rapporten en regen

11 december 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Regen regen regen regen regen regen regen.

Zingt Tjeu mee met de teletubbies, alleen helaas heel erg pineutboter, is het afgelopen week niet anders. Minder dan af en toe zon en veel wind. Niet echt gezellig vakantie weer voor oma.

We zijn al wel een rondje eiland geweest, wat eigenlijk ook geen goed idee was want bij en in Marigot werden we tig keer omgeleid, wat resulteerde in maar amper op tijd terug zijn om de kinderen op te pikken….. Maar...jawel, ik ben es "in de buurt" van het franse ziekenhuis geweest...haha, en heb een hoop nieuwe straatjes ontdekt!

Onderweg even bij de nieuwe brug gekeken, je weet wel, die al open zou gaan …zijn, nu. Niet dus, verrassing…………..het wordt januari stond in de krant. Dan zal ie misschien wel in maart open gaan, om maar positief te blijven. Ziet er wel mooi uit hoor.

IK hoop dat het voor de kinderen uit gaat maken, met het van en naar school rijden. Want het seizoen is amper begonnen en de busritten beginnen al langer te duren. 14.15 uit van school en 16.00 u thuis is niet echt grappig. Suze heeft mij nooit wat gezegd, maar vertelde oma de eerste week al dat ze er een hekel aan heeft om in de bus te zitten, en wachten bij de Grande Marche om over te stappen op een andere bus (waarvan wij geen weet hadden tot een per ongelukke mededeling van iemand) en dan dat hele klere eind nog…

Ik ben er nog helemaal niet klaar mee met hoe dit gaat, en ik weet ook niet of ik dat ga zijn…..

De kinderen kregen donderdag hun rapporten, allebei heel mooi, het gaat goed met ze, dat wel, van Jurre en andere kindjes uit de bus was wel te merken dat ze “more rough”, sneller geïrriteerd dus, zijn van elkaar…….sja…..en  eenmaal thuis zijn ze moe en naar tegen elkaar, wat totaal logisch is, maar niet zoals ik hen ken. Geen zin in zwemles, geen puf voor spelen buiten. Situatie totaal niet optimaal zeg maar, ik heb er al sinds het nieuws van de verhuizing moeite mee, en het wordt er helaas helaas niet zonniger op. En nee, ook niet ok, niet echt oplossend gedrag is dat ik erover pieker natuurlijk.

Laat ik niet vergeten dat mam er is, want natuurlijk is dat fijn boven alles! x