orkaan of niet?

28 september 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Terwijl we allemaal in afwachting waren van orkaan of niet, werd het wel slechter en slechter weer. De orkaan ging ons voorbij maar zou later verwoestend zijn in Haiti, alweer getroffen door noodlot. Echt heel erg. Andere eilanden rondom hadden heel veel waterovervloed…..

De kinderen waren er vreselijk mee bezig, ze horen van alles op school tuurlijk, het is op het nieuws, ze zijn nog steeds bang voor slecht weer sinds die Gonzalo hier de boel onder liet lopen….

Rare week, weinig geslapen nachten, kinderen in en uit bed, overal en nergens even gaan liggen,…  ben zelfs naar school gereden omdat ik het niet zag zitten die bus, en het weer dan vooral, wat betekent file file, en niet weten waar je kinderen uithangen. Vreselijk. Heb twee andere moeders gebeld of ik die van hun ook op moest halen, ene zei nee bedankt, ander belde me op school. Heel drama, want het mannetje is nogal een handvol, om welke reden dan ook.

In elk geval iedereen veilig terug gebracht.

Caroline vroeg of ik bij hun kwam ontbijten, want geen weer….en zo geschiedde. Op naar Oyster pond, ook al een drama want daar zijn ze van alles aan het aanleggen en is de weg supersmal met diepe geulen er langs…jakkes…en dan ook nog recht omhoog of laag…pfff. Hun zwembad zag er uit als een whirlpool….maar later zijn we toch poosje op het strand gaan zitten, kijken naar de storm in de verte, heel vreemd, maar wel nuttig, want we waren allebei moe van de spanningen wel niet wel niet orkaan, en van wat we al hadden gehad, of wat nog zou komen.