koningsdag

16 mei 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Waar ik dus total geen erg in had, hoe blond kan je zijn, he, zeg het zelf wel even hoor (we noemen geen namen). Het kwam mede doordat het uiteraard vervroegd is, dan nog dat het niet op zondag is,  dus nog vroeger, en vorig jaar was de grote carnavals optocht op koninginnendag, en die was nu op die woensdag er op, de 30e, en dat had ik nog in mijn hoofd. enfin.

Jennifer Anneke ik Jurre en Suze de 26e op pad naar Emilio park voor de vrijmarkt. Piep, maar vrijmarkt/kleedjesmarkt, het was de eerste keer en vooral erg grappig en gezellig.

Jurre en Suze hadden beiden een portemonnee met ieder 7 dollar.....byzonder om te zien hoe verschillend ze daar mee omgingen, wie wat kocht, hoe, waarom en voor hoeveel...

Suze kocht als eerste een paar gebreide handschoenen, je weet wel, met allerlei kleuren vingers. Erg hard nodig hier, en ze is er helemaal weg van! Toen zag ze een barbie bus, voor 15 dollar, alles werkte, alles er op en er aan. eh sja.....Eerst maar es verder kijken.

Jurre kwam niet verder dan klasgenoot Mateo, die had allerlei autootjes, en daar gingen de verkopen goed, Later verkocht Jurre ze weer en kocht ze voor minder terug van weer een ander, kwam aanlopen met complete race tracks van Hotwheels, allemaal dingen van, in de winkel, vanaf 30 dollar, en kocht op zijn laatst nog meer auto's. Allemaal van 7 dollar. Dat wil zeggen, ik heb niemand achter em aan zien rennen, of een moeder kwaad zien kijken of spreken, dus ik denk goeie handelaar!

Suze vond een mooie barbie, en ik heb de camper betaald, moet zeggen, is ook leuk, met podium met lampjes en muziek, wc die doortrekt, magnetron die piept.

Voor Tjeu vonden we twee wagens en een vliegtuig van little tikes, geweldig, nog een paar boeken en zo'n spel; weet je nog Ca en Lien, zo'n ding hadden we vroeger thuis ook, kon je je handen lekker zeer doen als je dat met pappa deed. Twee touwen, vier handvatten, en zo'n bal die erover zoeft van de ene naar de ander, hoe sneller en harder je je armen open slaat, hoe harder die bal aan komt sjezen (dus vaak tegen mijn vingers aan). Volgens mij heel goed voor je armspieren, alleen, helaas, ik heb nog niemand gevonden om dat leuk mee te doen, Su Ju zijn te net klein eigenlijk, de bal krijgen ze niet helemaal naar het einde, en Tjeerd is te flauw uiteraard.

De baas van, en zijn vrouw deden gratis koekhappen met elk kind, hoe leuk is dat, kon ik erg waarderen, niet omdat het gratis was, gewoon harstikke fun.Jennifer en ik mistten wel een drankjes kleedje, iets voor ons volgende keer? Er was iemand aan het schminken, en er was een waarzegster, waar Suze is geweest en ze verteld er niks over.... Rennen, bomen klimmen,glijbaan af, redelijk te doen qua hitte nog die ochtend, helaas was Tjeu er niet bij met of zonder rest.

Om 12 uur vertrokken we, de volgende dag stond in de krant, en hoorden we van kenissen, wij waren nog niet paar minuten weg of bam, ongeluk....vent met auto van de ene naar de andere kant, op zijn kop langs de weg in de 'greppel'. Suze en Jurre onder de indruk van de foto's, en van het; daarom moet je een gordel om-verhaal maar weer eens..... pfoe....

De rest van de dag verliep wat minder oranjegevoelig, erg jammer.

1. Carol:
    17 mei 2014
    Misschien als de " locals" het ontdekken wordt zo'n vrijmarkt ook in de west een rage! Probeer er volgend jaar een stukje in de krant over te krijgen! Wie weet, slaat het over naar de States in plaats van "garage sale" aldaar :-)
    Carol
  2. Tante Cornelia:
    17 mei 2014
    Ik moet ook nog heel erg wennen aan de nieuwe datum en was dus ook nog niet in de stemming. Het was dit jaar ook geen extra vrije dag. Volgend jaar beter, zullen we maar denken.
  3. Peter van den Hout:
    18 mei 2014
    Wat je met 7 dollar toch allemaal kunt doen zeg.
    Ben toch benieuwd wat die waarzegster te vertellen had..
  4. J van Oort:
    18 mei 2014
    Koningsdag een aparte dag is het geweest, en ik geloof dat iedereen er aan wennen moest...., het tv gebeuren hier in Holland was mooi en lekker vrolijk gelukkig ..., maar de rest heb ik weinig van mee gekregen.....ik ben lekker thuis geweest .. Alles moet wennen ook Koningsdag maar ik heb mezelf wel getrakteerd hoor,, en de vlag uitgehangen haha,,, en blij voor jullie dat kleedjesmarkt geslaagd was. Weer een hoogtepunt in jullie bestaan , ja, toch? nu veel plezier verder en groetjes uit Oranjeloo, op dit moment , dag xxx
  5. Mike:
    19 mei 2014
    En wat deed Tjeerd met z'n 7 dollar? Zeker een paar pinten gekocht?