oranje een feit, het eerste koningsontbijt.

12 mei 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Dinsdag woensdag vrijdag weer ‘gewoon’ school, en ondertussen was ik gevraagd te komen helpen op vrijdag. Foto’s maken voor koningsdag en helpen bij ontbijt. Jongens blij want ik reed naar school de 25e.  Van de overheid waren dozen met ontbijtspullen aangeleverd, tomaatjes uit NL, appeltjes van oranje, komkommers…die zijn echt lekkerder dan die van hier, die hebben harde pitten, heel raar.., melk, brood, hagelslag melk en puur, boter, pindakaas, appelstroop en ja Ca, Nutella!

Ondertussen liep Miss Gillian met een emmer blauwe kristalachtige poeder, en wij (Tjeerd en ik) zaten op dat moment middenin “BREAKING BAD” (voor wie het nog niet gezien heeft, doen doen doen, wat een super serie!!!) dus grapte ik, hee aan de Meth? Miss Shelly en zij volgen of volgden de serie ook want we lagen gezamenlijk in een deuk. Voor wie het niet snapt….sorry.

Er zaten ook ballonnen vlaggen een vlag en servetjes in het oranje in de dozen. Suze had ondertussen gym buiten en ik ging de tafels dekken, zodat Suze dat mee aan het doen was natuurlijk. ’ t Waaide nogal dus de ballonnen werden toch nog extra vastgebonden, hop alles op tafel en eerst mocht de CIA aantreden.

Alle kinderen van beide scholen zagen er nogal anders uit dan anders, geen uniformen, maar al de hele week een thema, we hebben hoedjes dag gehad, black/white, dag als artiest (Suze schilder, Jurre Psy) en de vrijdag was voor Suze gestreepte dag, voor Jurre Rainbow colors… (waarom geen oranje???? of rood wit blauw?)))  DE CIA kinderen zagen er nog uitbundiger uit, want bleek later, dat was al voor de pep rally… de wat? Ja komt later.

De allerkleinsten, waaronder Jurre, hadden niet dit ontbijt, maar zelf geknutseld door moeders en juffen, en ze waren in hun eigen klasjes.( Miss Shelly en Miss Gillian zijn soms een beetje overbezorgd over het lot van de kleinsten tussen de rest…) Wat zag dat er ook heerlijk en gezellig uit zeg, met sappies, gevulde eitjes, blokjes kaas en samosas. Ben er gauw heen gegaan om foto’s te maken.

Mooie bonte bedoeling dus, en daar kwam ook ons meisje aangetreden met haar klas. Ik stond met Mister Gomez druk boterhammen te smeren, en heb Mister Fry een broodje appelstroop aangesmeerd, beter dan die Canadese maple syrup van em haha. Wat ie natuurlijk noooooit toegeeft die Mounty.

De kinderen smulden allemaal, zo leuk om te zien, en velen kwamen terug voor meer. Mister Gomez heeft geen (pinda) kaas gegeten van een gezin runnen, want die mikte alle nutella glazen in de afval bak. En deze moeder in der oranje outfit viste ze er later allemaal weer uit, ik vind hier alleen maar plastic Nutella potten, en wij willen die glaasjes wel hoor Memories memories, zie Nutella.com

De appels komkommers en tomaatjes waren schoon op…en van de rest??? Jawel de Nutella, tuurlijk. Ik kreeg lekker een pak hagelslag mee, en een pot appelstroop, lekkere plekzooi na een dagje in de auto met de lege, nog niet schone, nutella glazen.

Een dagje ja, want wat een paar uur in de ochtend zou zijn, werd een heel lange dag. Maar goed dat ik ook zo’n superontbijt op had, met Illy koffie nog wel. Op naar het middaguur.

(PS heb de videootjes (2) eindelijk gevonden van de fine arts night, ze staan er op, gauw luisteren Carol)

1. Mike:
    Geen drop?
  2. Carol:
    Ja, leuk! Nutellaglaasjes!
    Helaas geen prijs, ondanks nominatie :-(
    Leuke ochtend, ze maken er wel werk van daar op de school.
    Groet, Carol
  3. Peter van den Hout:
    13 mei 2014
    Staan bij ons ook in de kast die glaasjes.
    Een gezellige boel op school,leuk toch!
  4. J van Oort:
    13 mei 2014
    Wat een nutella glas al niet kan doen...,en dat 50 jaar lang ... Een drukke dag maar wel gezellig zo te lezen... Vol houden dus. Xxx
  5. Tante Cornelia:
    13 mei 2014
    De eerste koningsdag dus ook goed doorgekomen. Ja, met zo'n ontbijt kan je dag niet meer stuk!
  6. Angeline van Oort:
    13 mei 2014
    Wat een gezelligheid! Ik had ook wel zo'n ontbijtje mee willen maken onder de oranje zon op SXM.... nou ja, misschien volgend jaar ;))
  7. Linda:
    14 mei 2014
    Hallo Judith,
    Mijn naam is Linda, wij zijn van plan om met ons gezin voor een aantal jaar naar Sint Maarten te vertrekken. Zodoende ben ik bij jullie website terecht gekomen, erg leuk! Zou ik je via de mail een aantal vragen kunnen stellen over huisvesting, scholing etc?
    Groetjes, Linda
  8. Judith van de Pas van Oort:
    14 mei 2014
    HI Linda, leuk dat je ons gevonden hebt! Wanneer je jezelf aanmeldt bij de website dan kan ik je mailen. Als je het beu bent haal je jezelf weer van de lijst.
    Dus ja hoor, ik zou zeggen shoot; heb vast op veel vragen een antwoord en anders vinden we ze voor je! tot later dan! Judith
  9. Linda:
    15 mei 2014
    Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben aangemeld.