piet van o'deur

17 juni 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Vrijdag ochtend dus, de 14e maakten we ons op voor een belachelijk drukke dag, tassen inpakken, kinderen insmeren en zwemkleren aan, want het was hun laatste dag op school en der zou een zwembad zijn. En luchtkussen bleek later. Enfin, druk zat in de ochtend, tussendoor effe zoeken naar “wallet”. Niks. Er moest eten mee gegeven worden naar school, want vanaf 11 uur werden de ouders verwacht: pot luck lunch. Was da? Gewoon iedereen wat maken en mee geven.

Dat was klaar, van alles aan rauwkost en crackers dingetjes met twee zelfgemaakte dipsauzen. Tjeerd reed weg en ik wilde het vuilnis napluizen voor het geval mijn portemonnee daar in zou liggen. Tjeu mikt van alles in de prullenbak wat er nog niet in moet, dus sja, stel je voor…. Ik naar buiten zie ik Tjeerd nog net staan met mijn harde werk in een doos op het dak van de auto… TJeeeeeeeeeeerd!!!!!

Kan je vertellen dat dat geen leuk werkje was die vuilniszakken allemaal legen, je kan je der vast iets bij voorstellen bij altijd minstens 30 graden en een hoop ongedierte. NIKS NOPPES CENTEN. Moest nog strijken en puinruimen en spullen klaar zetten voor de middag, kadootjes inpakken, en toen mosten we echt gaan, nog even een tas voor jarige Emily erbij, want Jurre bleek ook te mogen komen en wat boodschappen.

Op tijd op school, sterker nog, de eersten, tien voor 11, en Jurre was als eerste buiten dus dat kwam mooi uit. Gezellig en lekkere lunch, van Indische flapjes/hapjes tot en met frikadellen, chocoladebollen, chips, rijst met bonen, pepernoten en alles wat daar tussen inzit. Kinderen gesmuld, nog ijsjes ook, en wij nog voor 12 weer weg, want ze moesten half 2 weer ongeveer terug aan die kant van eiland zijn, ivm last minute geregeld feestje………. Zucht.

Gelukkig ging dat thuis ok, effe spelen en wat rust, omkleden en weg waren ze weer pappa Suze en Jurre. Tjeu was trouwens ’s morgens naar schooltje gebracht.

Zoeken zoeken zoeken, ik heb op de meest debiele plaatsen gezocht. Vond een melkfles van Tjeu die er al weken lag…gadver, en een paar schoenen van mij in de zak met plastic zakken voor de pedaal emmer… Tjeu???. En zo meer, maar geen portemonnee. Shit shit shit. Ik had nog een kwartier om te douchen en aan te kleden, zou om twee uur dames op gaan halen voor het volgende op het programma.

Dacht ineens: Island water world, misschien verloren?laten liggen?auto gevallen daar? Ik bel.

Die en die en die aan de telefoon, uiteindelijk liep meneer met tel naar de winkel: “ was it a grey wallet?” NO pink with little bunnies on it! “ OH”. “I think we found your wallet then!”  Wat een slimme manier van vragen!!!! Ikke blij blij blij, Tjeerd bellen want die ging die kant van eiland op dus, en die heft em gehaald, hij moest me bellen en ik kreeg de meneer en de dame weer aan de telefoon om te verifiëren, kijk, zo kan het dus ook!!!!!!!

Nog 5 minuten om te douchen aan te kleden, op te maken, haar te doen, tas pakken schoenen aan en naar Gwenda te rijden. Gelukt!(dankzij slimme strijken en klaarleggen van vanmorgen) Ben ik daar exact 2 uur, zijn hunnie nog niet klaar, wel gloeiende!!!!!!!!!!!

Bleek dat ik iemand niet hoefde te halen wat weer 20 minuten scheelde, wat ik wel had willen weten ivm met zwetend rennen, en zoveel later gingen we dus nummer 3 halen en op weg naar Grand Casse. Franse kant ja. Oe lala.

Het was heel leuk daar, het bleek dat Petrie ooit zelf had gezegd dat ze dat nog wel es wilde doen (en nu gaat ze  deze maand terug naar Nl, net als Linda..) en daar waren we dus, ikke hunnie Gwenda en Carin, mooi zooitje.

Kies uit 15 basis oliën 3 die je het lekkerste vindt. Voeg daar bij ieder nog 3 geurtjes toe. Kies je favo. Die werd aangevuld met gehuppeldepupte alcohol olie en een chemisch goede, mixen en in een flesje met je eigen label, naam, en verzonnen parfum naam. En klaar.

Uhuh. Ieder had een “own workstation” met flesjes potjes maatbekertjes en pipetjes, en papieren, witte jas aan, zweer je mam, net als vroeger voelde ik me, het rook alleen totaal anders haha.

(meneer Piet van der Leur kwam bij ons in de slagerij kipfilet ed brengen, maar die man rook je nog uren nadat ie weg was, voila geboren: Piet van Odeur!)

