stortregens en tassen.

16 juni 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Voor ik het vergeet, het orkaan seizoen duurt tot en met oktober tante C!

Ik moet nog effe drie tellen wat meldden over het zwemmen, want afgelopen donderdag kreeg Suze dus het werkelijke papiertje B. En wat een middag bleek dat achteraf…. Uit school zijn Jurre ik en Suze naar island water world gegaan, de favo shop van Tjeerd, alles voor de boot die je niet hebt, voor het vissen, die je niet vangt, en ook snorkels crocks en boeken. Dus vaderdag kadootjes gehaald. Nee sorry jongen, geen boot, wel haakjes. En snorkels voor de kinderen, want nu ze beiden steeds beter zwemmen vinden ze snorkelen steeds leuker, dus wordt het tijd voor echte snorkels.

Jurre vond een langwerpige zaag in de winkel op de grond, van een “jobje” denk ik, en we werden lief geholpen met allerlei haakjes kopen en de snorkels ook. Betalen en hup in de auto. Daar had ik al een mega berg tassen: ikea tas vol zwemspullen en zal met eten. 2 school tassen  twee extra tassen met allerlei bullen van school van afgelopen jaar nog. Mijn eigen mega bag. Tas drinken. Boodschapjes….

We waren nog niet bij zwembad of het begon te hozen, hup rennen naar de andere kant, ivm de wind zit je daar dan droog, of althans, droger deze keer, want het waaide van alle kanten later.

Kreeg de slappe lach met meneer Aad, tis weer zwemles…idd, bijna altijd regen….voor Suze fijn want dan is ze minder benauwd. Jurre zwemt tegenwoordig met oma Bea ook al in het diepe maar meneer wilde der niet in vanwege de regen. Opgepakt en der ingemikt, wat nou niet zwemmen? En toen was het prima natuurlijk want het water is nooit koud en a helemaal niet als het stortregent, wat het bleef doen!!!

Suze en de rest kregen hun diploma, op 2 Indische kindjes na, die dachten dat vandaag afzwemmen was en hadden maandag liggen slapen, letterlijk. Ja pech zei meneer Aad…ach jee toch.

Thuis waren we later dan 6en, gelukkig had ik de spaghetti met meatballs ’s morgens al gekookt, maar moest nog wel alle tassen wegwerken. Dacht nog wel waar is mijn portemonnee, maar dacht ook, komt morgen wel, ben nu effe druk met alles en iedereen.

Vrijdagochtend zoeken. Geen portemonnee. Shit. Maar der was geen tijd meer om te zoeken. Lees volgende verhaal.

1. Tante Cornelia:
    17 juni 2013
    Nou, het is nog lang tot en met oktober, kunnen er nog veel namen gebruikt worden.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal, of je, je portemonnee nog terug vind!
  2. Peter van den Hout:
    17 juni 2013
    Tassen zat! En het wordt erger kan ik je vertellen, hier breek ik mijn nek zowat dagelijks van alle tassen die op de grond rondslingeren.
    Terwijl ikzelf er maar 2 heb!!
  3. J van Oort:
    17 juni 2013
    Oj e. ,,, wat eentassen , Ikea tas , jumbo tas spar tas. Dekamarkt tas Ah tas c1000 tas.. Ook deze tassen liggen in mijn auto maar lang niet altijd gevuld..en als ik een tas moet hebben.... Heb ik ze thuis....!!!!! Net als iedereen. Maar bij jouw is alles gelukt... Zelfs de paraplu met Jurre en TIm. Wat leuk...en spannend met die harde regen.....en de workshop foto's ook ok. Diploma ook ok. En wat ga je nu allemaal doen???????. Pauze houden ,wandelen aan zee... Dag,dag.... .