last, but not least!!!

4 december 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Jurre kreeg eindelijk ook zijn feestje.

Ook bij Jurre gooide het weer, roet (bijna 5 dec) in het eten, ik had heel wat anders bedacht voor Jurre, druk mee geweest, swah, bewaren we voor volgende keer dan maar. Uiteindelijk wilde Jurre ook een poolparty, maar wij deze keer niet in de middag. Ook een beetje vanwege dat het dan altijd 10 uur ’s avonds en veel later wordt, maar vooral omdat de ochtend zo laaaaaaaaaaang duurt, ze op zijn van de spanning, niks dutten, voor het begint al doodop zijn, haha. Vandaar.

Alleen Amaury kon niet komen, de rest van de jongens allemaal, plus ene meis, Anneke, en het kleine zusje van Mac Gregor.

Het weer ging de verkeerde kant uit, in de vroege ochtend niets dan regen, toen zwaarbewolkt, uiteindelijk droog om alles klaar te maken buiten. Het heeft af en toe geregend, maar gelukkig niet zo lang en hard dat we naar binnen moesten verkassen, hoewel er af en toe toch deze en gene(n) in onze “speelkamer” te vinden waren, maar dat was ok.

Ook geen bbq, nu hadden we taco’s met sausjes, kippenpootjes en pizza uit de oven, en taarten. Die taart dat was me wat, ik had de vrijdag ervoor de meest vreselijke dag sinds jaren. Begon met een beetje boze moeder die appte dat ik “typisch Nederlands” was om op de vraag of kleine broertjes mee mochten, antwoorde; liever niet, “grote jongensfeestje, en zwemmen.. Tis wel goed gekomen, maar toch. Vroeg vroeg eten klaargemaakt, kippepoten gekookt, sausjes voor feestje, toen naar de dokter voor mijn rug, werd ik op de parkeerplaats echt ondersteboven gescholden door een taxichauffeur, omdat ik op “zijn” plek wilde gaan staan. Niet eens, maar buiten dat, dat was nummer twee…. Bij de dokter maar 4 voor me, bleken 3 van de 4 ieder een uur nodig te hebben, ik ineens cash voor de dokter te moeten betalen, ik was best 5 minuten binnen en weer buiten, met briefje voor twee soorten pillen en creme. Ook cash betalen ineens, hele discussie in apotheek, ik wist nl van niks, bleek dat de verzekering dat wel gezegd had daar dat ze de klanten zouden inlichtten. Niet dus.

Taart halen was nog groter gedoe, geen taart, of alleen roze glazuur, bij een ander taart die was gevallen, weer een ander stond ik half uur op de “bakker” te wachten om even zijn naam op een taart te zetten, ben ik ook gegaan, uiteindelijk twee kleinere taarten, weer bij een ander, een coockie taart en een “velvet”, zelf glazuur moeten kopen en doen…tuurlijk. Nog eea aan boodschappen, wat zag ik daar? ritsen ballonnen van Haloween, groen oranje. Ikke vragen;” zeg die moeten toch weg, mag ik ze niet meenemen?” ik dacht, simpele vraag, aan wie ook, nee, dat duurde ook weer een eeuwigheid, want de manager was er niet, niemand wist wat te doen, blablabla. Ik zei;” oh, die Indische man?..eh ja…t was een gokje hoor, en ik zei vrolijk (jaja, wat een acteer talent); “oh maar die ken ik, en die vindt dat vast een prima idee!” “oh” iemand anders opperde; geef die dingen toch mee, joh,  ..en ja mocht ze er af halen. Ging het regenen en waaien, krijg dan es stringen opgeblazen ballonnen in een auto??? T zag er vast uit als een slapstick, ik kon er toen alleen totaal niet om lachen… Drijfnat van zweet en de regen naar huis, alles uit de auto, zeiknat, omkleden en kon de auto weer in want 3 uur, kinderen ophalen. Was ik vanaf 8 uur de deur uit….

Om kwart over 4 weer met Jurre op pad, want die mocht zijn eigen piñata uitzoeken, file heen, file terug..kwart over 6 thuis….wel anderhalve kilometer hemelsbreed van huis af geweest hoor! Week ervoor was ie bij kazerne geweest op schoolreis, bij de brandweer, en ik had em foto van mijn vader bij de brandweer uitgeprint mee gegeven, duidelijk: die wil ik, net als opa!

FEEST!!!!!   ZAT 22 NOVEMBER 2014

Gelukkig was iedereen er verder, ene iets later, maar daar wisten we van, en hebben de kinderen gezwommen en gesprongen en gespeeld. Zelfs de twee Ethiopische mannetjes “zwommen” aan het eind van de ochtend, terwijl ze dat volgens hun moeder nog nooit hadden gedurfd! Jurre kreeg alleen maar cadeaus die ie geweldig vond, voor Tjeu ook nog wat van Leanne, en van Nad en DJ mag ie nog wat uitzoeken dat ze meenemen uit NL, das ook cool! Dank jullie allemaal voor der zijn en de vette cadeau’s.

Voor het vuurwerk op de taarten was iedereen “bang” haha, t waaide ook nogal, maar ze smaakten goed, zelfs ik heb er van gegeten na al dat gemieter die dag ervoor, wraak!

George en Harry hadden nog nooit een piñata op een feestje gezien, en het mooie was dat George hem uiteindelijk stuk sloeg. Snoepjes snoepen en kleine piraten emmertjes met eea mee als party bag, Tjeu naar bed gebracht want die zat erdoorheen, de andere twee zijn blijven feesten tot iedereen weg was en dat was een uur of 5-6. Opgeruimd en de hoosbuien begonnen!!!

Soooooooooooooooooooo

Geslaagd feestje nummer drie hierzo, en nou ben ik er echt wel effe klaar mee met die feestjes.

Bovendien zijn de dollarcenten op, want ondertussen ben ik ook al bezig geweest voor kerst, (goddank doen we al 5 jaar niet aan Sinterklaas) dat zal wel moeten, volgende week inpakken en zo, want het is al zo weer vakantie, en dan hoef (lees, kan) ik dat niet meer doen.

1. J van Oort:
    5 december 2014
    Judith en Tjeerd , wat een leuke feestjes voor de kindjes, ,,,,ik zou ook blij geweest zijn na alles wat er gebeurd is met het weer bij jullie,,,,, en och ja Kerst inpakken en rustig aan doen als het even kan...,en genieten van die dagen .en dan weer op naar de volgende verjaardag in Januari 2015 ...zo blijf een mens in de running...., Blij voor Jurre dat zijn verjaardag is geslaagd, toi, toi...
  2. Peter van den Hout:
    5 december 2014
    Je kunt voldoening hebben van al het werk Judith,missie geslaagd! X
  3. Tante Cornelia:
    6 december 2014
    Weer een geslaagd feestje, zo te zien.
    Veel gedoe, veel werk maar ook veel pret!
  4. Wendy:
    6 december 2014
    Wat is dat relaxt zeg op Sint Maarten wonen.