schoolvakantie

13 juli 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

De schoolvakantie van Suze en Jurre begon de 14e Juni, en gaat duren tot de 12 Augustus. Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer hoe lang ik zelf nou vroeger vakantie had, behalve dan dat het altijd voorbij vloog en nog minder een idee hoe lang de lagere school in Nl tegenwoordig vakantie heeft. in elk geval dacht ik wel van te voren, eh, oeph, wat gaan we al die dagen doen?

Kalmpjes aan maar na alle feestjes de eerste week, en de 23e Juni weer eens naar de vlindertuin. Suze en Jurre waren daar afgelopen schooljaar op "fieldtrip" geweest, dus meneer en mevrouw zouden ons wel es effe uitleggen hoe het allemaal zit met de vlinders en de poppen en de caterpillars, haha.

Schandalig, weet je hoe lang geleden wij der zijn geweest? Toen mam hier voor de eerste was, pak em beet 3 jaar geleden.....

Der was bijna niemand, vreselijk leuk gebabbeld met een Australische dame die daar eea te zeggen heeft, en vond dat Frankrijk leuk is zonder Fransen. Ik zeg niks. En dat het Nl's  zo moeilijk is uit te spreken, nee, dan die jippie namen Down under, whallabanagamabuma of zoiets, maar ok , het klopt wel, wij kunnen alles uitspreken, wat velen op deze wereld op de een of andere manier niet kunnen.

Inderdaad gaven Jurre en Suze ons een rondleiding, wat een geweldige ervaring om je kinderen zo enthousiast te zien en te horen vertellen over wat ze met school allemaal geleerd is, super. Tjeu vond het daar heerlijk, en voerde chips aan de vlinders, stond met een armpje gestrekt zo van , kom dan, hier zo sjippie.

We kregen een plant in een pot mee, inclusief twee rupsen, genaamd Chris en Christina, en ze waren der vol van!

Helaas ging het mis met de twee, maar ondertussen hebben we zelf in de tuin zo veel vlinders, niet te geloven, en ook een paar bomen gevonden waar vele rupsen op zitten. Dus we verzamelen rupsen en takken... poppen, cocons, vinden we overal, zelf aan kopjes die per ongeluk buiten zijn blijven staan, dus op dit moment hebben de kinderen geen school, maar leren ze mega veel!

1. J van Oort:
    14 juli 2013
    Sorrij, ik heb mijn reactie bij de foto 's gezet. Even niet goed opgelet... Domme oma.
  2. Petrie:
    Hey Lieverds.

Super toch als je een rondleiding van je kids krijgt, eerlijk is eerlijk ik heb maar 1 keer echt goed opgelet met de rondleiding in de vlindertuin dus niet alles is blijven hangen maar het blijft een bijzonder en super leuk en leerzaam plekkie op sxm. en ja wij zijn er veel te weinig naartoe geweest :-) xxx
  3. Tante Cornelia:
    14 juli 2013
    Wat is de natuur toch prachtig!
    Leuk, dat ze daar de kinderen op zo'n manier mee kennis laten maken. Zo blijft er meer hangen dan als ze het uit de boeken leren.
  4. Mike:
    15 juli 2013
    En wat dacht je van Upotipotpon of Manangatang? Of waar ik ooit woonde, Woolloomoolloo?
  5. Peter van den Hout:
    15 juli 2013
    Leuk ja dat ze het zo interessant vinden.Heb je geen mooie kiekjes van de vlinders gemaakt Judith? Ik wil toch wel eens een vlinder chips zien eten
  6. Peter van den Hout:
    15 juli 2013
    Ach sufferd die ik ben, had nog niet op foto's getikt.......