Die basis geuren kiezen ging nog, maar ook die waren al mixen van het één en ander, dus je werd wel geacht een beetje van de ene en beetje van de andere groepen te gaan kiezen ivm met de balans, the balance, le balance…..ah oui, sure, ok. Iedereen had een rekje met 40 populairste geuren die in parfums worden verwerkt en alsof dat nog niet genoeg was hadden ze verder op nog honderden flesjes staan waar je ook uit mocht kiezen…….

Ik heb geroken aan plums, fruiten, mossen, tig bloemen, maar ook olijven, musk (jeweetwel, geurtje uit de sexklieren van dieren…mmmm) bomen en chocola. Poh, ik had na tien minuten al koppijn. Beetje potpourrie blokker idee, ook zo heftig.

Maar ja je moet kiezen en kan onmogelijk alles daar in een paar uur ruiken, dus nah, hup dan maar. Nog twee keer dezelfde 3 gebruikt met twee keer andere basis, maar het hielp niks hoor, kon niet kiezen, en denk nu dat ik fout heb gekozen haha.

Ja hee, ik heb er 26 jaar over gedaan eens een ander parfum dan chanel 5 te dragen, dolce en gabbana, light blue is de gelukkige, de eerste die werkt ook als ik jeweetwel ben, heb ik sinds kerst erbij, de rest is allemaal niks geworden…. Dus wat verwacht je dan, dat ik zo effe een nieuwe creëer? Suze had het vandaag op, het moet eerst 5 dagen in de koelkast…en ik dacht, poh, veel te sterk!....  geen carrière move dus, of liever, geen carrière at all nog steeds niet.

Maar je kan Sju Sju kopen vanaf 39 Euro in Grand Casse. online weet ik niet..

We kregen nog een tasje met weet ik het wat en een cd, en nog een certificaat. Het was leuk! Het duizelde me. Kon ook de champagne zijn geweest die we na ons werk kregen…. Ik weet wel dat de buitenlucht me beter rook dan het duurste parfum ooit gefabriceerd….

Dames weggebracht,die gingen nog met mannen en kinder wat eten (leek ons mega veel te veel na die dag voor de kindertjes) en ikke weer naar huis, ik moest om 19.00 in simpson bay zijn… Das totaal aan de andere kant ja. Kwas denk ik iets na 6 en thuis, kinderen bek en bek af van alles, overal zooi.

Douchen hunnie, douchen ikke, weg met al die luchtjes please!!!! Aankleden haar doen make up bij werken tas ruilen en nu mijn PORTEMONNEE mee JEU!! Bleek mijn “ride” ook weer verlaat… verdomme toch….19.00 of zo ging ik op pad naar 721. Heette eerst Mooii. Tegenover ingang Pelican voor wie het wil en kan weten.  Drankje met de PTA (parent teachers association). Gelachen om klets, veel interessante dingen gehoord (w/o dat een bootje bij bobbies marina leggen 350 dollar per maand kost Tjeerd) en twee aller slechtste moijoto’s ooit op, en dat voor wil je niet weten hoeveel dollar. Kan je beter bij zo’n “nono tentje” langs de kant van de weg zitten! Kwas voor 1 nen thuis.

Voorlopig genoeg uitgaansleven gesnoven!

Op naar de vakantie!

1. Tante Cornelia:
    17 juni 2013
    Nou, ik word al moe als ik het lees. Ik geloof meteen, dat je toe bent aan vakantie. :)
  2. Peter van den Hout:
    17 juni 2013
    Ik sluit me bij tante C aan!
  3. Wil van de Pas:
    17 juni 2013
    Judith. Ik hoop voor jou en voor Tjeerd en je drie kids , dat je HEEEEEL LANG stress bestendig blijft. Om dit tempo vol te blijven houden moet je verdomde goed in je vel zitten. Maar , ik geef je gelijk , zolang het allemaal leuk is en je het kunt volbrengen , GENIETEN NU JE JONG BENT. Er komt helaas ook een andere tijd in je leven.
    Ik weet ervan mee te praten. Veel liefs voor allemaal en de groeten uit Tilburg.
  4. J van Oort:
    17 juni 2013
    Ik, hallo, zou deeeuuur donderen, geniet van het leven... Maar wel op je spulletjes blijven letten. En zijn de kindjes met al jou verhalen , wat te kort gekomen?????? Ik zelf denk van niet. En trouwens je hebt TJeerd ook nog om te helpen....... hij kan goed tassen inpakken . Bij ondervinding ter plaatse en ook eens hiiiieeer!!!!!! Nu van mij heb je een 10 verdiend. Met al dat gesjees, en ook het leuke daarvan. Dus van mij mag je nu aan het zwembad gaan zitten met een Libelle h,ha... En een kopje koffie gebracht door je mannetje.. Liefs voor jullie allen..... Xxxxxxxxx.
  5. Carol:
    18 juni 2013
    Wat een drukte van al die mensen om andermans drukte!
    Het is jouw leven en wij mogen er een beetje deel van uitmaken via deze site en ik ben daar blij mee! Vroeger moesten wij thuis toch ook vaak hollen en vliegen? En nu met Wijnant en Jasper toch ook regelmatig en toch komt alles goed. Of niet.
    Het wordt vanzelf weer oud en nieuw!
    Dikke kus Carol