halve zolen.

9 april 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Mijn email account is ernstig in de war, ik had er opeens 3 van hetzelfde, en nergens kwamen de mailtjes die ik moest, en nu komen er mailtjes binnen bij de hon-der-den, en moet ik alles een plek geven. Leuk om te doen, nou jippie, zeker na vannacht na 3 en in bed.

Ik was een email aan het schrijven (en dan dat gegoochel, en gegoogle over die mail) naar school, en dat kwam nogal nauw, en viel me niet mee, dus dat was zweten. Ondertussen waren de oudsten al es uit bed geweest. Ben ik de foto’s nog voor een deel gaan uitzoeken, er is van allerlei “werk” blijven liggen na maanden van bezoekers, en zag ik dat mijn zorgvuldig gewikt en gewogen mail opgevreten werd in stukken en telkens in de rondte werd gestuurd door mijn accounts heen, in prullenbak, uitbox, in, spam, allerlei mappen, wat een geklojo. Mail verprutst dus. Ondertussen waren de honden echt mega aan het blaffen al een kwartier lang, ik gaan kijken gewapend met zaklamp.

Staan daar twee bruin witte paarden voor onze poort, ja geen wonder al die heisa. Die konden niet anders dan van boven komen, dus ik het hek uit en die beesten naar boven gejaagd, ze doken de bosjes in daar ergens dus dacht, that’s it.

Nog meer maildrama’s en omdat het echt belangrijke mailtjes waren die ik had gemaakt, wilde ik het heel graag oplossen…..wat niet lukte… en toen was het 2.15 en waren die honden al een half uur aan het blaffen, inclusief alle honden uit de buurt. Deze keer met zaklamp en telefoon gewapend naar buiten het hek uit. Liepen de twee richting de doorgaande weg. Ik erheen, galoppeerden ze de weg op, richting Guana bay uit, nog meer honden blaffen. Loop je daar midden in de nacht, herrie alom, iedereen sliep, ik politie bellen, ondertussen weg omhoog naar de buren. Hek dicht, geen bel, niemand te horen. De politie zei: yeah ma’am, niks aan te doen, ga ze niet vangen, ga gewoon slapen. Juist ja, dat was t em nou net???  Volgens mij zijn ze niet eens thuis de buren????

(en hup, weer 268 mailtjes verwijderd)

Maandag 17 maart ging dan gebeuren wat al jaren op mijn “want-to-do-list” staat; van hier naar Pointe Blanche lopen.

Toen mam hier was hadden we al wandelschoenen gekocht, hele mooie (jakkes) maar de dingen hadden nog geen meter gelopen. Angeline mijn blackstones aan en Tjeerd en ik allebei in een auto de kinderen wegbrengen, en toen ene auto in PB gelaten zodat we terug niet hoeven lopen. Ha.

Het strandje hier naast het onze leverde al vondst nummer 1 op, een kussentje, dat de verdere weg druipend aan mijn tas heeft gehangen, ondertussen gewassen in max’s buikje ligt.

Het wandelpad is goed te volgen, omhoog en omlaag, smal, en op een stukje ernstig eng, want erg steil omhoog, alleen gras, en achter je afgrond en d oceaan. Andersom lijkt me dat helemaal geen pretje, ik ga het niet uitproberen in elk geval. Je loopt guanabayhill, (hoogste punt 187 meter) Geneve bay, meer dan meer van Genève, lag behoorlijk vol zooi en iets verder is het ooit gewoon de mode geweest oud ijzer over de berg naar beneden te schuiven, zoooo, ziet niemand.Halve zolen.

We hadden zwemkleren aan, maar daar is het niet van gekomen, wel naar natural pool geklauterd, maar ons teveel scherpe randen en zee egels, wel prachtig mooi. Op de volgende hoogte stond ik foto’s te maken van hunnie 3, zag wat in het water…leek een plastic zak, maar nee, het was toch echt een rog, wow!!! Roepen en doorlopen op een holletje naar beneden, konden we hem allen goed zien, prachtig zeg! Wat zullen de kinderen balen!

Weer 161 mailtjes er uit………..

De mannen gingen nog effe touwtrekken en Angeline moest der, mijn schoenen, repareren, zool onderuit….hehe.  6 paar schoenen, waaronder die blackstones, zijn ondertussen verzoolt en verhakt en gestikt en gelijmd, voor 36 dollar, en een paar verkeerde roze mee terug, is Tjeerd braaf gaan ruilen, lief.

Laatste stukkie en bij de auto, he dat was jammer. Maar we moesten naar huis, wassen watergolven en wat eten, want tassen pakken en op naar school, zwemles met Mister Gomez, Ferdinand en Tjeerd bleven thuis, moe natuurlijk haha.

Pjoiewww, allemaal druk in beweging geweest, Tjeu halen eten en allen op tijd naar bed, zou alles een nachtje door slapen???

Hee, nog “maar 67” mailtjes er uit moeten gooien…..

PS, zie videootje

1. Carol:
    10 april 2014
    Nou wat mooi zo'n wandeltocht! En ook knap van mijn zus, (of gaat het ook zo in Oostenrijk?) Prachtige foto's, ik kan hier erg van genieten! Dankjewel,
    Carol
  2. J van Oort:
    10 april 2014
    Goedemorgen, weer thuis van Breda , het mailtje daar gelezen maar ik had nog geen tijd om te reageren, dusssss nu....,ik had gehoord van die tocht over de berg dat die ontzettend mooi was en heeeel veel genoten volgens je zus..., ja ik heb nu iemand die nu ook vertellen kan over het eiland,,, is wel heel erg fijn hoor , maar och , met Bert ging het ook altijd gezellig erover kletsen en C arol niet te vergeten he,,,,,, maar die peperden moet je in het vervolg laten lopen ze kunnen toch nooit verder als het water,of misschien verder zwemmend...haha.maak je eigen liever druk om andere dingen , stom gedoe...!Maar goed verder alles heel gezellig hoor...., en die computer een tijdje laten rusten, het is vast moe met al jou gedoe.......! Ik wens je nu veel russssst en het is weer lekker weer hier in hoenderloo dag lieverds allemaal....! Xxx
  3. Tante Cornelia:
    10 april 2014
    Wat een prachtige foto's. Al dat berg op en berg af zou niets voor mij zijn maar aan je verhaal te horen hebben jullie wel genoten.
    Ik hoop, dat het met je mail weer goed komt.
  4. Peter van den Hout:
    11 april 2014
    Sportief bezig geweest zeg!
  5. Mike:
    14 april 2014
    Er staat een paard op de gang, lalala een paard op de gang!