karton en tape boot race.

11 november 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Hee,

Wat zei ik ook weer? Genoeg te doen?

Phoei!

’s Avonds Jurres uitnodigingen maken, helaas gaan dat soort dingen tegenwoordig blijkbaar vooral via facebook, waar ik niet op zit, en zo word je dus niet uitgenodigd, (voor wat dan ook) of erger, je kinderen niet (alsof die op hun 3-4-5e facebook hebben?)  eerlijk, al meegemaakt. Wij doen nog aan ouderwetse blaadjes met een persoonlijk franjetje. Dat is niet beter, dat is zoals wij het doen.

Lijstjes te over maar vrijdag was dus SXM day op school, wat betekende dat ik de donderdag stad en land, zeg eiland, afgesjeesd ben om shirtjes te scoren, gevonden en uiteindelijk na donderdag zwemles met Suze, opgehaald, wat een misser, mega druk op het eiland en we waren om half & thuis…

De dag voor alle drie was blijkbaar geweldig, bij Tjeu op school zeiden ze dat ze de hele dag hadden gegeten en gedronken (hij mocht naar school zonder ontbijt/snack/drinken, wat dan ook). Suze en Jurre kwamen vol van alles uit de taxi, “best day ever” zei Suze. Jurre zei; Better than Halloween”  alebei zeiden ze; was het maar elke dag Sint Maarten dag. Wat ze precies op school gedaan hebben behalve met beide scholen zingen, dans/toneel/muziek gekeken en geluisterd te hebben, is me niet geheel duidelijk, maar ze waren er helemaal vol van!

Zaterdag dan, dagje dimmen.

Zondag naar de buccaneer want van 11- 18.00 was er bathtub race. Jawel, allah fiets em der in en die gein, bootje bouwen van alleen karton en tape, ah ja, verf mocht ook. Meer niet. Eerste prijs wel mooi 1000 dollar! We waren er effe na tien, en we gingen, eh? Ergens in de middag. Hoewel Tjeu soms moe leek, bleef ie lief en spelen en doen, en na ja, dan blijf je toch nog even? Voor het ons zo bekende ooit voordeur strandje waren de golven ongekend stevig, wel grappig om te zien hoe Tjeu zich er uit worstelde telkens, en hoe de groten, bij het te water laten van de kartonnen bootjes, met de golven mee gesleurd werden door het publiek heen.

Sommige bootjes waren amper af, aan anderen was enorm veel tijd, en tape, besteed, en de tape hier is heeeeeeeel duur. Bert Jennifer en Anneke waren er ook , te meer daar Bert’s werk ook mee deed, Electec. Nou weet ik niet eens wie der gewonnen heeft trouwens.

Waren veel bekenden en je weet wel, en poh, het was een lange, ren maar achter-drie-kinderen-aan dag, maar dat was het wel waard. Hoewel, heb mooi spierpijn van mijn radslag en handstand doen op het strand, want Suze zei: my mom can do the best, right mom?......  welnee,  ondanks een handvol medailles (van niks) toen al niet en nooit niet, maar ja, ik kan het nog wel, dus waarom Suze meisje niet trots laten zijn dan?

En morgen (maandag) weer, de echte SXM day. En Dirk Jans verjaardag.

1. J van Oort:
    12 november 2013
    Goedemorgen , ik wil zeggen , raken jullie maar niet overspannen met al dat gedoe. En het zal best vrolijk zijn geweest maar toch........! Leuke foto,s. En mooi weer ... Hier wordt het langzaam winter. Maar ja er is verschil . ,en de kindjes hebben het zo te zien wel naar hun zin. ,en dat is fijn. Xxxxx
  2. Tante Cornelia:
    12 november 2013
    Zo te zien was het een gezellige dag en hebben de kinderen zich prima vermaakt..
    Alvast een fijne dag gewenst voor de verjaardag van Jurre.
  3. Peter van den Hout:
    13 november 2013
    Een gezellige boel daar!
    Knap Judith dat jij je nog waagt aan de radslag....