hike Guana bay.

13 maart 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Verdikkie, ik kan een hele berg foto’s nergens vinden.

Vervelend want dan moet ik dat weer aan Tjeerd vragen, en die vindt me toch al zo’n no no wat de pc betreft, maar kan ze echt nergens vinden, moeten jullie het deze keer maar met foto’s van de telefoon doen, jakkes, t was net zo mooooooi.

Out of the blue besloten we zondags te gaan hiken, niet te ver, ok, waarheen. Hiero, naar stenen strand en dan daar het zandpad omhoog, niet de hike naar Pointe blanche, maar naar boven zien te gaan..

Dat werd een spannend tochtje, eerst omhoog tussen cactussen en grote stenen.

We kwamen uit bij een paar schuurtjes, stoelen, zooitje balken en meer zo, en een afgezet stuk met geiten er in. Iemand komt en of woont hier dan toch. Jammer van de bende, wel super mooi plekje zeg!

Na even kijken, verder, paadje zoeken, denk van de geiten. Vonden we een hele berg schedels. Ok, tuurlijk, ik onder de prikplanten door twee van de, zeg tien, opgepakt en in een zak gedaan, voor de oudsten, mee naar school. Onderweg druk speculeren van welk dier ze zouden zijn??

We kwamen uit bij een soort geul, daar zal een, naar gelang de hoeveelheid regen, stroompje, zo niet stroom, doorheen denderen soms, nu kats droog, en brokkel-wiebelig.

Voorzichtig naar beneden, en ik werd gestoken door zijn misselijk grote wesp. Op mijn elleboog. Jurre heeft t uitgezogen, dankjewel, het wed wel dik maar niet zo ernstig, pijn ook wel, maar ook niet zoals wel eens eerder ervaren, dankjewel Jurre.

Verder naar benee, kwamen we uit bij de oceaan natuurlijk. Chippies, foto  en water pauze, en daarna langs de waterkant (soms met hoge afgronden, oppassen Tjeutje, terug naar de auto en terug naar huis.

Dat was een coole hike.

Schoenen schoon en droog laten worden, de kinderen gingen “carwash” spelen, wat zoiets is als alles zit onder zeep en water, haha, afkoelen van de hele, soms wel pittige tocht!

1. J van Oort:
    21 april 2016
    Zo, op safari.,,,., mooie natuur? Knap gedaan jullie ...,zeg hadden die geiten wel water? Je moet niet van die spannende verhalen schrijven ...,heel niet goed voor een mens. ...,maar dank je wel Fam.v d. Pas. Xxx
  2. Tante Cornelia:
    22 april 2016
    Goed bezig geweest. Maar het zou niks voor mij zijn.
    Dat er na al die jaren nog plekjes zijn op het eiland waar jullie nog niet geweest zijn.
  3. Tante Cornelia:
    23 april 2016
    Mooie foto's. Fijn, dat je ze nog hebt gevonden.