zes rondjes birthday circle

30 november 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

13 November, Jurres verjaardag, ja dat wisten jullie al, maar die dag ging ik niet veel later dan de kinderen de deur uit, boodschappen doen, Jurres traktatie afmaken, op pad voor privé zaken (jaja, der blijft nog wel wat privé hierzo,…en daarna was ik half 1 op school.

Ik mocht “meedoen” met Jurres birthday circle, in zijn klas. Van Suze had ie ’s morgens een oranje zonnebril gekregen, of ik die meehad? Nee schat. Maar wel goed cadeau dus Suze, zelf bepaald, gehaald en betaald, knap!

Hartstikke leuk, voor wie het nog niet kent; de zon ligt op de grond met de maanden, de jarige houdt de aardbol vast en loopt een rondje om de zon, ondertussen leest een juf de belangrijkste gebeurtenis uit dat jaar van hem/haar voor. (en ja, dat verhaal moet je als ouders schrijven, het liefst met foto’s, daar ben je dan ook weer avonden mee zoet).

Bij jaar 1 en Jurres foto’s riep Tjeu heel hard; That is me!! Hahaha, nee ventje, Jurre was een slagje dikker op die leeftijd.

Toen ie in jaar 3 wel op het toneel verscheen was Jurre de eerste die galmde; that is you Tjeu! Tjeu; ‘is that me? Ah baby!!!  Grappig.

Trakteren was succes, en nee, ik had geen gezonde snack deze keer, sorry, maar ging ook niet aangezien ik ook al iets na 9 uur de deur (weer) uit was. Miss Esperanza en Hanneke waren allang blij met geen cupcakes!

Op de foto met zijn vrienden en toen met de hele klas.

Daarna was het “gym” en Jurre mocht kiezen. Race! Ok, kreeg ik eindelijk te zien wat dat racen nou inhoudt want daar hebben we al zo vaak over gehoord. Jurre en Tjeu’s lokaaltje is 1 gebouwtje, rond, en zo staan er dus drie, op een stuk grond hoger dan het hoofdgebouw, achter het zwembad.

Die van hen is de achterste, en vanaf hun deur rennen ze dan om lokaal 2 heen, eerste terug wint, simpel genoeg, maar wat een happy faces, allemaal vonden en vinden ze dat blijkbaar geweldig dat racen. Jurre wint van allemaal (ja kunst…) en Tjeu won zowaar ook al van een paar, dat gezicht van em. “I’m the best at racing”. Zo is het maar net Jurre, maar wie weet, misschien niet meer voor lang.

Met de rij mee naar benee want het was zo kwart over twee, op Suze meisje gewacht en naar huis, met roodaangelopen kindertjes. Onderweg praatjes en slaapjes…. Thuis.

Daar moest er weer geraced worden maar nu met zijn nieuwe wagen met afstandsbediening, cool ding hoor, helaas moet je de batterij tig uur opladen voor een kwartiertje sjezen…mmm nog maar zo’n batterij der bij van de Kerstman?

Kwamen er ook nog parachutes “uit de lucht vallen” allemaal roepen en zwaaien, spaghetti met ei en spek was de jarig joppies diner keus, en na allemaal jammie gegeten te hebben was douchen en gaan slapen vandaag een makkie.

1. Tante Cornelia:
    1 december 2014
    Leuk idee, die birthday circle.
    Gezellig, Jurre en Tjeu (even) samen in een klas. Kan Tjeu op zijn gemak wennen aan de nieuwe school.
    Wat betreft dat racen. Het zijn vaak de eenvoudigste dingen die voor het meeste succes zorgen.
    Nogmaals proficiat Jurre en nog heel veel gelukkige jaren!
  2. Peter van den Hout:
    1 december 2014
    Dat valt me nou tegen Judith,geen zelfgemaakte gezonde snack;-)
    Maar je zult toch wel iets uitgezocht hebben dat nog net door de beugel kan...
    Voor de kids smaakt het er niet minder om waarschijnlijk.
    Ze hebben een leuke dag gehad en daar gaat het om.
  3. J van Oort:
    2 december 2014
    Hallo, wat een gezellige boel daar op school....en om jarig te zijn . De traktatie zal ook wel gezond zijn geweest en anders maar niet een keer haha....! En ja ook nog lekker eten ...geen wonder dat ze moe waren . Het was toch ook een belevenis zo,n dag. .....?!!!!!!!. Xxx