no cars in the zoo

18 september 2014 - Mayagüez, Puerto Rico

Hee Els, dat lijkt niet alleen lang geleden, tis ook zo….en miljoen dingen daarna gebeurt, ik loop weer maanden achter, maar, “for the sake of later” doen we nog maar een bietje chrono-logisch, anders snappen de kinderen der later geen hoeplawaai meer van ahhhahahaa. (of wij).

3 augustus,…up to…..the zoooo. Hele gedachte van in Rincon verblijven was dat we vanaf daar niet al te ver van van alles en nog wat wat 6-5-2 en up kan boeien zaten. Op naar Mayagüez, half uurtje, we kenden de weg, en hadden “gespot” dat we bij rood geverfde bermen met sportfiguren er op, rechts af moesten, let op, nu dus links.

Wij waren auto nummer 1, betalen bij ingang parkeerplaats, dat ging vlotjes!!! (allen nog in de auto dus) en naar binnen. Ooh shoot, zagen de jongens auto’s om in te zitten/rijden. Ja ik snap het, geen big deal als je in NL woont,heb je die zelfs bij tuincentra en supermarkt,…. voor onze kinderen een eerste keer. Dingen lagen aan de ketting. Alweer shoot.

Der was niemand. Nergens. Niet in winkel/ingang etc, nergens. Bij bewaking gaan vragen; ja zou iemand moeten zijn, hey hello, hoezo VS, net zo eiland gedoetje als hier…. La-ma…….toen we na een half uur, en na een uur nog es effe keken, was er nog niemand. Veel later zagen we ze pas verschijnen in het park……toen we gingen zeg maar..duh.

Lopen dus en dat was ok, het was er prachtig, ik bedoel, niet als zijnde dierentuin, maar de omgeving, met grote bomen, bloemen, klimmende paden en ja ook weer dalend, was in die zin niet aangelegd, was van zichzelf al mooi daar.

Poh, ook hier, lekker boeien voor jullie, maar die van ons kunnen zich geen levende olifant/kameel/tijger/hippo/neushoorn etc herinneren dus die jongens waren zo helemaal in de wolken, echt on-ge-lo-fe-lijk. Lief, enthousiast, bang soms, zorgelijk, vol vragen, vol emoties, vol vol vol van alles wat ze zagen en mee maakten, wat heerlijk voor ze!

De butterfly farm was nou es niks vergeleken bij hierzo, whaaa,maar wel coole video op de grond over insecten (zie video). Bek af weer terug, eten voor het eerst van mijn leven in de auto van de mac, naar huis…… en sja tuurlijk, naar het strand, daar kom je anders namelijk nooit toch?

Wel tot laat licht, en zonsondergang, blijkbaar beroemd in Puerto Rico vanaf daar…. ik bedoel, hier hebben we –opgang=, ja leuk om te zien hoor, maar tis zo vroeg bam licht….en zo vroeg bam donker…..         pffffffffff morgen effe dimmen!

1. J van Oort:
    19 september 2014
    Op de valreep Judith , bijna op weg naar jullie....., spannend, en net zo spannend als het verhaal van jullie vakantie ,,,,l tot straks !!!!!xxx
  2. Judith van de Pas van Oort:
    19 september 2014
    tot zo mam! haaaa das maf!
  3. Tante Cornelia:
    19 september 2014
    Oh, wat een prachtige foto's weer, Judith. Zeker leuk voor de kinderen zo'n dierentuin.

Geniet ervan als je moeder weer op bezoek is!
  4. Peter van den Hout:
    19 september 2014
    Een gezellig dagje was dat weer.
    Allemaal fijn samen,geen verplichtingen,niet op de klok hoeven kijken,lekker ontspannen en een mooie dierentuin.
    Da's toch echt vakantie !
    En nu weer het gemak van moeders in de buurt... Fijne tijd samen.
    X