Pinel, weet je wel?

5 januari 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

5 januari, tijd voor Pinel, gewapend met proviand en als eersten bij de boot. Aan de Franse kant doen ze wel aan collectief wier opruimen, goeie zaak.

Wat mooi is Pinel zo zonder iemand (zie fotos)

Hoewel de kinderen een plek hadden precies op de punt, nou mochten we daar niet zitten. Let wel, je moet er behoorlijk voor betalen, 25 euro twee stoelen en parasol, niks erbij. Geeft niks, maar we mochten er niet zitten. Want? We hadden een koelbox bij ons. Ja en? Ja dat mocht niet. Hoezo niet? De laatste keer dat we hier waren hadden we dat ook en hebben we van alles gegeten en gedronken van jullie. Ja nou dan was het zeker geen seizoen. Huh? Oh dus als het seizoen is mag je als lokaal niet op de stoelen. Das aardig zeg, alsof het niks kost.

Geen woorden over vuil maken Tjeerd, gewoon oppakken en de enige palmboom op vrij stukje strand opzoeken. Achteraf bleek het prima, en aan mij verdient nou niemand meer wat op Pinel, jammer dan.

Jurre eerst druk met de leguanen. Tis ook wel bijzonder, nah ja, voor ons, voor hem niet, maar voor mij toch ook wel, en zeker voor vele toeristen. Leuk hoor Jurre, geniet er van, en ik van jou en je dierenmanieren.

Tjeu wilde suiker voor de vogeltjes. Stilstaan is niet echt zijn ding, maar uiteindelijk aten ze uit zijn handje. Hetzelfde verhaal als bij Jurre, bijzonder en fijn je zo te zien Tjeu.

Suze zag er veel beter uit dan lange tijd, verkleurde zowaar, en maakte vriendjes, omdat Jurre heremiet kreeften aan het zoeken was. En een race deed….kinderen zagen dat, en in no time hadden we een hele berg kinderen en heremietkrabben hahahaha, allemaal druk met racen. Ouders en grootouders werden van stoelen gerukt, en heel wat gelachen en foto’s gemaakt van alles en iedereen. Tjeerd is genezen van helpen opruimen, die werd gebeten. En Tjeu kwam met ijs aanzetten, das lief he pappa?

Op de palmstronk naast ons lag een rijtje Italianen. Grappig paar tellen na de foto lagen ze allemaal een uur te slapen, is dat lekker met je hoofd op een stam???

1. J van Oort:
    11 maart 2016
    Grappig al deze foto's en wat is het daar veranderd wat service betreft. Toch een leuke dag gehad ? Neem ik aan ....hebben wij niet in januari haha.!!!!!
  2. Judith van de Pas van Oort:
    ja hele leuke dag!
  3. Tante Cornelia:
    11 maart 2016
    Het is toch wonderlijk, jullie jongens en dieren!!
    Mij zouden ze daar ook niet meer zien. Niet (klant)vriendelijk.