PEP rally........

16 mei 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Die dag van het ontbijt was nog niet klaar! Het was al wat later bij de tijd dat alles weer was opgeruimd, en Miss Shelly vroeg of ik wilde blijven, vooral ook om foto’s te maken (voor school) om 12 uur begon de pep-rally (tot 14.00) leuk toch? Eh ja, vast, behalve dan dat ik geen idee had wat dat nou kon zijn dan. Wel verhalen van Suze gehoord over dansje en liedje oefenen, maar sja…

Effe rondgereden en school weer betreden, allebei de kinderen dolblij, spanning van wat zou komen, en dan mamma ook nog hier? (ik zat bij geen van beiden, ze zaten beiden bij hun klas) Aantreden op het basketbal veld, heel gedoe voordat de twee scholen zaten, de ene zei zus, de ander zo, met gevold dat Suze wel 5 keer van plek veranderde… We begonnen….. waarmee?

Peprally is iets uit de VS, je schept een soort extra band met elkaar als klas, groep, school, je pept elkaar op dus (ook voor het examen, de testen). De Montessori deed voor het eerst mee, dat was wel te zien later, want de CIA doet dit al jaren en hun uitvoeringen waren ietsje pietsje bedachter/preciezer, etc, meer heel veel aandacht voor gemaakte outfits. Never mind, ik vond het al heel leuk dat iedereen mee deed, en de MS kinders deden het prima, Jurre en zijn kleintjes zo schetig allemaal, en Suze zelfs vooraan met der pep/jell/zing dansje, hahhaa. De gezichtjes op de tribune stonden allemaal op intens genieten, Suze voorop, prachtig.

Heel veel fotos en filmpjes gemaakt, ja helaas kan niet alles de wereld in…het leukste was het einde, dat iedereen op het basketbal veld moest komen, leraren inclusief, en allemaal…sliiide to the left, slide to the right, jump up enzovoorts, geweldig gewoon, van 3 tot en met 18 jaar aan de grap gieber!

T was een hete dag dus zweten, kindertjes naar de klassen, ikke wachten, kinders in de auto, vol van alles en bek af, maar nog was de dag niet klaar, want Tjeerd was met de boot weg (en ik moest helpen met weer op de ”kar” laden, dus maar parkeren en effe varen… Jurre kukelde om van de slaap van het gehobbel en de zon en de hele dag van pf pf pf…. De Trailer op ging nou beter, gewoon er op trekken met een touw aan de boot, en dan gasgeven zodat ie omhoog komt, en dan ik vasthaken en aan handel draaien. Jurre reed met pappa mee, Suze met mij.

Eenmaal allemaal thuis hielpen de twee ook nog vrijwillig mee met emmers water en zeep om de boot af te sponzen, en toen alles weer klaar was, ik was schooltassen, autobullen, voorraadtassen, bootzooi aan het opruimen, eten aan het koken, ging ik Tjeu halen.

Meeeeeeeeeeeeeen wat een lange volle dag, zoveel leuks en inspannends….iedereen slapen zou je denken. Uhu.  Het blijft bij positief denken nog steeds…….

(in ieder geval wakker worden/liggen/zijn, met leuks in je hoofd)

Ps, hello Linda, khebjegemaild!!!

1. Tante Cornelia:
    16 mei 2014
    Nog nooit van gehoord Pep rally. Zo leer ik nog eens wat. De kinderen hebben het zo te zien wel leuk gehad.
    Fijn, dat ze Tjeerd nog even wilden helpen met het schoonmaken van de boot.
  2. J van Oort:
    16 mei 2014
    Is dat een spook-rally? t zag er wel spannend uit ..maar snappen nee. !!!! Vinden jullie toch niet erg he. En fijn dat de boot weer schoon is ,ook nog lekker gegeten nadien? wat een dag zeg, !!!!
  3. Carol:
    17 mei 2014
    druk druk druk, niks voor mij!
  4. Peter van den Hout:
    18 mei 2014
    Een goed gevulde dag,zal vast leuk geweest zijn.
    Alhoewel ik wel een beetje medelijden heb met die kindertjes die in die bloedhete zon hun dansje doen.
    Gelukkig konden ze thuis met water brassen op de boot.
  5. Linda:
    18 mei 2014
    Wij waren een weekendje weg! Maar heb al terug gemaild!!