Sint Maarten dag deel 2

11 november 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Er zou ook een optocht zijn vanmiddag. De kinderen zijn niet zo meer van de optochten, Carnaval hoeft niet meer zo nodig zeggen ze. Dit is wat anders, culture parade. Ok FINE. Altijd gezellig hier.

Dan toch allemaal in rood wit blauwe outfits naar de stad, auto langs de Saltpond geparkeerd, en zo’n beetje rennen want deze optocht begon op tijd, in de stad.

We zaten tegenover de RBC bank, voormalig RBBT. Wat een leuke optocht was dit! De verschillende gemeenschappen en of delen van het eiland vertegenwoordigd, mooie kleren, vooral veel hoofddeksels in allerlei vormen. En vooral geen vreselijke bangbangbang herrie, heerlijk.

De kinderen bleken het toch ook leuk te vinden, mensen op stelten, ook veel kindertjes, niet te lang, en ook een gedeelte met mensen met een beperking, die je hier bijna nooit ziet, super, alles gewoon erg leuk, van genoten.

Daarna naar Taloula mango, eten een drankje, Jurre voetballen met ” DA HOOD”. Wat een mooie foto’s zijn dat ook. Wie voetbalt er nou op het strand in de warmte in November, met vrienden en een cruiseschip op de achtergrond?

Mama’s tablet werd ook uitgevogeld, en het kanon natuurlijk, en we hadden allerlei lekkers te eten. Ik was ook nog eens erg positief over dat huis dus uiteindelijk blije dag/avond.

1. J van Oort:
    15 februari 2016
    Alweer een aparte weekend ,ja en dat in november...we worden jaloers hoor..er valt veel tebeleven daar. Tenminste als je hier in hoenderloo bekijkt is het in deze tijd stilletjes en echt Hollands weer regen regen en koude wind in die tijd.,dat is november hier haha.
  2. Tante Cornelia:
    15 februari 2016
    Blije dag is altijd goed!