4. J van Oort:
    13 mei 2014
    Leuk, leuk ,leuk, en wij hadden een paasbrunch!!!! Maar geen eieren zoeken. Ik heb het wel gemist dit keer.....doeiii x