spugen en spanning

12 november 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Omdat het zoveel is geweest dacht ik ze naar school te brengen de donderdag, scheelt weer een klere bus reis. Bovendien had ik om 9,15 een afspraak in Beacon Hill, dat huis dus, jeuuuu zo’n zin in..

Waarom dat weet ik niet meer, maar om de ene of andere reden zat Tjeu voorin, in zijn stoeltje.de hele weg werd er gekletst over gister, gezellig, Tjeu zei wel weinig, maar ok.

We reden door Maho, langs casino en Tjeu zei; Mamma I do not feel well…. Oh oh. Wat dan kind? Hobbel, nog een hobbel, druk op de weg. Recht voor de farmacy gebeurde het, Tjeu  kotste alles onder. Auto dwars over die parkeerplaats daar, alarmlichten aan, ik eruit, deur open bij Tjeu. Ondertussen Suze en Jurre kokhalzen want de ramen waren dicht, auto uit, en het stonk nogal… Shit, auto weer starten ramen open blazers aan. Terug omlopen, bijna van de sokken gereden, die ik aanhad ja, Tjeu helpen. Die was nog niet klaar. had in mijn all star tas gekotst, zon grote shopper, op fototoestel, agenda, make up tas, fruit, alles. Op dashboard, stoel, tussen de stoelen in, ramen, overal. Suzes huiswerk, Jurres tas….puinhoop.

Naar school gereden, gezegd tegen mister Frits wat aan de hand, mocht de auto op plek van de bussen zetten. Suze en Jurre naar hun klas, ik Tjeu helpen uit de auto, nog kotsend. Zijn kleren uit, ik had die dag toevallig of niet, nieuwe kleren bij me voor op school, om in de klas te laten liggen voor geval dat. Met bergen billendoekjes(niet van die smerige meloenzoete snoetendoekjes of zo…jak) die in de auto liggen Tjeu schoonpoetsen. Ondertussen keek er wel een mam of twee maar niemand hielp, wat ik wel snap. Bergen doekjes later Tjeu omgekleed. Miss Shelly kwam met spuitbus lysol aanzetten maar moest naar de klas, ja snap ik ook. Grote CIA ers keken zo van bah bah, en ik dacht, ja jij ook later, en voeger vast ook.

De auto schoonmaken zo goed maar meer kwaad dan t ging…..Tjeu neergezet in de auto, ik plassen me wassen en mijn tas beetje schoon zien te krijgen op het toilet..

Net op tijd in Beacon hill, Tjeu mee dus, dat was niet het plan, maar ja…

Mevrouw van huis ontmoet aardig mens, rondleiding buiten en binnen, ik was super verrast, want groot, 5 slaapkamers, grote NIEUWE keuken, groot zwembad met banken eromheen (mooi onze stoelen zijn allemaal zon beetje keduuk) en overdekt terras, uitkijk op zee boten en vliegtuigen. Super. Om het huis, voor daar, nog behoorlijk wat tuin, inclusief fruitbomen, pad naar zee en mega grote kelder, echt mega. Tjeu hield zich ok, gelukkig.

Vanaf daar naar huis, Tjeu sliep binnen twee tellen en ik was laaiend enthousiast, heel spannend dit!

1. J van Oort:
    15 februari 2016
    Geen woorden voor, zielig arme Tjeu. Zo ziek en nog alles doen. Maar ok. Het is zo.
  2. Tante Cornelia:
    15 februari 2016
    Oh, wat erg. Kan het me helemaal voorstellen. Braaksel opruimen is niet mijn ding maar soms kom je er niet onderuit.
    Duimen, duimen, duimen maar........