krabben en krabben.

28 januari 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Dan maar eens een rustig weekje.

Op woensdagavond alleen Jurre even meegenomen om krabben te gaan zoeken, Iggy is weer vrijgelaten, en dus hebben we een kooitje over.

Jurre wist wel waarheen te gaan. Bij de container is denk ik een poos geleden gif gestrooid, wemelde het daar eerst van de heremietkrabben, nu alleen nog lege schelpen en geen krab te zien, nul. Wel kippies en katten. Kunnen we geen kip vangen? Ehm…Jurre, ik denk dat die van iemand zijn. Oh.

Katten te over, wilde, niet iedereen doet braaf als wij, laten opereren….en ze niet gewoon buiten flikkeren wanneer je het eiland verlaat..

Ergens aan onze weg een andere plek gevonden voor krabbenzoektocht, lekker door allerlei planten heen banjeren, mam netje vasthouden…Oi hier zitten er veel!

Kind gelukkig, wij onder de schrammen en vol met van die ellende plekbolletjes overal aan vastgeplakt terug, grote vangst, trotse Jurre.

De dag erna wilden de anderen mee na alle enthousiaste verhalen ven broer.

Zijn het pad nog niet uit of regen….he gedver, Jurre was de enige die slim was geweest, had vest aan en laarzen!

Niet veel krabben, maar toch fun, en nat. Even naar het strand dan, Tjeerd bleef aan het einde van de weg, krabbenoppas…

Eventjes door zand banjeren en van de randen af racen. Lekker zeiknat en vol zand naar huis, douchen en eten!

1. J van Oort:
    17 maart 2016
    Och wat grappig met dat kind....,Jurre, echt een natuur talent. ...weet je nog die mensen uit Nederland toen jullie voor eerst in SXM woonde ... Dat ze de natuur in SXM hoog moesten houden en een huis zochten. ...Ooit wat van ze gehoord .? Zijn ze wel überhaupt in SXM komen wonen....en hun werk doen namens de regering .
  2. Tante Cornelia:
    18 maart 2016
    Rustig mag ook wel eens.
    Er blijkt altijd wel iets te ontdekken daar op het eiland. Jammer, dat niet iedereen er zorgzaam mee omgaat.