op Safari.

9 september 2015 - Hilvarenbeek, Nederland

In Riel geen rustdagen, de volgende dag was safaripark gepland. Sietske had een middag vrij gevraagd voor de kinderen, en het hoofd van de school vond dat gezien de omstandigheden geen probleem, had ik ook niet verwacht!

Opa bracht ons naar de Beekse bergen, kar huren waarvoor 50 euro borg, (tssaah, nogal) maar ging zelf niet mee, (waarom eigenlijk niet?) en wij met 5 op pad. Vroeger kwamen we hier heel vaak met de twee, toen nog piepjes, omdat t er zo mooi en rustig is. Tjeu vond “the Map” en we hebben behalve de bus en boottocht, alles gedaan, das best knap, het was trouwens een hete dag weer.

Moet ineens denken aan een zomer in Hoenderloo, toen ik daar nog thuis woonde: mensen met verhitte kinderen in de auto, kwamen in de winkel vragen waar nou precies beekse bergen waren? Huh? Ze kwamen uit Roterdam…en bij ons in de buurt heb je Beekbergen ja, een dorp….foutje, arme kinders, vergeet ik nooit meer, lang leve de tijd zonder tom tom en andere gein, kon je nog zelf nadenken leren! (of niet).

Tijgers goed gezien en nu ook een hippo, die was nieuw voor ons… Onderweg weer slushpuppies maken, en bij het meest ver weg zijnde restaurant, eten en drinken, en shoppen tuurlijk, en jumpen op weer zo’n springkussen, en wachten op de boot, op tante Sietske Fieke en Nina. Biertje? Sjep, en na nog een poos spelen en een val van Fieke, die ook niet flauw is trouwens, wandelen naar de roofvogel show, om en om in de kar,  want 5 erin past niet.

Ondergetekende heeft de roofvogelshow niet gezien helaas, Fieke en Tjeu waren zo moe, die lagen in de kar half te slapen en die kar mocht niet mee. ze alleen achter het hek laten staan was geen optie, want ze moesten stilzitten…lopen dan maar met mij, had toch al zere arm. Konden we het hek niet uit, en kregen we op ons kop dat we stil moesten staan, ivm het afleiden van de roofvogels, ja zeg hee…. De twee stil zien te houden, mmm, en daarna over de grote vlakte met allen, alwaar de kleine neushoorn favo was bij mij, en de jaguar bij de jongens. Ja en ook hier zijn ze niet vrij, maar wat een ruimte hebben ze allen hier in vergelijking met ergens anders, voelt iets beter..

De laatste klim en klauter gelegenheid, alweer zo leuk, mar we hadden niet veel tijd meer, het park ging dicht, helaas. Wat een lange leuke dag weer. Kar inleveren ook nog ja, en allen in de auto bij tante Sietske. Vandaag eten met hunnie en ome Bas, en/bij opa en oma natuurlijk. Tjeerd kwam volgens mij deze dag heel vroeg thuis, ik heb in elk geval níét geslapen, internet is erg willekeurig schijnt in Riel.

1. J van Oort:
    9 september 2015
    Een dag met veel geharrewar , maar wel een spannende met al die dieren en die twee nichtjes er bij dat is toch geweldig en Tante Sietske niet moe ? Moet toch geweldig zijn zo met elkaar..... Xxx
  2. Tante Cornelia:
    10 september 2015
    Ja, dat is ook echt leuk. Safaripark. De dieren hebben lekker veel ruimte vergeleken met veel dierentuinen.
    Opa was nog moe van het dagje Den Haag, denk ik maar Sietske heeft zich wel vermaakt net als de rest. Heerlijk zo samen.
  3. Carol:
    10 september 2015
    Alweer zo'n leuke dag, wat zullen de kids ( en ouders ) er van genoten hebben!