een hoop K's.

22 april 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Tjeerd en ikke zijn uit eten geweest, naar Kokomo, voor wie dat nog niet weet, zie ergens anders verhaaltje, het ligt in de baai onder de Hill, Indigo bay, naast Sea side Nature park. Het was er mega duur, ze hadden geen kamertemperatuur rode wijn open (dan maak je der een open toch? zeker voor die bedragen daar, en vooringenomenheid van wat zijn wij geweldig...) gedeelte was lekker, ander te zout, te gewoon, te weinig. Eh al met al, nee, mooi daar, maar nee, absoluut niet het geld waard. Op terug weg naar mister K, daar zijn we dan ook eens geweest, weer wat strepen, haaha.  En daar, in een lokale kroeg, vraagt de dame: wil je een koude of een roomtemperature red wine? Ik bedoel maar....

Heb je vast al gehoord Carol, maar Karakter hebben we ook gedaan, (21 maart) met bubbels en hapjes en Suze en Jurre daar vanuit school. We hebben het geprobeerd, Angeline en ik, de oude “stapeltechniek”, wel lachen, maar t was natuurlijk niet “echt” zonder jou! Snik.

De avond besteed aan van alles voorbereiden, want de volgende dag was babybeach dag, inclusief hapjes drankjes barbecue, de hele hatseflats aan zooi mee, enfin, een hoop bedenk, bereiden, en inpak werk, dank u werkploeg!

En we waren op tijd daar, (zat 22) hadden zelfs een tafel!. Yeah, uitpakken weer. Tjeu gaf een geheel nieuwe betekenis aan “Kofferbak” verkopen, en iedereen is een eind wezen lopen over de verhoging, links achter het “zwembad”. Volgens mij wordt dat hoger en groter, nu dat bad daar ligt, in elk geval heb ik een filmpje gemaakt, om iedereen te proberen te laten zien hoe dat er uit ziet, het is nogal moeilijk uit te leggen. Vanaf daar zwommen alle kinderen met tante en Ferb gewoon terug naar de kant, ik vind het knap hoor. Gedurende de vroeg ochtend uren werd het drukker en drukker, er waren geloof ik drie kinderverjaardagen, en meer feestjes, gezellige boel overal.

Jurre en ik zagen nog een grote vis onder het bad, toen we snorkelden, hij was meer dan een halve meter, en wat was het? Geen idee, Jurre opperde al shark shark, eh, hij had wel een rugvin omhoog, en ongeveer zo’n vorm, maar dat zegt nog helemaal niks wel?

Opeens een hoop commotie, allerlei kinderen rennen. En wie komt er met iets in zijn vingers terug uit de bosjes, juist ja, Jurre. Leguaan gevangen, een knal groene, jonkie dus. Liep er recht mee naar mamma die dat natuurlijk moest zien, een ander jongetje liet Jurre zien hoe hij em beter vast kon houden. Later lieten ze em gezamenlijk weer los.   Wat later hadden ze wat anders, Krabben, behoorlijke groten.  Alles in een emmertje en ze waren mega aan het ginnegappen die jongens en Suze, Tjeu der bij natuurlijk, die vind alles geweldig wat Jurre uitspookt, Suze hield em vaak tegen als ie wat wilde doen wat ‘gevaarlijk’ was volgens haar…………

Barbecueën was een succes, spiesjes die Ferdinand en ikke hadden gemaakt de avond ervoor, nah ja, we gaan niets opnoemen, alles was jammie en we hadden een heerlijke dag met allen.

Helaas was de volgende dag, zondag de 23e maart was het einde oefening voor Ferdinand, Angeline en ik hebben em naar vliegveld gebracht, effe sunset borrel en wij hebben op “the Hill” het vertrek van de KLM bekeken, nee, ook nog nooit zo gedaan nee, deed het vroeger vanaf de porch.

Rest van de dag maar een beetje dimmen, Angeline bleef nog een week, en de volgende dag was het weer school.

1. J van Oort:
    22 april 2014
    Och, weer een geweldige dag....en ik blijf me verbazen over Jurre...., nu de film nog bekijken , doeiii.
  2. Judith van de Pas van Oort:
    filmpje is onderweg mam.
  3. Tante Cornelia:
    22 april 2014
    Zo te zien zijn jullie kinderen echte waterratten, inclusief Tjeu. Die kan lekker veel leren van Suze en Jurre. Ben benieuwd of hij ook zo van beestjes houdt.
  4. Peter van den Hout:
    22 april 2014
    Een echt moederke die Suze,lief hoe bezorgd ze is voor haar kleine broertje.
  5. Carol:
    22 april 2014
    Ja, voor n echte stapel heb je natuuuurlijk je broer nodig! :-)

Wat een leuke foto's op baby-beach met al die kinderen,
    super! En vooral die foto's van Jurre met de leguaan bij z'n staart :-D

Groeten uit Breda, Carol
  6. Mike:
    29 april 2014
    Aruba, Jamaica... Ooooh, I want to take you to the Kokomo!