Melford Hazel

16 juli 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

In de krant es gekeken naar "summercamp" gedoetjes, een redelijk onbekend fenomeen volgens mij in NL, hier zijn ze in elk geval in alle soorten en maten; goedkoop tot heel duur, een week tot 5 weken, leeftijden van 4 tot en met 18, dans/sport/zwem/paardrij en van alles wat kampen, noem maar op.

Waarom, nah ja, der zijn er gewoon heel veel op vakantie deze weken, zo niet de hele zomer, van die waar Suze en Jurre mee spelen zeg maar, en ook nog velen voor goed vertrokken. Wij hebben Tjeutje natuurlijk ook nog, dus ik kan gewoon niet met de grootsten alle dingen doen die ze wel zouden willen, je kan moeilijk elke dag op pad en uit eten, en tuurlijk vermaken we ons 4tjes ook thuis en rondom. Maar ok, de kinderen horen tegenwoordig ook dingen dus gingen we na mailen over en weer naar verschillende plaatsen, es kijken bij degen het dichtst in de buurt.

Melford Hazel recreational centre. eh.

De beste man is geboren in 1898 in Cul de sac, via de Dominicaanse Rep en de Us kwam ie 1927 terug naar SXM om een supermarkt te beginnen in Backstreet. Slimme handel toen al, hij bracht een auto mee en deed bezorgen. Hij begon ook de eerste ijs-, en een limonadefabriek, begon in 51 in de politiek (SXM autonoom) en was al met al Sint Maartens eerste succesvolle "zwarte" zakenman.

En zo heeft ie een borstbeeld en een basketbalhal/ sportcomplexje, naar em vernoemd gekregen.

Wij zijn daar gaan kijken, het ligt aan het einde van de weg die over de pondville gaat (ja dat leuke eilandje in de saltpond, met oa cardump/leegstaand miljoenen gebouw van de regering/ de vuilnisbelt/ louche clubjes/de -ikwachttotikeenonsweeg-census/ festival village en ook nog een school. Gemengd gezellig-schap zeg maar.

De buurt is nou niet de meest je van het van het eiland, maar wel dicht bij de onze, en bovendien, ik was volkomen aangenaam verrast over hoe schoon het er binnen en buiten was. Ja ok, de hekken zijn her en der weer es kapot, zoals overal hier, en twee van de speeltoestellen vertoonden akelige ijzeren punten....Maar al met al was het ok, veel ruimte binnen en buiten, en het programma, mits dat ook gedaan wordt, zag er leuk uit. Dame die het regelt gesproken, niet op aan te merken. De kinderen waren ondertussen al druk aan het spelen met lokale kinders.

Die van ons het proberen daaro, vanaf volgende week. we zien het wel, ik hoor al schrikverhalen over ruig en wild, maar volgens mij zijn ze, bv, in de grootste kakbuurt in Aerdenhout nog "enger" tegen elkaar. ach, zie "Schatjes" de film, nietwaar?

1. Mike:
    17 juli 2013
    Succes ermee. Het zal allemaal wel loslopen.
  2. J van Oort:
    17 juli 2013
    Nou,...., vakantieweken zijn ook hier in Ned. En dit jaar nog meer in verband met de crisis hele gezinnen hebben geen vakantie hoorde ik gister op tv. Maar ouders die nog wel een bedrag kunnen missen sturen hun kinderen daarheen voor een paar heerlijke dagen en voor de sleur van deze kinderen . Maar bij julie als ik het goed lees is het een soort crèche in vakantie sfeer waar je voor moet betalen en dat is wel even wat anders..... Maar goed het zal hartstikke leuk zijn voor ze.. . ZIj doen daar altijd weer iets nieuws op.. En zeker met andere kinderen ... Lekker laten gaan tenminste als het betaalbaar is. Hopend is het hartstikke leuk voor ze. Nu sterkte en veel plezier daar aan. Xxxx.
  3. Tante Cornelia:
    17 juli 2013
    Ja, ik zou ook zeggen: als ze het graag willen en het lijkt jullie verantwoord, gewoon doen. Als ze maar plezier hebben.
    Have Fun!
  4. Peter van den Hout:
    Leuk voor ze,doen!
    Speel met zin Suze en Jurre!
  5. Peter van den Hout:
    Leuk voor ze,doen!
    Speel met zin Suze en Jurre!
  6. Linda:
    18 juli 2013
    We kunnen altijd nog met zn allen naar de kapper :)
  7. Judith van de Pas van Oort:
    18 juli 2013
    haha, Linda, ja das waar! We gaan nog samen, komt goed! Nog meer der af? Of wil je van die gezellige aangeknoopte haren? Hebben ze niet echt mooi in "onze " kleuren, haha.