Jeroentje s wijsheid.

1 maart 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

En dan beland ik in Maart, en de eerste de beste dag waren we alweer naar een dokter. Ah ja, toen we daar maar zaten te wachten en wachten, vorige week in het ziekenhuis,  dacht ik, we kunnen net zo goed overal langs gaan afspraakjes maken, misschien handig voor ooit. Haha…duh.

Nee, Suze en Jurre hebben allebei ooit mini en wat groter wratje gehad aan respectievelijk teen en duim. Met formule W was dat zo bekeken.

Maar Tjeu heeft er ene onder zijn voetje, in het midden van de bal, vreemde plek. Lange gelee dachten we dat het een splinter was, es zitten prutsen, weg, leek het, later weer, zwart ook, jakkie…groter geworden. En nu is het een plek als een dubbeltje, wat voor zo’n klein voetje groot is. Je mag er nog niet naar kijken, want het doet hem ook zeer, tijd voor een huidartsbezoekje.

Dr van Duren is de man die tig keer naar ons gemaild heeft en overal achteraan heeft lopen leuren toen met Jurre zijn worm uit zijn vinger, weet je nog, ieeeuwww! Hij is er niet elke dag, en nu issie verhuisd, van ziekenhuis naar gebouw áchter ziekenhuis, dat waren vroeger appartementen, nu een zorgcentrum, met oa de huidarts dus. Afspraak wel in ziekenhuis gemaakt, hoefde niet nog een extra formuliertje.

Oh by the way, dat gips van Tjeu en dat bezoekje was bijna 400 dollar. Cash betalen graag….mag je ook weer voor in de rij, en moet je eerst al gaan (be)denken hoeveel het zal zijn, en gaan pinnen, en met veel geld over straat, lekker veilig. Vraag me af wanneer het ziekenhuis wordt overvallen, of een willekeurige dokter. We moeten nog geld van de Univé zorgzaam terug krijgen van meer dan een jaar geleden. Prettig geregeld allemaal.

11.20 afspraak, 11.20 aan de beurt. WAT??? Gat in de lucht gesprongen, Tjeu in zijn voetje.

Fantastisch. Heel fijn gesprek, de wrat bekeken, en wegbranden kan bijna niet, onder je voet doet extreem pijn zei de Dokter, en is vaak diep, alleen volwassen bikkel idee, tenzij….even niet dan dus.

Wel zien of ie niet raar gaat lopen. Toch weer formule w of zoiets, twee dagen twee keer stippen en dan snijden. Jawel. Zelf aan snijden, kreeg een mes mee haha.

Dat kon ik wel als slagersdochter meldde ie. Ik weet ook waarom ie dat weet, dat was ook van toen met Jurre, ik zei toen zoiets in de trant van: heb wel behoorlijke nare sneden in vingers gezien in mijn leven, maar van een levend wormpje dat uit een kindervingertje kruipt werd ik pas giga onwel!

Ook hier cash betalen, 40 dollar, bonnetje mee, kan dan weer teruggevraagd worden. (nee, helemaal niet omslachtig, bendegek.

Gedag gezegd, hij zou alles doorgeven aan Dr. Offringa, moest hem bellen of mailen als ik met de operatie begon, of met vragen, mes in mijn portemonnee (heb een hele grote)(moet wel met al die flappen om de verzekering voor te schieten) langs de apotheek, waar ze het zowaar hadden, en naar huis, eten en dutje, die anderen moeten we zo weer halen lief kind. Oh ja mamma, I know.

Zou dat leuk zijn, je es vervelen? Volgens Jeroentje van Catootje duurt de vakantie dan heel erg lang! Vakantie?

1. J van Oort:
    14 april 2016
    En hoe nu verder????met ons ventje Tjeu....., kijk maar uit met al die rare fratsen daar. En ja, wachten is ook een soort vakantie, tenminste je hoeft dan niks te doen ...,maar als je thuis bent komt alles weer op je af.., I know.Jullie zijn net vliegende Hollanders daarop dat eiland. Maar sukses hoor en liefs.
  2. Tante Cornelia:
    14 april 2016
    Ben benieuwd of je het weg krijgt. Mijn ervaring met wratten is, dat ze altijd wel weer ergens opduiken maar vaak ook vanzelf weer even verdwijnen,
    Ik vind het dapper, dat je het aandurft om in het voetje van Tjeu te snijden. In mijn eigen lichaam zou ik het wel durven maar bij een van de kinderen zou ik wel eng vinden.
    Toe aan vakantie?